c-308 lub Dzik-2

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
zico
Posty: 1
Rejestracja: 13 sty 2012, 16:54

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: zico »

Witam!
Koledzy mam takie pytanie czy do dzików produkowane sa jeszcze części? Czy istnieje jakiś sklep internetowy, taki jak ma naprzykład andoria?
Właśnie chciałbym odbudować dzika i potrzebuje paru części
ivan78
Posty: 10
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:09

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: ivan78 »

Witam,ja szukalem lecz nie znalazlem zadnej strony z czesciami do dzika
MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 »

Ciekawi mnie czy do dzików były takie koła?
http://www.garnek.pl/killer2/17721990
ivan78
Posty: 10
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:09

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: ivan78 »

o to nie mam pojecia,to prawdo podobnie chyba wlasna kastrukcja kol
Awatar użytkownika
jw1wojtek
Posty: 58
Rejestracja: 14 sie 2007, 9:35

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: jw1wojtek »

Jakie potrzebujesz części kolego.
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 »

ivan78 napisał/a:
Witam,ja szukalem lecz nie znalazlem zadnej strony z czesciami do dzika


I też nie znajdziesz, bo części już dawno nie produkują, jedynie niektóre zamienniki, które pasują do starych motocykli itp. Jak kraniki, kondensatory, gaźniki itp. Jeden gość na allegro miał linki do dzików. jedyna szansa na części, to ludzie, którzy mają gdzieś w garaży czy na strychu dużo części do dzika.
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2799
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Jacek ze Skansena »

Co potrzebujesz? Może coś mam ale podaj co?
Awatar użytkownika
jarek11144
Posty: 35
Rejestracja: 24 wrz 2011, 12:15

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: jarek11144 »

Witam !
Nastała zima temperatury spadły poniżej zera. Nasypało trochę śniegu więc chciałem wypróbować pług śnieżny w moim dziku . Odpalił z małymi problemami. Po paru chwilach gdy dodałem gazu zaczął kichać z gaźnika i tłumika . Mimo to jeździł lecz na nie dużych obrotach. Na drugi dzień dzień próbuje go odpalić a on nie chce odpalić . Zdarza się że podczas odpalania strzeli z tłumika lub gaźnika. Czy jest to wina brudnego gaźnika, czy zapłon może być przestawiony dodam że iskra jest świetna. Czy może jest to wina niskiej temperatury?
Awatar użytkownika
scatman
Posty: 33
Rejestracja: 24 lis 2011, 1:07

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: scatman »

Woda w zbiorniku paliwa a teraz w komorze pływakowej, niska temperatura i niski stan paliwa w baku powoduje ze na ściankach skrapla się para wodna. Druga przyczyna zawilgocony lub stary przewód WN do świecy i masz przebicie, widać to szczególnie w nocy jak WN "pływa" po przewodzie widać wtedy miejsce przebicia.


Takie rzeczy mnie spotkały, więc nie traktuj to jak wyrocznię.
krzysiek19750
Posty: 27
Rejestracja: 30 gru 2009, 22:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: krzysiek19750 »

krzysiek19750 napisał/a:
cześć szukam maski ciegeł do blokad cieżarków do ursusa-308
MMM69
Posty: 12
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:58

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MMM69 »

zico napisał/a:
Witam!
Koledzy mam takie pytanie czy do dzików produkowane sa jeszcze części? Czy istnieje jakiś sklep internetowy, taki jak ma naprzykład andoria?
Właśnie chciałbym odbudować dzika i potrzebuje paru części
Witam.
Ja kupowałem z tej strony jakiś rok temu.
http://www.maszynyiczesci.pl/szukaj2.ph ... kategoria=
Może u Gościa coś jeszcze znajdziesz.
Pozdrawiam Mietek
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

zico napisał/a:
Witam!
Koledzy mam takie pytanie czy do dzików produkowane sa jeszcze części? Czy istnieje jakiś sklep internetowy, taki jak ma naprzykład andoria?
Właśnie chciałbym odbudować dzika i potrzebuje paru części
Napisz co potrzebujesz, może będę miał takie części. "Ceny normalne nie Unijne"
hazi
Posty: 110
Rejestracja: 10 lut 2010, 10:28

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: hazi »

MMM69 napisał/a:


Witam.
Ja kupowałem z tej strony jakiś rok temu.
http://www.maszynyiczesci.pl/szukaj2.ph ... kategoria=
Może u Gościa coś jeszcze znajdziesz.
Pozdrawiam Mietek
hmmm bardzo ciekawa stronka ale te części to chyba tylko z zapasów bo raczej już nie produkują...szkoda bo dzik to wdzięczna maszynaWitam!
Moje pytanie tyczy się spalania w Dziku ile ono wynosi? Mój Dzik jak go zakupiłem od samego początku miał założony gaźnik od Junaka i muszę przyznać że sprawdza się on bardzo dobrze (nie przerywa, świecy nie zalewa itp.) ale co do kwestii spalania to odnoszę wrażenie że mistrzem oszczędności ta maszyna nie jest. proszę podajcie ile spalają wasze Dziki i podczas jakich prac dokonywane były pomiary np orka, transport, praca w roli maszyny stacjonarnej. Za wszystkie odpowiedzi z góry wielkie dzięki.
MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 »

Mój ojciec twierdzi, że dzik przy maksymalnym obciążeniu potrafił spalić ok. 5 litrów na godzinę pracy.
Ale wtedy gdy tyle palił miał orginalny gaźnik BVF który był już zużyty.
Teraz podczas orki spala maksymalnie ok 3-4 litrów na godzinę.
Awatar użytkownika
baro
Posty: 585
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: baro »

Mistrzowie jaki moment obrotowy ma silnik dzika? Bo kuzyn ma takie sprzęt silnik dzik na ramie z koleby budowlanej ostrowek skrzynia z syreny z beigami w kierownicy walem wypuszczony w tył na dyfer pułosie zaślepione tylny most prawdopodobnie z żuka i ostatnio sie sprzeczaliżmy ze ten zestaw jest silniejszy niż mój es 301d (7km) przelozenie na paskach 1/3 skrzynia żuk 4 biegi i skrucony most żuk
Awatar użytkownika
0rex0
Posty: 122
Rejestracja: 24 sie 2011, 19:20

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: 0rex0 »

Silnik gażnikowy typ 160 (czyli taki jak w dziku, ursusie c308 czy w motopompie strażackiej) bez przekładni ma 24,99 Nm wg instrukcji.
Awatar użytkownika
jarek11144
Posty: 35
Rejestracja: 24 wrz 2011, 12:15

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: jarek11144 »

O ile dobrze pamiętam to na stronie "republik.muert" wyczytałem że przy maksymalnym obciążeniu spala 5l. Kiedyś od nosiłem wrażenie że paliwo kończy się w oszałamiającym tempie. Ostatnio miałem problemy z moim "dzikiem" świece często zalewał ,a po godzinie pracy kichał odpalanie było męczarnią, gdy pojawiła się zima postanowiłem go wyczyścić. Iskrownik został gruntownie przeczyszczony i ustawiony zapłon. Teraz odpalanie mojego dziczka stało się przyjemnością 2 machnięcia korbą i dzik chodzi.Spalanie spadło, ale nadal uważam że pali za dużo. W najbliższym tygodniu zostanie założony do niego podnośnik od razu pragnę wyjaśnić że to przeróbka dzik na 4 koła. Po przeróbkach postaram się pochwalić "dzikiem" .
Roman1313
Posty: 561
Rejestracja: 14 kwie 2010, 23:39

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Roman1313 »

Potrzebuje zdjęcie orginalnej talerzówki do dzika.
Jak ktoś posiada to prosiłbym o zamieszczenie.;)
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 »

Według instrukcji to dzik spala"
Na pełnym obciążeni(8-9km)-4 litry paliwa na godzinę
Przy lekkim obciążeniu (4-5km) 2,5 litra na godzinę
Na biegu jałowym -0,7 litra na godzinę
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 »

tedpul napisał/a:
~OrexO -tak a propo,- silnika jednocylindrowego jakim jest silnik typ 160 nie spotkałem w żadnej motopompie strażackiej ,oczywiście są w jego wyposażeniu podzespoły te same kture stosowano w silniku motopomy [iskrownik,gażnik,regulator obrotów ] ale silnika w całości nie stosowano .*pissed*


Nie wiem na ile silnik typ 160 jest podobny do starszego silnika typ S261. Zapewne jest bardzo podobny, ma na pewno wyższy stopień sprężania i inny filtr powietrza, bo ma filtr suchy a S261 miał filtr mokry. Ale silnik S 261 był w różnych odmianach, takich jak:

1) S 261-dla sprzęgnięcia bezpośrednio z pompami i prądnicami itp.
2) S 261 C-ciągnikowy dla napędów ciągników jednoosiowych
3) S 261 P-przemysłowy z przystawką, przeznaczony dla budownictwa, zamiast silnika elektrycznego.
4) S 261 M-Przeznaczony do sprzęgnięcia z pompą P 26
5) S 261 Z-Żniwny, przeznaczony dla snopowiązałek i innych maszyn rolniczych.

Silniki te miały różne moce.(od 7 do 9 km) oraz różne obroty(od 2400 do 3000 obr/min, niektóre posiadały dodatkowe przekładnie.
Więc myślę że i silniki typ 160 był miał także różne zastosowania.
ODPOWIEDZ