c-308 lub Dzik-2

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
Awatar użytkownika
jarek11144
Posty: 35
Rejestracja: 24 wrz 2011, 12:15

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: jarek11144 » 16 lis 2011, 15:58

Stosunek 1:25 . A nie przejmuj się mój też dymi nie miłosiernie na biało, ale gdy się rozgrzeje już nie dymi . Twój po rozgrzaniu też nie powinien dymić .

hazi
Posty: 110
Rejestracja: 10 lut 2010, 10:28

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: hazi » 16 lis 2011, 17:37

Witam wszystkich retro traktorzystów.
Co racja to racja że jak się rozgrzeje to przestanie dymić. A powracając do pytania to na podaną przez kolegę Bronka 19 wartości paliwa przysługuje 0,2L oleju. Ja również stosuje stosunek 1:25, chociaż znajomy z CPN'u powiedział że to za dużo ale przynajmniej mam stuprocentową pewność że maszyna ma odpowiednią ilość oleju i się nie zatrze.
P.S. W instrukcji obsługi DZIKA 2 jest podany taki stosunek 1:25.

Awatar użytkownika
MrDyfer4
Posty: 47
Rejestracja: 04 sie 2011, 0:00

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MrDyfer4 » 16 lis 2011, 20:27

Popatrz na stronę:
http://www.muerte28.republika.pl/char_techniczna.html
znajdziesz skład mieszanki paliwowej do silników benzynowych poszczególnych typów Dzika.
Pozdrawiam Naszych.

Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 » 21 lis 2011, 20:07

Sorki za palce na końcu jest brona talerzowa do Ursusa 308

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Brona talerzowa Ursus 308
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
c.d.n.<br><br><br><br>Instrukcja obsługi dzik 2 (Jikov)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
scatman
Posty: 33
Rejestracja: 24 lis 2011, 1:07

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: scatman » 05 gru 2011, 23:54

Witajcie!
Mam na imię Mariusz i czytam to forum od jakiegoś czasu. Zawsze lubiłem coś grzebnąć, takie chyba niespełnione hobby. Odkąd wyprowadziłem się z miasta i stałem się posiadaczem niespełna hektarowej działki drażni mnie widok pustego pola, a proszenie się sąsiadów o zaoranie kawałek ziemi stało się irytujące.
Kupiłem coś takiego od młodego chłopaka z "polotem", chciałbym to ustrojstwo zidentyfikować bo wygląda to na C308 ale mam wątpliwości. Wyjście wałka przy zaczepie chyba ktoś zaspawał, ogólnie dużo roboty mnie czeka ale mam czas i chcę to zrobić dla przyjemności a przy okazji jak będzie z tego jakiś pożytek to będzie fajnie.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 » 06 gru 2011, 11:42

witam, to jest oczywiście ursus 308 po modyfikacjach. Kupiłeś zapewne na Allegro. Dzwoniłem do tego gościa bo chciałem kupić odważniki przednie i lampę. Do oryginału to mu trochę brakuje min kierownicy. Trochę ciężko z częśćmi do tych ciągniczków. Chodzi głównie o skrzynie i osprzęt, silniki to takie same jak w dziku (tego to full).

Awatar użytkownika
parys74
Posty: 74
Rejestracja: 21 paź 2011, 21:38

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: parys74 » 06 gru 2011, 14:27

Druga rzecz to ładny Dzik fajny materiał do odnowienia jak byś zapłacił 1200 to ekstra cena 1500 jeszcze można dać. Takie jest moje zdanie
*saycheese*

Awatar użytkownika
scatman
Posty: 33
Rejestracja: 24 lis 2011, 1:07

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: scatman » 06 gru 2011, 19:02

Zgadza się kupiłem go z allegro, trochę w ciemno, zaryzykowałem. Silnika się nie boję bo rzeczywiście z nim to nie problem, a co będzie z resztą zobaczymy. Też mnie drażni ta kolumna kierownicza od tego chyba zacznę, potem jakieś siedzenie może od kopaczki by to przypominało trochę miniciągnik. W planach zakup pługa, chyba konnego i dopasowanie go do tego ciągnika, jakieś brony... Byle starczyło czasu i zapału :)

Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 » 06 gru 2011, 19:15

Tak myślałem że z allegro. Pieniądze dałeś dobre, nawet bez targowania. Dobry materiał do zrobienia.

mapet
Posty: 7
Rejestracja: 04 lis 2011, 14:36

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: mapet » 08 gru 2011, 0:30

mam pytanie
odziedziczylem w spadku ciagnik dzik
ale niestety nie do konca wiem jak co dziala

znalazlem http://muerte28.republika.pl/ i instrukcje ale nie bardzo mi to pomoglo

ciagnik zostal przerobiony na 4 kolowy wiec nie ma dlugiej kierownicy i wodzików

czy ktos by mogl pomoc w podpowiedzi obslugi tegoz urzadzenia ew pokierowac gdzies gdzie sie dowiem?

fotki :
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 » 08 gru 2011, 19:32

To nie jest skrzynia dzika tylko ursus 308. Odnośnie wodzików:
- ten zboku skrzyni wł/wył wom (znaczy się sprzegło kłowe które jest z tyłu korpusu, słuzy do napędu zew urzadzeń typu glebogryzarka itp.(sprzęgło kłowe zobaczysz dopiero po ściągnieciu zaczepu z kłów).
- dwa wodziki które są koło siebie (u ciebie pod siedzeniem) są do wł/wył blokad kół (albo koła dwa zblokowane lub lewe albo prawe) przesuniiete max do przodu w strone silnika wł. blokady, przesunięte do tyłu blokady zwolnione (mechanizm róznicowy nie jest zblokowany , czyli do normalnej jazdy.
- wodzik po srodku skrzyni do zmiany biegów
- to co u ciebie się naciska nogą przed samym silnikiem to jest hamulec (normalnie jest podłączony na lince do kierownicy)

mapet
Posty: 7
Rejestracja: 04 lis 2011, 14:36

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: mapet » 08 gru 2011, 20:04

dzieki kolego
wlasnie czytalem o tych blokadach ale nie wiedzialem jak dokaldnie dzialaja :)

no a co ze sprzeglem?
czyli rozumiem ze do normalnej jazdy to blokady obie w tyl?
a biegi jak sa? orientujesz sie jaki jest uklad?

Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 » 08 gru 2011, 20:13

Sprzegło jest odsrodkowe (czyli ujmujesz gaz naciskasz hamulec i ciagnik staje). Biegi lewo w przód wsteczny w tył I, w prawo przód II w tył III. Tak a blokady obie w tył do jazdy.

mapet
Posty: 7
Rejestracja: 04 lis 2011, 14:36

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: mapet » 08 gru 2011, 20:39

a zeby zmienic bieg czy wrzucic bieg do ruszenia ciagnikiem to co tez wciskam ten hamulec?

jak odpalilismy go raz z popychu to po wduszeniu hamulca zatrzymuje sie i gasnie rozumiem ze trzeba go umiejetnie dozowac?

Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 » 08 gru 2011, 20:55

orginalnie jeżeli masz sprzęgło odsrodkowe to nigdy nie odpalisz tego siągnika na pych. Musisz mieć jakąś przeróbke na sprzegło typu samochodowego. Oryginalnie musisz odpalić silnik i dopiero pod wpływem zwiekszania obrotów silnika zaczyna działć sprzęgło odosrodkowe. a ty jak paliłeś na pych znaczy że masz sprzegło które jest spięte non stop dopiero pod wływem naciśnięcia na pedał sprzęgła rozłączasz silnik ze skrzynią. No chyba że masz luz.
Znaczy się że ten pedał co masz to może być pedał od sprzęgła a nie hamulec jak to jest oryginalnie w tym miejscu.

mapet
Posty: 7
Rejestracja: 04 lis 2011, 14:36

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: mapet » 08 gru 2011, 21:59

bylo tak ze normalnie jak wbiles bieg to kola byly tak jak w samochodzie na biegu jest czyli jak pchales to nie jechal jak na luzie tylko one napedzaly wal no i odpalal z popychu normalnie natomiast jak wciskalismy ten pedal to na postoju kola sie blokuja a jak jechal to zwalnial az do skasniecia...

krzysiek19750
Posty: 27
Rejestracja: 30 gru 2009, 22:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: krzysiek19750 » 09 gru 2011, 11:48

czesc jestem posiadaczem traktorka c-308 i mam takie pytanie czy traktorek musi byc zarejstrowany i czy musi posiadac oc zeby poruszac sie po drodze

hazi
Posty: 110
Rejestracja: 10 lut 2010, 10:28

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: hazi » 09 gru 2011, 14:59

w myśl polskiego prawa każdy pojazd mechaniczny poruszający się po drogach publicznych powinien posiadać opłaconą polisę OC w przeciwnym razie narażamy się na przykre spotkanie z polską drogówką; wyjątkiem są pojazdy wolnobieżne takie jak spychacze koparko-ładowarki które to powinny mieć opłacone tylko składkę OC

P.S.
Temat ten był już wielokrotnie poruszany na forum także proszę go odszukać, proponuje zajrzeć w dział SAM'y lub poszukać post "rejestracja ciągnika rolniczego".Witam wszystkich użytkowników dzików!

Mam pytanie odnośnie siły uciągu Dzika 2 ponieważ jak podaje instrukcja jaką zamieścił kolega ~Santi2006 ciągniczek ma na I biegu siłę uciągu o wartości 390 kg natomiast na III biegu może już tylko "szarpnąć" 200 kg.
Stąd moje pytanie czy czasem jest tutaj jakaś nie spójność pomiędzy danymi podawanymi przez fabrykę ponieważ gdy czytamy dalej "traktorek potrafi z miejsca na III biegu z załadowaną przyczepą T-800 ruszyć z miejsca na III biegu" próbowałem swoim dzikiem takiej "sztuczki" i przyznam się szczere że mój dzik tego nie potrafi (zaznaczam że ruszałem na miękkim kopnym podłożu) natomiast na asfalcie nie ma problemu rusza z III biegu chociaż jest to dla niego trochę męczące. dlatego pytam się wszystkich użytkowników skąd te rozbieżności że na trójce siła wynosi 200 kg a dalej się podaje że dzik powinien ruszać z "trójki" z przyczepą załadowaną 800 kilogramami towaru plus do tego masa samej przyczepki; jakieś 250 kg śmiało można liczyć. Tak więc proszę o rozwianie moich wątpliwości dotyczących tego aspektu technicznego.

Z góry wielkie dzięki za pomoc!

RobFra
Posty: 157
Rejestracja: 13 wrz 2011, 19:27

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: RobFra » 09 gru 2011, 15:57

Kg uciągu odpowiadają sile poziomej ciągnika.
Przyczepka z towarem nawet jak waży w sumie 1050kg to ma różne opory toczenia na asfalcie i na "kopanej ziemi". Wiadomo, że na asfalcie jest dużo mniej.
To tak jakby ruszać rowerem na asfalcie i na zaoranym.

Aha, napisane jest, że powinien ruszać z takiego biegu na jakim mamy zamiar jechać (aby nie zmieniać w czasie jazdy).

Arek
Posty: 60
Rejestracja: 30 maja 2008, 20:04

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Arek » 09 gru 2011, 18:15

Jeśli dobrze pamiętam to podowana siła uciągu ciagnika nie ma nic wspólnego z przyczepą, a mierzy się na suchym betonie ciągnąć wzorcowy ciężar [obrazowo np płyty jumbo o podanym cięzarze]
Wiadomo że w grząskim terenie to i sam ciągnik może ulgnąć.

ODPOWIEDZ