Dodano dnia: 26/03/2019
Brak w handlu odpowiednich silników elektrycznych i przyłączy trójfazowych (instalacji siły) dla potrzeb gospodarstw rolnych, powoduje stosunkowo wysoki popyt na silniki spalinowe.
Silniki spalinowe nadają się głównie do napędu młocarni, podczas gdy silniki elektryczne można wykorzystać znacznie szerzej. Prócz tego silniki spalinowe są znacznie droższe w eksploatacji i trudniejsze w obsłudze, w porównaniu z silnikami elektrycznymi.
Wspomniane jednak wady nie zmieniają faktu, że nadal dość znaczna ilość rolników interesuje się kupnem silników spalinowych. Dla tych wszystkich podajemy krótką informację o silnikach spalinowych. W bieżącym roku do WZGS-ów i PZGS-ów dostarczono następujące typy silników spalinowych:
I Grupa silników produkcji krajowe
II Grupa silników importowanych
W handlu znajdują się również niewielkie ilości silników wysokoprężnych (na ropę) pochodzących z importu. Są to silniki z NRD (razem około 400 szt.)
Silników produkcji czechosłowackiej importowano razem około 1850 szt.
Z silników jugosłowiańskich spotkać się można z silnikiem Aran 7-9 o mocy 7-9 KM w cenie 14.000 zł bez wózka.
Wysokoprężny silnik spalinowy produkcji krajowej S-320.
Polski silnik spalinowy wysokoprężny S-60.
Wysokoprężny silnik czechosłowacki – Slawia – D8.