c-308 lub Dzik-2

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 » 14 sie 2012, 17:34

Próbowałes wbijac bieg jednoczesnie ruszajac traktorkiem. Poniewaz moze byc tak ze za kazdym razem trafia w zab. Sprobuj poruszyc kołami zeby przekreciły się tryby w skrzyni.

Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 » 15 sie 2012, 13:21

Ja miałem problem z 3 biegiem. Ale u mnie był problem z wyskakiwaniem. Ale to jest inna sprawa kwestia wyrobienia zębatki wew. A co do tego że bieg 3 nie wskakuje. To trzeba ściągnąć pokrywę tam pod pokrywą jest palec wybieraka który chodzi w takiej wyciętej "blaszce" na kształt litery H. Trzeba zobaczyć w jakim stanie jest ta blaszka może coś się w niej zgieło. A jak nie to może blokuje się wodził na wałku po którym się przesuwa. Musisz ściągnąć pokrywę.

Awatar użytkownika
parys74
Posty: 74
Rejestracja: 21 paź 2011, 21:38

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: parys74 » 16 sie 2012, 10:29

Ja natomiast mam problem z Dzikiem2 wyskakuje mi bieg 3 w czasie jazdy muszę trzymać ręką zmieniacz. Jak naprawić problem.

Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 » 17 sie 2012, 12:52

trudno powiedzieć co może być przyczyną. W najgoszym przypadku do wymiany koła zębate. A może być tak że wodzik si~ę skrzywił i nie dobija biegu do końca albo zmieniacz który chodzi po wałku wyskakuje z rowka (tam na wałku są nacięte rowki w które wskakują kulki które dociska sprężynka, może pękła sprężynka i nie trzyma w rowku). Musisz sciągnąc pokrywę i wówczas bedzie coś można powiedzieć/zobaczyć. Wbij 3 bieg "zmieniaczem" i zobacz co się dzieje.

Bronek19
Posty: 46
Rejestracja: 27 sty 2008, 12:46

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Bronek19 » 21 sie 2012, 20:42

Witam mam taki problem dziś zabrałem się za podorywkę moim dzikiem i na sam koniec założyłem o kamień nic z tego sobie nie zrobiłem zobaczyłem ze wszystko ok. ale gdy odstawiłem dzika na podwórku okazało się że kapie mi olej z dolnej miski poradźcie co z tym zrobić może czymś pokleić albo coś pozdrawiam

Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Mariuszczs » 21 sie 2012, 21:34

Właściwa naprawa to chyba spawanie.

RobFra
Posty: 157
Rejestracja: 13 wrz 2011, 19:27

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: RobFra » 21 sie 2012, 21:56

Bronek19 napisał/a:
na sam koniec założyłem o kamień nic z tego sobie nie zrobiłem

okazało się że kapie mi olej z dolnej miski
Mamy rozumieć, że walnąłeś dołem skrzyni biegów (obudową) o kamień i co? Jest pęknięcie czy puściło na uszczelce?
Jak pęknięcie to Mariuszczs podał rozwiązanie. Niestety nie tanie bo musisz rozebrać do goła (spuszczasz olej, rozkręcasz, wyjmujesz wałki i tryby) i oddajesz do spawania.

Obudowa zapewne żeliwna więc i elektrody ....

A może tylko spuścić olej? Nie mam doświadczenia, ale lepiej dmuchać na zimne (jakiś zapłon lub wybuch par oleju).

Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Mariuszczs » 21 sie 2012, 22:29

Powinno się z obu stron odtłuścić, tak żeby i w szczelinie nie zostało oleju. Elektrody z niklem nie są bardzo drogie i sam pospawa metodą na zimno, jeśli umie spawać elektrodą.

RobFra
Posty: 157
Rejestracja: 13 wrz 2011, 19:27

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: RobFra » 22 sie 2012, 8:54

Aha i stara szkoła pęknięć żeliwa mówi co by na końcach szczelin zrobić otwory. Pęknięcie nie będzie "szło" dalej.

MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 » 09 wrz 2012, 14:48

Czy ma ktoś wiedzę na temat orginalnego koloru przyczepki T-800 do dzika? Mam zamiar wymienić podłogę i boki i nie wiem na jaki kolor ją pomalować.

Moja nowa produkcja.
http://www.youtube.com/watch?v=ZdRWPSvy ... e=youtu.be

Awatar użytkownika
pksa
Posty: 27
Rejestracja: 12 sie 2012, 16:23

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: pksa » 09 wrz 2012, 16:39

Muszę wymienić kilka uszczelek - szczególnie tę od gaźnika. Same gaźniki są na alegro - ale uszczelek niet.
Czy któs może coś poradzić?

Awatar użytkownika
adrian
Posty: 74
Rejestracja: 09 sie 2011, 10:46

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: adrian » 09 wrz 2012, 23:19

pksa - kup arkusz kryngielitu, w jakimś sklepie z częściami do maszyn rolniczych i wytnij.


MARIO- fajny filmik i w dobrej jakości. Mało jest na yt filmów z udziałem Dzików podczas pracy w polu, a już nie wspomnę o oryginalnie zachowanych Ursusach. Dlatego czekam na twój filmik z pracy c308, bo tego jeszcze nie było- i jak najdłóższy*yes**yes**yes*
Dzik 21(72r.), Andoria S320(61r.),S231, Dolpima PS190 i PS280, Dzik-1(59r.)

avinx
Posty: 20
Rejestracja: 04 paź 2012, 17:48

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: avinx » 04 paź 2012, 18:18

Witam forumowiczów :) Posiadam traktorek z silnikiem dzika.
Mam kilka pytań. Posłużę się zdjęciem ze wcześniejszej strony.

Obrazek

Interesuję mnie, do czego służy element zaznaczony czerwoną strzałką. Czy to jest jakaś regulacja?

Następnie, chciałbym się dowiedzieć, jak wyregulować gaźnik PEGAZ. Za co odpowiada regulacja dolna, a za co boczna? Po wymianie linki gazowej, silnik dziwnie pyrczy przy dodawaniu gazu, tak jakby miał mniej mocy. Może to być rozregulowany gaźnik?

Pozdrawiam *clap*

Awatar użytkownika
0rex0
Posty: 122
Rejestracja: 24 sie 2011, 19:20

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: 0rex0 » 04 paź 2012, 21:37

Tam gdzie masz otwór, przez który widać platynki powinna być taka zatyczka z blachy. A ta blaszka, którą zaznaczyłeś przytrzymuje tą zatyczkę. Nie służy ona do regulacji czegokolwiek. Co do regulacji gaźnika to tak z głowy dolna śruba jest od wolnych obrotów ( śruba biegu jałowego) a górna (ta po skosie) jest od przepustnicy. A gaźnik Pegaz reguluje się podobnie jak w polskich motocyklach typu WSK czy Junak, czyli (opis z instrukcji Junaka): "W gaźniku GM26U1 regulację przeprowadza się w następujący sposób: Śrubę biegu jałowego dokręca się do oporu, zmniejszając w ten sposób do minimum dopływ powietrza. Silnik uruchamia się przy otwartej przepustnicy, a następnie przymyka się ją (przy pomocy śruby przepustnicy) stopniowo, aż do chwili, w której nastąpią zakłócenia w pracy silnika. Wtedy należy powoli odkręcać śrubę biegu jałowego do czasu aż wyrówna się praca silnika i następnie w dalszym ciągu przymykać przepustnicę. Gdy w pracy silnika następują nowe zakłócenia, odkręca się znowu śrubę biegu jałowego i postępuje się w ten sam sposób tak długo, aż się uzyska równomierną pracę silnika przy odpowiednio małej szybkości obrotowej."

********************************************************************************

A tak z innej beczki to ma ktoś może wymiary oryginalnej przyczepki do Dzika (T-800). Chodzi mi o takie wymiary jak długość, szerokość i wysokość paki oraz długość całkowita dyszla (od paki po zaczep) najlepiej żeby ktoś ją zwymiarował np. na zdjęciu albo coś w tym stylu. Z góry dzięki za pomoc.

avinx
Posty: 20
Rejestracja: 04 paź 2012, 17:48

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: avinx » 05 paź 2012, 22:17

Nie mam tej zatyczki, więc myślałem, że to jakaś regulacja.
Wielkie dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 217
Rejestracja: 07 sie 2006, 21:44

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Piotr » 06 paź 2012, 20:13

do Avinx
Szanuj brachu ten silnik bo ten model który pokazałeś na foto to juz UNIKAT*dull*

Awatar użytkownika
0rex0
Posty: 122
Rejestracja: 24 sie 2011, 19:20

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: 0rex0 » 07 paź 2012, 16:00

Ma ktoś może wymiary oryginalnej przyczepki do Dzika (T-800). Chodzi mi o takie wymiary jak długość, szerokość i wysokość paki oraz długość całkowita dyszla (od paki po zaczep) najlepiej żeby ktoś ją zwymiarował np. na zdjęciu albo coś w tym stylu. A drugie pytanie to czy Dzik ma mieć luz na kierownicy (góra-dół) czy kierownica powinna być sztywno? U mnie jest spory luz, ale nie ma jak tego zablokować. Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 » 07 paź 2012, 17:23

Chodzi o tą niska przyczepkę, później pomierzę to ci napiszę. A co do luzów w kierownicy to pewnie masz wyrobione gniazda klinowe w bloku a w najlepszym przypadku same kliny

Już Obrazek



<br><br><br><br>
MARIO83 napisał/a:
Czy ma ktoś wiedzę na temat orginalnego koloru przyczepki T-800 do dzika? Mam zamiar wymienić podłogę i boki i nie wiem na jaki kolor ją pomalować.

Moja nowa produkcja.
http://www.youtube.com/watch?v=ZdRWPSvy ... e=youtu.be

Moja ma kolor chyba oryginalny to jest koloru czerwonego (taki ciemniejszy coś jak sprzęt Case) ti jeżeli chodzi o burty na zewnątrz bo wewnątrz i cała rama to jest czarna. Fajny Dziczek na filmiku.

Awatar użytkownika
jarek11144
Posty: 35
Rejestracja: 24 wrz 2011, 12:15

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: jarek11144 » 07 paź 2012, 23:57

Znacie może jakiś sposób "odblokowania" tłoka w cylindrze ? Waliłem juz w niego młotem, wd-40 też nie pomogło. Oczywiście chodzi o silnik z dzika :)

Awatar użytkownika
G503
Posty: 77
Rejestracja: 17 paź 2011, 20:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: G503 » 08 paź 2012, 15:40

Tak jak kiedyś polecałem, tylko nafta, nalać do pełna do cylindra i czekać :D Później odrobina perswazji ale tak żeby nie pokrzywić korby.

ODPOWIEDZ