XI Bieszczadzka Rajza
V Zlot Starych Ciągników i Samochodów w Krakowie
XI Bieszczadzka Rajza V Zlot Starych Ciągników i Samochodów w Krakowie
XI Bieszczadzka Rajza
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock Hażlach Traktor Power 45. Dni Otwartych Drzwi ŚODR Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock Hażlach Traktor Power 45. Dni Otwartych Drzwi ŚODR Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Dodano dnia: 23/11/2014
Muzeum Rolnictwa im. ks. Krzysztofa Kluka w Ciechanowcu zakończyło realizację zadania „Konserwacja silników stacjonarnych”. Projekt był realizowany z programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego – Dziedzictwo kulturowe – priorytet 2. – Wspieranie działań muzealnych. Konserwacja była dofinansowana ze środków MKiDN pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego oraz własnego budżetu Muzeum. W ramach zadania pełnej konserwacji zostało poddanych 8 silników stacjonarnych. 6 z nich powróciło do naszej placówki już w lipcu br. o czym informowaliśmy na naszej stronie internetowej. Obecnie zakończyły się prace nad 2 pozostałymi silnikami:
1. poziomy silnik Deutz E12 o mocy 6 KM – wyprodukowany w 1912 r. przez firmę „Gasmotoren-Fabrik Deutz AG” w Kolonii w Niemczech,
2. poziomy silnik Modag D7 o mocy 35 KM – wyprodukowany ok. 1930 r. przez firmę „Modag Motorenfabrik Darmstadt AG” w Darmstadt w Niemczech.
Wytypowane do konserwacji silniki są bardzo cennymi zabytkami z zakresu techniki rolniczej w Polsce. Stanowią one część jednej z największych w tej chwili muzealnych kolekcji silników spalinowych w Polsce. Cała kolekcja liczy obecnie 35 obiektów wyprodukowanych w latach 1890 – 1988 i ma charakter rozwojowy. Głównym celem zadania było „przywrócenie zabytkowych silników do życia” poprzez ich usprawnienie i nadanie obiektom pierwotnego, fabrycznego wyglądu. Odrestaurowane silniki są już umieszczone na ekspozycjach stałych Działu Techniki Rolniczej. Były również wykorzystywane do pokazów pracy w dn. 10 sierpnia w trakcie XIV Podlaskiego Święta Chleba, a następnie 21 września br. w czasie festynu „Jesień w polu i zagrodzie”.
Marek Wiśniewski
Kustosz Kierownik Działu Techniki Rolniczej
Muzeum Rolnictwa w Ciechanowcu