XI Bieszczadzka Rajza
V Zlot Starych Ciągników i Samochodów w Krakowie
XI Bieszczadzka Rajza V Zlot Starych Ciągników i Samochodów w Krakowie
XI Bieszczadzka Rajza
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock Hażlach Traktor Power 45. Dni Otwartych Drzwi ŚODR Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock Hażlach Traktor Power 45. Dni Otwartych Drzwi ŚODR Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Dodano dnia: 09/12/2006
Pierwsze młocarnie pojawiły się na ziemiach polskich już na początku XIX wieku. Były to młocarnie systemu Meikla (wynalazca młocarni). Pierwsza na ziemiach polskich fabryka młocarń powstała w 1807 roku w Zamościu. Później powstawały kolejne m.i n. w Warszawie, Lublinie, Poznaniu, Wrocławiu i innych miejscowościach. Największą fabryką w II połowie XIX wieku była fabryka Hipolita Cegielskiego w Poznaniu. Zakłady Cegielskiego produkowały różne typy młocarń od prostych po te skomplikowane z czyszczalniami ziarna, sortownikami i kłosownikami do jęczmienia. Te młocarnie były najczęściej napędzane przez lokomobile, niektóre z lokomobil miały zaczep z tyłu i młocarnie przestawiały z jednej sterty do drugiej. Takie zestawy często były kupowane na spółkę w dużych gospodarstwach (folwarki). Dalszy rozwój młocarń przerwały wojny. Po drugiej wojnie światowej w Polsce zaczęto je produkować na podstawie zachowanych maszyn, które zachowały się głównie na Ziemiach Odzyskanych. W Lubelskiej fabryce zaczęto produkować młocarnię MC-85, która była pierwowzorem MCC-10 i MZC-4 różnica wynikała z obudowy i niektórych zespołów. Natomiast w Dobrym Mieście zaczęto produkcję MS-1800, której po krótkim okresie nadano symbol MSC-6 i MSC-7. Zarówno Lublinianki jak i Warmianki były popularne w PGR-ach i w małych gospodarstwach. Niestety większość tych maszyn odeszła w zapomnienie.
Marcin Marek