XI Bieszczadzka Rajza
V Zlot Starych Ciągników i Samochodów w Krakowie
XI Bieszczadzka Rajza V Zlot Starych Ciągników i Samochodów w Krakowie
XI Bieszczadzka Rajza
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock Hażlach Traktor Power 45. Dni Otwartych Drzwi ŚODR Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock Hażlach Traktor Power 45. Dni Otwartych Drzwi ŚODR Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Dodano dnia: 26/04/2019
Od dawna miłośnicy starego sprzętu rolniczego prześcigają się w tezach na temat modyfikacji i czasu ich wprowadzenia w rozmaitych ciągnikach i maszynach. Nie ma żadnych wątpliwości, że najbardziej popularnym i znanym starym ciągnikiem jest Ursus C45 – i co za tym idzie – najwięcej jest na jego temat nieścisłości i różnic zdań. Jednym z odwiecznych problemów jest ustalenie daty początku produkcji wersji wyposażonej w błotniki i kabinę traktorzysty. Przyjrzyjmy się więc krótkiej notce umieszczonej w tygodniku Motor Nr 19 (159) z 1955r. pt. „Tak będzie wyglądać”:
„… nowy Ursus w przyszłości. Zdjęcie, które zamieszczamy, nadesłane zostało z Zakładów Mechanicznych Ursus w odpowiedzi na notatkę w 14 numerze naszego tygodnika.
Jak wynika z wyjaśnienie podpisanego przez głównego inżyniera i głównego konstruktora – nowe nadwozie do ciągnika Ursus opracowane zostało w 1954r. i obecnie trwa uruchomienie produkcji. Dotychczas wyprodukowano ponad sto ciągników z budkami i błotnikami. Od połowy bieżącego roku wszystkie produkowane ciągniki będą posiadały błotniki, a od początku 1956r. także i budki ochronne.
A co będzie z ciągnikami wyprodukowanymi do tej pory? Czy użytkujący je obecnie traktorzyści będą nadal musieli moknąć na deszczu i być ochlapywani błotem? Czy nie ma możliwości wyprodukowania lekkich budek do obecnego typu traktorów? – pytania te nadal zostają bez odpowiedzi.”
Paweł Rychter