RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
malcik
Posty: 18
Rejestracja: 13 sie 2011, 22:38

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: malcik » 21 sie 2011, 16:47

ja mam komplet uszczelek do s7

Awatar użytkownika
oman7
Posty: 780
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: oman7 » 21 sie 2011, 18:36

Te częsci o których piszesz zakupisz w Andorii(oprócz głowicy)
http://www.sklep.andoria-mot.com.pl/?pi ... &gid=20313

Awatar użytkownika
oman7
Posty: 780
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: oman7 » 22 sie 2011, 11:00

Ja mam cylinder i tłok które pozostały mi po remoncie mojego silnika.
Możemy się dogadać pisz na PW.

Tutaj na Allegro masz wtryski do S301D opisane jako 1CA90 ale to jest błędny opis i cena całkiem przystępna.

http://allegro.pl/wtryskiwacze-1ca90-ra ... 69084.html

Awatar użytkownika
baro
Posty: 585
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: baro » 25 sie 2011, 18:00

tłok jest inny wraz z cylindrem ale jak masz komplet do s301d to myśle zę da sie to zamontować i teoretycznie bedzie mocniejszy bo 301 była słabszą wersją. Takze w blok powinien pasować cylinder. a sworzen w korbę bo szczerze to nie wiem czy sie wały coś różniły

Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4257
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: Bolszewik » 25 sie 2011, 21:02

Ja bym nie eksperymentował tylko zamienił jak masz do 301 to na pewno odsprzedasz i to z zyskiem i kupisz sobie jak potrzeba do 301d
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl

Awatar użytkownika
oman7
Posty: 780
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: oman7 » 25 sie 2011, 21:17

S301_maił_ 6KM_średnicę_tłoka_80mm_wkręcany_wtrysk_paliwa_i_inną_średnicę_gniazda_pod_cylinder.
S301D_miał_7KM_średnicę_85mm_wtrysk_paliwa_zamontowany_za_pomocą"strzemienia"
Wał_korbowy_sworzeń_tłoka_oraz_pompa_nie_różniły_się_niczym.Głowica_też_miała_inną_średnicę.

chodkii
Posty: 148
Rejestracja: 22 sty 2008, 23:51

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: chodkii » 25 sie 2011, 22:35

A ja z cylindrem pojechałem do gościa który robi szlify wziął roztoczył cylinder wprasował tuleję i wychonował do używanego tłoka. Musiałem tylko zamki na pierścionkach nominalnych lekko dopracować całość kosztowała ok 100pln i esik śmiga jak nowy.

Awatar użytkownika
oman7
Posty: 780
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: oman7 » 26 sie 2011, 14:44

Oby_pracował_ bez_awaryjnie_i_długo.

Awatar użytkownika
baro
Posty: 585
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: baro » 26 sie 2011, 21:07

tak znikome ze nawet nie wiem:P ja od kąd mojego zbudowalem dopiero 3 baki wypyrkał :D

chodkii
Posty: 148
Rejestracja: 22 sty 2008, 23:51

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: chodkii » 02 wrz 2011, 21:49

oman7 napisał/a:
Oby_pracował_ bez_awaryjnie_i_długo.
pracuje już drugi rok bezawaryjnie i pali z półobrotu



http://allegro.pl/tlok-cylider-sworzen- ... 46187.html dla kolegi który szukał

levis2302
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2009, 11:51

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: levis2302 » 03 wrz 2011, 22:35

mam na sprzedaż tanio głowice s301d oraz wtrysk

wguzior
Posty: 1
Rejestracja: 09 wrz 2011, 2:38

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: wguzior » 09 wrz 2011, 2:40

Kupił bym tą głowicę

Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4257
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: Bolszewik » 11 wrz 2011, 18:11

Odkręć głowicę i zobacz czy tłok nie bije o nią. Słychać wtedy metaliczny stuk, jakby bicie młotkiem o kowadło. Jeśli tak jest to musisz podłożyć podkładki dystansowe pod cylinder, ewentualnie grubszą podkładkę pod głowicę. Jak co to gdzieś mam z odzysku. Pamiętaj też że głowicę należy dokręcać w określonej kolejności. Jest pięć śrub zaczynasz bodaj od tej koło baku ale sprawdź dokładnie.


PS. Pisz staranniej *yes*
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl

Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4257
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: Bolszewik » 11 wrz 2011, 22:09

Teoretycznie tak, ale czy on policzył wszystkie inne parametry ?
Poważnie wątpię, każdemu silnikowi można dodać mocy żadna tajemnica, ale trzeba za to "zapłacić" czasem bezawaryjnej pracy, hałasem, zanieczyszczeniem środowiska, zużyciem paliwa czy co tam sobie chcecie.

Bardzo dobrze zrobiłeś że nie dałeś naciągnąć się na ten "tuning".

Każdy silnik jest jakimś tam kompromisem i jeśli nie startuje w zawodach to lepiej zostawić go w spokoju.

Jak będą zawody ile da się wycisnąć mocy z S-301d o standardowej mocy 7KM to już wiesz do kogo się udać *flower*
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl

Awatar użytkownika
oman7
Posty: 780
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: oman7 » 12 wrz 2011, 16:22

Wysokość komory spalania w S-301D to 0,75mm.
U mnie po remoncie też jest ten metaliczny trzask mimo że powtórnie sprawdzałem luz po-osiowy na wale i wysokość komory spalania i ciśnie na wtrysku i wszystko jest OK.
Silnik pracuje bez zarzutu i przestałem się przejmować tym metalicznym dźwiękiem.

Awatar użytkownika
oman7
Posty: 780
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: oman7 » 12 wrz 2011, 20:34

Faktycznie trzask bardzo głośny o wiele za głośny względem mojego silnika.
Ja bym powiedział że masz chyba coś nie tak z regulatorem obrotów.

Awatar użytkownika
oman7
Posty: 780
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: oman7 » 12 wrz 2011, 20:52

Może masz poluzowany jeden z ciężarków albo ciężarek uderza o dźwignie ze śruba regulacyjną bo trzask pojawia się kiedy odcina dopływ paliwa na pompie.

Innego wytłumaczenia nie mam.

Awatar użytkownika
hubert
Posty: 664
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: hubert » 12 wrz 2011, 23:17

Ruszałeś wtrysk, pompę? To wygląda jakby był zły kąt początku tłoczenia, ew. wtrysk chodzi "za sucho" - miał za wysokie ciśnienie. Pomijam tutaj kondycję łożysk, panewek.

Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4257
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: Bolszewik » 13 wrz 2011, 18:54

Ciężarek też daje taki efekt, fakt miałem swego czasu ten sam problem.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl

Awatar użytkownika
hubert
Posty: 664
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: hubert » 13 wrz 2011, 22:27

Zależy od jej stanu (prosta, krzywa), ale wymiana zaworów+planowanie ok. 300-500 zł :)

ODPOWIEDZ