XI Bieszczadzka Rajza
V Zlot Starych Ciągników i Samochodów w Krakowie
XI Bieszczadzka Rajza V Zlot Starych Ciągników i Samochodów w Krakowie
XI Bieszczadzka Rajza
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock Hażlach Traktor Power 45. Dni Otwartych Drzwi ŚODR Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock Hażlach Traktor Power 45. Dni Otwartych Drzwi ŚODR Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Dodano dnia: 28/01/2010
Prowadzenie ciągników zimą jest trudniejsze aniżeli latem, a to z dwóch przyczyn: po pierwsze – śnieg zmniejsza przyczepność gąsienic czy opon do gruntu i po drugie – maskuje napotykane na drodze przeszkody. Z tego też względu traktorzysta powinien zimą prowadzić ciągnik ze szczególną uwagą.
Należy jeździć ze zmniejszoną szybkością, unikać hamowania i nagłej zmiany obrotów silnika, aby zapobiec poślizgowi czy zarzucenia pojazdu. W razie zarzucenia najlepiej jest wyrównać kierunek ruchu bez hamowania.
Krótkie wzniesienia należy pokonywać z rozpędu, a długie – niższych lub średnich biegach, przy czym odpowiedni bieg włączać przed wzniesieniem i nie zmieniać go aż po wjechanie na wzniesienie.
Ze spadków zjeżdżamy na niższym biegu. Na leśnych i polnych drogach oraz podczas jazdy w terenie trzeba unikać skrętów, a w razie koniecznej potrzeby skręcać płynnie i małym łukiem, aby zapobiec osunięciu się opon na śliskim gruncie.
Gdy wjeżdżamy w zaspy śnieżne musimy uważać, by nie dopuścić do poślizgu opon czy gąsienic, ponieważ pojazd może wówczas ugrzęznąć.
Podczas jazdy w głębokim śniegu niektórzy traktorzyści przełączają biegi – jest to zasadniczy błąd, gdyż każde takie przełączenie może spowodować utknięcie ciągnika w zaspie.
Ten Ursus mógłby być inspiracją do powyższego rysunku.