XI Bieszczadzka Rajza
V Zlot Starych Ciągników i Samochodów w Krakowie
XI Bieszczadzka Rajza V Zlot Starych Ciągników i Samochodów w Krakowie
XI Bieszczadzka Rajza
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock Hażlach Traktor Power 45. Dni Otwartych Drzwi ŚODR Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock Hażlach Traktor Power 45. Dni Otwartych Drzwi ŚODR Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Dodano dnia: 28/03/2019
Po kilku latach badań i budowy prototypowych traktorów firma International Harvester przedstawiła w 1924 roku swój nowy projekt niewielkiego i uniwersalnego ciągnika. Traktor ten jako pierwszy w USA łączył rewolucyjne podejście do projektowania tego typu maszyn. Mianowicie łączył on koncepcję trzykołowego roweru z traktorem. Przedstawiony przez Berta Benjamina projekt zakładał budowę traktora o wysokim prześwicie i pionową przednią kolumnę z bliźniaczymi kołami ustawionymi na tyle blisko siebie, iż tworzyły one niemal jeden ślad i z powodzeniem mogły zmieścić się w międzyrzędziach. Taki traktor mógł znaleźć zastosowanie w wysokich uprawach zbóż czy bawełny.
Produkcja modelu F-20 ruszyła w 1932 roku. Ciągnik napędzany był silnikiem niskoprężnym na naftę o mocy 20 KM. Nowością było niezależne hamowanie kół. Rama ciągnika umożliwiała zamocowanie wielu specjalnie zaprojektowanych narzędzi.
Ciągniki Farmall F-20 były odpowiedzią na rosnącą konkurencją ze strony masowej produkcji Forda. Miedzy rokiem 1932 a 1939 wyprodukowano 148.960 traktorów F-20 bijąc wszystkie poprzednie rekordy firmy International Harvester. Były też mniejsze odmiany F-14 o mocy 14KM i F-12 o mocy 12KM. Ta ostatnia, oprócz USA, była produkowana również w Niemczech na terenie Neuss.
Rafał Mazur