Montaż skrzyni biegów Zetor 50 Super cz. III

Dodano dnia: 15/12/2019

Przyszedł czas na zajęcie się bardziej tylnym mostem. Mechanizm różnicowy należało rozebrać, wymienić łożyska oporowe, a następnie skręcić z powrotem, zwracając uwagę na położenie dwóch połówek kosza satelit względem siebie. Ważna jest także kontrola dokręcenia śrub mocujących koło talerzowe, jak również ich zabezpieczenie drutem. Sam montaż sprawia nieco kłopotu z uwagi na to, że po włożeniu mechanizmu do obudowy, należy powoli wbijać obudowy łożysk z półosiami kół koronowych. Trzeba uważać, aby nie wypadały nam łożyska z bieżni, odpowiednio trafiły wielowpusty i zazębienie z kołem atakującym. Ciężko to zrobić jednej osobie. Pomocne może być włożenie pomocniczo wałka od blokady mechanizmu różnicowego. Samo ustawienie luzu międzyzębnego oraz ustawienie koła atakującego względem talerzowego wymaga odpowiedniej uwagi i doświadczenia. Więcej obejrzycie na filmie.

Paweł Rychter

Zobacz więcej na