XI Bieszczadzka Rajza
V Zlot Starych Ciągników i Samochodów w Krakowie
XI Bieszczadzka Rajza V Zlot Starych Ciągników i Samochodów w Krakowie
XI Bieszczadzka Rajza
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock Hażlach Traktor Power 45. Dni Otwartych Drzwi ŚODR Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock Hażlach Traktor Power 45. Dni Otwartych Drzwi ŚODR Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Dodano dnia: 29/03/2019
W początkach 1945 roku wobec groźby zbliżającego się frontu fabryka FAMO zostaje ewakuowana z Wrocławia w głąb Niemiec i zlokalizowana na terenie fabryki Junkersa w miejscowości Schönebeck. Po wojnie zakłady zajęły się produkcją metalową i demontażem sprzętu wojskowego. W 1947 roku w Schönebeck został przygotowany pierwszy powojenny ciągnik rolniczy RS01/40 „Pionier”, którego konstrukcja bazowała na traktorach FAMO. Ciągnik napędzany był 4 cylindrowym silnikiem diesla o mocy 40KM. Produkcję tego modelu w 1949 roku podjęły dawne zakłady Horach w Zwickau. Ponieważ doszczętnie zniszczony przemysł NRD nie był w stanie wyprodukować podzespołów do produkcji traktora, dlatego w pierwszych seriach wykorzystywano części i podzespoły magazynowe FAMO, przetransportowane w dużych ilościach w 1945 roku z Wrocławia. W ciągu dwóch lat produkcji powstało 2250 traktorów „Pionier”.
W 1950 roku RS 01/40 zastąpił RS-01/40-1, który różnił się układem benzynowego startu silnika, dekompresorem podciśnieniowym, kabiną kierowcy i wiel6u innymi drobnymi zmianami.
Rafał Mazur