c-308 lub Dzik-2

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
Kuba82
Posty: 5
Rejestracja: 31 gru 2020, 9:39

Re: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Kuba82 »

Witam,jako nowy użytkownik tego forum witam się ze wszystkimi.Nie trafiłem tutaj przypadkiem, gdyż zamierzam nabyć dzika 2 z tego ogłoszenia https://m.olx.pl/oferta/dzik-2-traktore ... ml?reason=. Teraz do meritum.
Będzie to pierwszy taki mój pojazd i nie wiem na co zwrócić uwagę przy oględzinach.Podczas rozmowy telefonicznej właściciel nie był wylewny i nie dowiedziałem się wiele więcej niż jest w opisie.Dzika planuje użytkować z glebogryzarka(zamierzam skonstruować osobiście,ale o tym innym razem) i przyczepką.Liczę na jakieś rady,co by nie jechać ponad 200 kilometrów i się rozczarować
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2405
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Podolany/Dobra (Małopolskie)

Re: c-308 lub Dzik-2

Post autor: SEBRIGHT »

Z tego co widać po zdjęciach - wycięta dziura w obudowie dmuchawy, brak obciążników przednich, wydech cały radosna twórczość, zbiornik paliwa też jakaś rzeźba - nie założysz przy nim maski, regulacja rozstawu kół też już przerabiana.
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Kuba82
Posty: 5
Rejestracja: 31 gru 2020, 9:39

Re: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Kuba82 »

Dzień dobry, powiedz kolego jak z częściami do tych maszyn, są dostępne nowe,czy raczej trzeba szukać używek? Podobno wszystko można naprawić :) kwestia kosztów i czasu. Może nie powinienem tego pisać,ale nie zależy mi na 100% oryginału,lecz też nie chcę jakiegoś totalnego składaka cudaka.
Widzę tylko , jeden plus - nie widać wycieków że skrzyni,co wcale nie oznacza, że się nie pojawią.Właściciel mówił że odpala i jest na chodzie,więc będzie można go odpalić i sprawdzić biegi i blokady(któreś wg właściciel zdziałają).Podejmę chyba ryzyko i pojadę,te kilka braków i niedociągnięć to solidny powód do negocjacji ceny.
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2405
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Podolany/Dobra (Małopolskie)

Re: c-308 lub Dzik-2

Post autor: SEBRIGHT »

Części znormalizowane nie ma problemu (łożyska, uszczelniacze), z części typowo do Dzika coraz trudniej, ale są. Z tym że niektóre mają chore ceny np wałek atakujący i koło talerzowe - 700-1000zł :? A jest to chyba najsłabszy element Dzika.
Jak nie widać wycieków pierwsze sprawdź czy jest olej w skrzyni, bo może już być sucho i temu nie cieknie... W górnej pokrywie jest śruba z bagnetem. Zwróć uwagę też na połączenie półoś-piasta czy tam nie ma luzów...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Kuba82
Posty: 5
Rejestracja: 31 gru 2020, 9:39

Re: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Kuba82 »

Poproszę o więcej zdjęć na maila, może właściciel zrobi zdjęcie wałka ataku i koła talerzowego.Gdy będę miał więcej zdjęć to wstawię na forum,może jeszcze jakieś braki lub niedociągnięcia dostrzeżecie.
Adasiek123
Posty: 432
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

Re: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Adasiek123 »

Cześć. Nie ma to jak jechać osobiście i sprawdzić. Wiem kawał drogi, ale skoro jesteś zainteresowany to
ja bym jechał. Szczerze wątpię aby właścicielowi chciało się robić zdj ataku i koła talerzowego, bo trochę roboty jest aby tam zajrzeć. Nie widzę instalacji elektrycznej.
Kuba82
Posty: 5
Rejestracja: 31 gru 2020, 9:39

Re: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Kuba82 »

Zdaje sobie sprawę z tego ,iż trzeba będzie włożyć sporo pracy i pieniążków.Z drugiej strony obawiam sie sytuacji że pojadę kawał drogi i okaże się totalnym niewypałem.Jezeli pojadę i kupię(lub nie) to napiszę.Dziekuje i pozdrawiam
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2405
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Podolany/Dobra (Małopolskie)

Re: c-308 lub Dzik-2

Post autor: SEBRIGHT »

Żeby zaglądnąć do dyfra trzeba zdemontować silnik ze sprzęgłem - też nie sądzę żeby gościowi się chciało.
A z oglądaniem - jak nie pojedziesz to nie będziesz wiedział. Mi np zdarzało się jechać kilkaset km mając tylko kilka zdjęć i telefoniczne zapewnienie właściciela że sprzęt jest sprawny. Zakup czasami był bardziej- czasami mniej- udany, z pustymi rękami też zdarzało się wracać... ;)
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Fenris
Posty: 35
Rejestracja: 19 lip 2020, 18:22

Re: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Fenris »

Witam,
nie mogę znaleźć w postach jaki olej lejecie do skrzyni dzika?
Od razu mam pytanie czy jest zamiennik ( nie musi być super oryginalny, ale może coś podobnego) manetki od gazu?
teraz jest od roweru i nie za bardzo ufam czy da radę w razie co .... ;)
pozdrawiam
Rafał
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2405
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Podolany/Dobra (Małopolskie)

Re: c-308 lub Dzik-2

Post autor: SEBRIGHT »

Zwykły przekładniowy byle gęsty - ja zazwyczaj wszędzie leję 75W90 gl 4 :)
Manetkę gazu możesz dokupić od innego jednoosiowca - ważne żeby nie 'wracała' samoczynnie po puszczeniu - od MF70 są całkiem przyzwoite, niestety wizualnie zupełnie co innego...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
kumarzysta
Posty: 314
Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50

Re: c-308 lub Dzik-2

Post autor: kumarzysta »

manetka ssania od wsk 175?
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 11132
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Ursus »

Takie coś pasuje do Dzika :)
https://allegro.pl/oferta/dzwignia-klam ... c2155aa267

A co do oleju - ja leję albo tradycyjny 80W90 albo gęstszy 85w140.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Fenris
Posty: 35
Rejestracja: 19 lip 2020, 18:22

Re: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Fenris »

Dziękuję Wam za odpowiedzi,
Kol.Ursus a tą manetkę jak się montuje na kierownicy?
pozdrawiam
Rafał
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 11132
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Ursus »

Kierownica powinna mieć taki jakby naspawany element, nagwintowany chyba M6. Jak znajdę foto to pokażę.
Obrazek

Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Fenris
Posty: 35
Rejestracja: 19 lip 2020, 18:22

Re: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Fenris »

dzięki,
manetkę już mam jeszcze linka i będzie szansa normalnie dodawać gazu
pozdrawiam
Rafał
cinek28
Posty: 6
Rejestracja: 15 gru 2021, 13:09

Re: c-308 lub Dzik-2

Post autor: cinek28 »

Dzień dobry,
Jestem tu nowy, mam na imię Marcin. Od ok. 40 lat jeżdżę traktorkiem marki SAM z silnikiem Dzika. Szukam informacji, zdjęć środka oryginalnego tłumika Dzika. Mój stary tłumik uległ zniszczeniu przepaleniu kilka lat temu. Teraz mam założony od CC 700. Udało mi się kupić tłumik od Dzika w którym ktoś dokonywał przeróbek. Po rozcięciu tłumika znalazłem te dwie okrągłe blachy z rurkami. Ktoś wiej w jakiej odległości maja być one wspawane ? W którym kierunku ? Jaka jest całkowita długość tłumika ?
Znalazłem zdjęcia @AndrzejD21 ale nie wszystko jest tam dla mnie jasne.
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 418
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

Re: c-308 lub Dzik-2

Post autor: AndrzejD21 »

Witam, na zdjęciu widać z jednej strony rurki w kolorze brązowym, tam jest wejście z cylindra.Obrazek
Na drugim zdjęciu widać wymiary rurki i całego tłumika z wymiarami.
Obrazek
cinek28
Posty: 6
Rejestracja: 15 gru 2021, 13:09

Re: c-308 lub Dzik-2

Post autor: cinek28 »

AndrzejD21 pisze: 17 gru 2021, 4:36 Witam, na zdjęciu widać z jednej strony rurki w kolorze brązowym, tam jest wejście z cylindra.Obrazek
Na drugim zdjęciu widać wymiary rurki i całego tłumika z wymiarami.
Obrazek
Dziękuję bardzo.
Ahran
Posty: 3
Rejestracja: 02 kwie 2022, 17:51

Re: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Ahran »

witajcie,
Jak widać jestem nowy i amator mechaniki pojazdowej raczej ze mnie.
1.Będę wymieniał gaźnik by wykluczyć ciężkie zapalanie silnika i wysokie obroty w spoczynku i przy małym gazie.

Mam pytanie, czy ktoś zechciałby pokazać zdjęcia lub opisać co potrzebne do wymiany i połączenia gaźnika od jawy 350
Chodzi o :
-połączenie wlotu powietrza bo będzie pod kątem 90 stopni - są takie gumowe rury kątowe?
- połączenie linki gazu z gaźnikiem

Jak Wam się nie chce opisywać to poproszę zdjęcia bym wiedział o co chodzi.

2.Jak silnik odpala lepiej po zalaniu pod świece paliwem tzn, że słaba kompresja czy właśnie gaźnik?

pozdrawiam serdecznie
Ahran
Posty: 3
Rejestracja: 02 kwie 2022, 17:51

Re: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Ahran »

Nikt nie zdradzi tajemnicy jaka rura pasuje do połączenia filtra powietrza i gaźnika 350tki? :roll: , na filtrze średnica ok 40mm a na gaźniku +-33 mm? Od jakiegoś samochodu to pasuje ?
ODPOWIEDZ