c-308 lub Dzik-2

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 » 17 mar 2013, 14:43

W sumie racja, że to pewnie zależy od gaźnika.

Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 » 17 mar 2013, 16:46

zalezy to min od gaznika pierwsze modele Dzika 2 miały gaźnik BVf filtr mokry poźniejsze modele miały gaźnik Jikov Filtr mokry później suchy. Wczesniejsze modele miały "regulator" gaźnika przed pokrywą zapłonu późniejsze modele miały z komory wentylatora. Ogólnie silnik jako wał, tłok cylinder nie różnił się niczym oprócz Dzika1

Byłem ostatnio u goscia koło Wałbrzycha po części dzo Dzika. Pokazał swój sprzęt, przerobił go na 4 kołowca z możliwościa powrotu to oryginału. Ale nie tu szkopuł zauważyłem jakiś dziwny gaźnik, pytam go od czego on jest. Okazało się ze od qada a konkretnie yamahy raptor 350. Silnik chodził jak zegarek Palił bez żadnego problemu na mrozie zimny jak i ciepły. Patrzyłem na Allegro za takim gaźnikiem wszystko ładnie pieknie tylko cena 350 - 400zł.

hazi
Posty: 110
Rejestracja: 10 lut 2010, 10:28

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: hazi » 18 mar 2013, 9:28

Związku z tym że silnik Dzika to konstrukcja prosta i niewymagająca sądzę że jeszcze nie raz dowiemy się o różnych gaźnikach jaki można do niego zastosować.

Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 » 18 mar 2013, 12:23

Po wielu obserwacjach rożnych patentów zastosowanych w Dzikach. Myślę iż zastosowanie jakiego kolwiek gaźnika byle oryginalnego i dobrym stanie czy to od malucha, ścigacza, Quada, Wsk czy też oryginalnego najważniejsze to żeby był w dobrym stanie wowczas nie powinno być problemu z pracą silnika czy też regulacją. Drugą istotną sprawą jest zapłon, nie da się ukryć iż zastosowanie zapłonu bateryjnego rozwiązuje 30% problemów 30% gaźnik a 40% to jest stan techniczny naszego silnika (czyli układ korbowo tłokowy, uszczelnienie skrzyni korbowej, łożyska). Posiadam dosłownie wiadro gaźników ale co z tego jak wszystkie są w marnym stanie (luźne przepustnice, wyrobione iglice itp itd) silnik ogólnie odpali ale albo nie można ustawić wolnych obrotów, nie wchodzi na obroty, cieknie. Jak już coś się udało zrobić to na drugi dzień lub za kilka dni powtórka z rozrywki. No i zapłon bateryjny co prawda nie oryginalny ale bezproblemowy (jednakowa iskra w różnych zakresach obrotów itd). A co do ówczesnych podróbek gaźników itp to sami wiecie jak się trafi to będzie ok. Kupiłem niedawno podróbkę Pegaza (po pierwsze odrazu cieknie, nie trzyma iglica. I przepustnica ma luz. No ale udało się oddać)

Pisałem wcześniej że widziałem Dzik z gaźnikiem od raptora 350 chodził można powiedzieć idealnie.

To jest moje zdanie na ten temat, nie jestem fachowcem, mam problemy z własnym sprzętem gaźniki wychełtane, silniki praktycznie w każdym sprzęcie do remontu. Obecnie mam Uruska 308 dobrze się sprawującego (silnik przerobiony na simeringi) i odrestaurowuje obecnie Dzika 21 silnik jest po remoncie w oryginale na gaźniku nowym jikov (na sucho ładnie pracuje tzn obecnie zmontowany do skrzyni która stoi chwilowo na klockach, zobaczymy w praktyce np z przyczepką. Częściowo pomalowany tzn skrzynia koła i maska. A następne sprzęty tzn dwa dziki i ursus 308 czekają na dobre czasy.

dzik96
Posty: 173
Rejestracja: 08 sie 2012, 11:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: dzik96 » 18 mar 2013, 18:55

Witam!
Czy mógłby kolega ~Santi2006 podać link do strony z gaźnikiem, bo sam chciałem nabyć nowy gaźnik pegaz, tylko teraz nie wiem czy czasem nie chciałem kupić tego felernego. Chyba dobrze że się powstrzymałem jak czytam opinie na jego temat:)

Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 » 18 mar 2013, 20:42

http://allegro.pl/gaznik-wsk-shl-m10-m0 ... 24527.html

Kasę oddali bez problemu, komentarze 100% pozytyw (tyle że nikt nie wystawia po sprawdzeniu tylko od razu po przesyłce. Nie trafiłem, cholera wie.

Tych gażników od groma od 73zł do 230zł

robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 » 18 mar 2013, 23:53

Pytanie jest tylko jedno, jak z tymi gaźnikami w stosunku do ekonomii i mocy silnika. Bo dzik oszczędny na paliwie nie jest, wiec gaźnik być z jednej strony ekonomiczny a z drugiej strony musi dawać odpowiednią energię. Skoro twórcy dzika nie dali mu gaźnika z żadnego motocykla, to wydaje mi się że trudno będzie dobrać coś z starych motocykli lepszego od oryginału, podobno z Jawy są dobre gaźniki, z tych nowszych wersji 350-nek , bo gaźnik także musi być zbliżony pojemnością, wiec z tego quada pewnie był dobry, ale trzeba było by sprawdzić jego ekonomię. Tym bardziej że te osy czy WSKi miały gaźniki na 175 cm a nie 372 cm.. Mój gaźnik też już paliwo przepuszcza jak długo na wolnych obrotach chodzi, ale obroty trzymie i na wysokie ładnie wchodzi, też mam z nim problem, bo coś mi koła chodzą, a do tego dziś śrubę ukręciłem z koła, bo te koła były chyba naprawiane, ponieważ mają takie trójkąty z grubej blachy, a oryginalny dzik takich trójkątów nie posiadał. Na razie czekam na cieplejszą pogodę.

hazi
Posty: 110
Rejestracja: 10 lut 2010, 10:28

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: hazi » 19 mar 2013, 8:45

Witam,
Ja osobiście mogę polecić firmę skuter dębica, zamawiałem już od nich części i jestem w 100% zadowolony. Nie mam pojęcia jak sprawują się gaźniki jakie oni sprzedają bo swój gaźnik zregenerowałem i uszczelniłem na częściach jakie oferuje ta firma i muszę przyznać że teraz to zero problemów z pocącym się gaźnikiem. Jak to się mówi "miód malina".
Pozdrawiam!
P.S.
adres stronki tej firmy

http://www.skuterdebica.hg.pl/index.php?p=junak&kat=G

Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 » 19 mar 2013, 11:25

Szukam informacji na temat takiego pługa, moze ma ktoś do sprzedania chętnie odkupię.

Obrazek

gaal651
Posty: 7
Rejestracja: 15 lut 2009, 13:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: gaal651 » 20 mar 2013, 17:43

witam wszyskich .kto jest włascicielem tego ursuska
Obrazek

Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 » 20 mar 2013, 20:05

O ile dobrze pamiętam widziałem tego sama na bazie Ursusa 308 w Wilkowicach. Starszy gość był jego właścicielem, rozmawiałem z nim dosyć długo bo była to bardzo zgrabna przeróbka. Silnik Hatza 780 , sprzęgło pozostawione oryginalne czyli ośrodkowe. Extra blacharka. Ale nazwiska nie pamiętam.

DLV200
Posty: 20
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:16

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: DLV200 » 20 mar 2013, 20:41

Santi2006 napisał/a:
Szukam informacji na temat takiego pługa, moze ma ktoś do sprzedania chętnie odkupię.

Obrazek

Powracając do tematu z "pługiem na którym się siedzi" to mam miesięcznik Automobilista 5/2008 i jest tam intrygująca wzmianka pt Dzik zamiast konia ... jest tu kilka fotek w tym 2 sztuki właśnie z pługiem tego typu. Pamiętam jak pare lat temu jechałem na śląsk po kosiarkę do swojego Ursusa 308 to miałem też kontakt do gościa (chyba z ox.pl), gdzie wg opisu i rozmowy była nadzieja na coś podobnego - ale okazał się facet mało kompetentny i jak byłem w okolicach w uzgodnionym terminie to telefon był milczący (oczywiście bylo duże ryzyko samoróbki).

Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 » 20 mar 2013, 21:15

Kolego jak byś mógł mi przesłać fotografie z Automobilisty konkretnie tego pługa na którym się siedzi.

A co do tego pługa jest to oryginał oprócz siedziska (zostało zmienione) mam namiar na tego gościa, ten Ursus był wystawiony na allegro, poszedł na drugi dzień za 3500zł . Ostatnio rozmawiałem z tym gościem jak odnajdzie numer do kupca to da mi znać (ponoć poszedł pod Kielce)

lonus
Posty: 207
Rejestracja: 12 gru 2011, 12:28

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: lonus » 20 mar 2013, 21:41

[quote]robson372 napisał/a:
Pytanie jest tylko jedno, jak z tymi gaźnikami w stosunku do ekonomii i mocy silnika. Bo dzik oszczędny na paliwie nie jest, wiec gaźnik być z jednej strony ekonomiczny a z drugiej strony musi dawać odpowiednią energię. Skoro twórcy dzika nie dali mu gaźnika z żadnego motocykla, to wydaje mi się że trudno będzie dobrać coś z starych motocykli lepszego od oryginału, podobno z Jawy są dobre gaźniki, z tych nowszych wersji 350-nek , bo gaźnik także musi być zbliżony pojemnością, wiec z tego quada pewnie był dobry, ale trzeba było by sprawdzić jego ekonomię. Tym bardziej że te osy czy WSKi miały gaźniki na 175 cm a nie 372 cm.. Tak tylko że dzik ma orginalnie mniej koników niż WSK 175 :p , a odnośnie doboru gaźnika i usprawniania silników 2-suwowych polecam lekturę miesięcznika "Świat motocykli" rocznik 1998 tam jest dość ładnie opisane co i jak, bo w 2-suwie ilość spalanego paliwa i moc zależy nie tylko od gaźnika.

DLV200
Posty: 20
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:16

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: DLV200 » 20 mar 2013, 21:45

Wstawiam skany Automobilisty dla zainteresowanych UWAGA duże pliki (zresztą warto przeczytać):

http://zapodaj.net/2bef070816e62.jpg.html

http://zapodaj.net/a0d1bbbc4ef92.jpg.html

http://zapodaj.net/42f5925b8a022.jpg.html

Myśle, że taki pług to ciekawa sprawa w kolekcji ...

Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 3615
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: chrapek3011 » 20 mar 2013, 22:09

lonus napisał/a:
robson372 napisał/a:
Pytanie jest tylko jedno, jak z tymi gaźnikami w stosunku do ekonomii i mocy silnika. Bo dzik oszczędny na paliwie nie jest, wiec gaźnik być z jednej strony ekonomiczny a z drugiej strony musi dawać odpowiednią energię. Skoro twórcy dzika nie dali mu gaźnika z żadnego motocykla, to wydaje mi się że trudno będzie dobrać coś z starych motocykli lepszego od oryginału, podobno z Jawy są dobre gaźniki, z tych nowszych wersji 350-nek , bo gaźnik także musi być zbliżony pojemnością, wiec z tego quada pewnie był dobry, ale trzeba było by sprawdzić jego ekonomię. Tym bardziej że te osy czy WSKi miały gaźniki na 175 cm a nie 372 cm.. Tak tylko że dzik ma orginalnie mniej koników niż WSK 175 :p , a odnośnie doboru gaźnika i usprawniania silników 2-suwowych polecam lekturę miesięcznika "Świat motocykli" rocznik 1998 tam jest dość ładnie opisane co i jak, bo w 2-suwie ilość spalanego paliwa i moc zależy nie tylko od gaźnika.
Pisałem o regulacji gaźnika Pegaz w tym temacie i jakie warunki powinien spełniać silnik przystępując do regulacji.Tak samo trzeba postępować z każdym gaźnikiem i każdym silnikiem.
gaal651 napisał/a:
witam wszyskich .kto jest włascicielem tego ursuska
Obrazek
To sprzęcik prezesa Michała Piotrowskiego z Golubia-Dobrzynia.

robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 » 20 mar 2013, 23:32

DLV200 napisał/a:
Wstawiam skany Automobilisty dla zainteresowanych UWAGA duże pliki (zresztą warto przeczytać):

http://zapodaj.net/2bef070816e62.jpg.html

http://zapodaj.net/a0d1bbbc4ef92.jpg.html

http://zapodaj.net/42f5925b8a022.jpg.html

Myśle, że taki pług to ciekawa sprawa w kolekcji ...

Te foty to głównie przedstawiają dzika, który był produkowany w małych ilościach, bo dość szybko zastąpił go dzik-2. Wiec podejrzewam że ten pług był produkowany dla dzika, a gdy wprowadzono dzika-2 to i nowe maszyny do niego, bo ten pług fajnie wygląda, ale jak z takim czymś nawracać w ogrodzie?Bardziej nadaje się na pola. Podobnie jak ta przyczepa z tym hamulcem, ja mam w swojej przyczepie już hamulec nożny z zapadnią. Więc w Automobliście dużo zdjęć jest z dzika a nie z dzika-2, dlatego chyba też tak mało tego typu pługów jest, ja osobiście nigdy nie spotkałem się z dzikiem na żywo. Myślę że dzik jest bardziej unikatowy od ursusa C-308.


Tak tylko że dzik ma orginalnie mniej koników niż WSK 175 razz , a odnośnie doboru gaźnika i usprawniania silników 2-suwowych polecam lekturę miesięcznika "Świat motocykli" rocznik 1998 tam jest dość ładnie opisane co i jak, bo w 2-suwie ilość spalanego paliwa i moc zależy nie tylko od gaźnika.
A wiec jak ty widzisz moc na gaźniku z WSKi czy od Osy, jak twoim zdaniem z spalaniem przy dobrym gaźniku w dziku. Na oryginale, to dzik nie zejdzie poniżej 2-3 litrów na motogodzinę przy lekich pracach, przy transporcie nawet 4 spali a przy orce nawet 5 umie łyknąć. Wiec twoim zdaniem na małych gaźnikach do silników 175, umiał by osiągnąć maksymalne spalanie w granicach 2 litrów na motogodzinę? Oczywiście zachowując swoje 8 km.

Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2799
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Jacek ze Skansena » 21 mar 2013, 8:43

Mam taki pług do Ursuska i Dzika bo to ten sam jakby pasował tu i tu.

lonus
Posty: 207
Rejestracja: 12 gru 2011, 12:28

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: lonus » 22 mar 2013, 12:36

Kolego robson372 stwierdzam tylko że gaźnik Pegaz praktycznie daje radę z karmieniem silnika dzika i wcale nie uważam że jest dobry (trudny w porównaniu do innych co do regulacji)i ma nieodpowiednią (za małą) średnicę, masz całkowitą rację że średnica gardzieli gaźnika powinna być dostosowana do pojemności silnika .Nie wiem gdzie w poprzednim moim poście wyczytałeś jakie ja mam zdanie na temat ilości spalanego paliwa przez silnik dzika, i proszę przeczytaj dokładnie ostatnie wyrazy z poprzedniego postu i odsyłam do poprzednio wymienionej lektury.

Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 » 22 mar 2013, 12:48

A co powiecie na gaźnik od Junska, pojemność 350 gaźnik identyczny jsk wsk 175 czyli Pegaz. Różnica tylko w dyszach, a Junkers radzi dobie bdb na tym gaźniku.

ODPOWIEDZ