VII Zlot Starej Motoryzacji i Maszyn Rolniczych
VII Zlot Starej Motoryzacji i Maszyn Rolniczych
VII Zlot Starej Motoryzacji i Maszyn Rolniczych
VII Zlot Starej Motoryzacji i Maszyn Rolniczych II Zlot Traktorów SAM
IX Konkurs Orki Zabytkowymi Traktorami
IX Konkurs Orki Zabytkowymi Traktorami Stare traktory i przyjaciele
IX Konkurs Orki Zabytkowymi Traktorami
IX Konkurs Orki Zabytkowymi Traktorami V Zlot Starych Ciągników
Festiwal Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych Wilkowice
Festiwal Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych Wilkowice
Festiwal Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych Wilkowice
Festiwal Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych Wilkowice
Zakończenie Lata
Zakończenie Lata
Dodano dnia: 28/03/2019
Po kilku latach badań i budowy prototypowych traktorów firma International Harvester przedstawiła w 1924 roku swój nowy projekt niewielkiego i uniwersalnego ciągnika. Traktor ten jako pierwszy w USA łączył rewolucyjne podejście do projektowania tego typu maszyn. Mianowicie łączył on koncepcję trzykołowego roweru z traktorem. Przedstawiony przez Berta Benjamina projekt zakładał budowę traktora o wysokim prześwicie i pionową przednią kolumnę z bliźniaczymi kołami ustawionymi na tyle blisko siebie, iż tworzyły one niemal jeden ślad i z powodzeniem mogły zmieścić się w międzyrzędziach. Taki traktor mógł znaleźć zastosowanie w wysokich uprawach zbóż czy bawełny.
Produkcja modelu F-20 ruszyła w 1932 roku. Ciągnik napędzany był silnikiem niskoprężnym na naftę o mocy 20 KM. Nowością było niezależne hamowanie kół. Rama ciągnika umożliwiała zamocowanie wielu specjalnie zaprojektowanych narzędzi.
Ciągniki Farmall F-20 były odpowiedzią na rosnącą konkurencją ze strony masowej produkcji Forda. Miedzy rokiem 1932 a 1939 wyprodukowano 148.960 traktorów F-20 bijąc wszystkie poprzednie rekordy firmy International Harvester. Były też mniejsze odmiany F-14 o mocy 14KM i F-12 o mocy 12KM. Ta ostatnia, oprócz USA, była produkowana również w Niemczech na terenie Neuss.
Rafał Mazur