XI Bieszczadzka Rajza
V Zlot Starych Ciągników i Samochodów w Krakowie
XI Bieszczadzka Rajza V Zlot Starych Ciągników i Samochodów w Krakowie
XI Bieszczadzka Rajza
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock Hażlach Traktor Power 45. Dni Otwartych Drzwi ŚODR Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock Hażlach Traktor Power 45. Dni Otwartych Drzwi ŚODR Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Dodano dnia: 28/03/2019
Po drugiej wojnie światowej w ZSRR były podobnie jak w innych krajach demokracji ludowej produkowane młocarnie. Jednak w ZSRR głównie produkowano wydajne kombajny samobieżne i zaczepiane, ale z myślą o małych kołchozach były również produkowane wydajne młocarnie. W czasach stalinowskich najbardziej znaną fabryką młocarń była „Sierp i Mołot”, która produkowała 2 typy młocarń: MS-1100 i AM 710.
Charakterystyka MS-1100: bęben młócący o średnicy 55 cm i długości 108 cm, maksymalne obroty bębna 1150 obrotów na minutę. Wydajność maksymalna 1500 kg zboża na godzinę (pszenica). Gabaryty: długość – 6 m, szerokość – 230 cm, wysokość – 317 cm, waga 3,5 tony. Młocarnia MS-1100 na ogół pracowała samodzielnie jednak na życzenie można było do niej dostawić przenośnik słomy (stertnik) oraz specjalną, napędzaną od wału wytrząsacza, sieczkarnię, która cięła słomę na długą sieczkę zwaną w ZSRR – samaną. Była również dostępna wersja ze samopodawaczem i bębnem rozcinającym snopy. Młocarnia MS-1100 przypominała MC-85 z Lublina
Młocarnia AM-170 była dużo wydajniejsza od MS-1100 oraz była wyposażona w samopodawacz snopów i rurociąg, którym słoma i plewy były wydmuchiwane na osobną stertę. Charakterystyka AM-170: bęben zębowy o średnicy 63 cm, długości 328 cm, 12 listew zębowych i o obrotach maksymalnych 970 na minutę. Wydajność przy pszenicy wynosiła od 2 do 3 ton na godzinę. Szczególnymi cechami AM-170 były6: samopodawacz zamieszczony z przodu młocarni, wylot słomy i plew był z tyłu. Słoma i plewy na wylocie młocarni wpadały do specjalnej dmuchawy i rurociągiem były transportowane na osobną stertę. Gabaryty młocarni: długość – 16 m (z rozłożonym samopodawaczem), szerokość – 4,5 m, wysokość – 3,9 m, ciężar 4525 kg.
Marcin Marek
Młocarnia MS-1100
Młocarnia AM-170