Silnik 1ca90

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: Silnik 1ca90

Post autor: Santi2006 » 22 cze 2012, 18:17

Podłączę się-do tmatu remontuję silniki Hatza i tam w każym silniku jest wybity na bloku koło pompy numer, oznacza on grubość-podkladki jaka ma być pod pompą (czyli np 0,9 to jest 0,9mm ma podkładka). Przełożenie pompy z innego silnika wiąże się z założeniem tylu podkładek co w silniku z którego pochodzi pompa ( w najlepszym przypadku) w innym przypadku regulacja metodą domową na zasadzie prób i błędów ( czyli czy nie stuka, czy nie kopci, czy Łatwo pali czy dobrze wchodzi na obroty). jeżeli jest dobrze złożony rozrząd na znaki to tylko kwestia wyregulowania pompy. tak jest w silnikach Hatz nie wiem jak jest w naszych silnikach Esiokach. bardzo ważna sprawa to równierz ustawienie zaworów i co najważniejsze w jakim stanie jest silnik (układ krbowo tłokowy i układ zasilania pompa wtryskiwacz).
Jak wymieniLeś sekcję- sam to daj pompę-do sprawdzenia czy daje odpowiednie ciśnienie.

Awatar użytkownika
oman7
Posty: 777
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Silnik 1ca90

Post autor: oman7 » 23 cze 2012, 8:53

Coś to się nie trzyma ani kupy ani d..py.
Coś źle jest poskładane albo nie napisałeś co jeszcze w nim podmieniałeś.

pycu85
Posty: 5
Rejestracja: 10 sie 2012, 16:19

RE: Silnik 1ca90

Post autor: pycu85 » 10 sie 2012, 16:32

Witam wszystkich :)
Mam problem z moim 1ca90 tzw 10
zaznaczę że pracuje na traktorku sam na pod zespołach żuka (sprzęgło skrzynia tylny most )
W dniu dzisiejszym podczas prac odmówił posłuszeństwa *helpless*
Opisze dolegliwości podczas pracy stracił na mocy i strasznie kopcił i w końcu zatrzymał się *tdown* przy próbie uruchomienia z wielkim trudem zapala i nie chce wejść na obroty i wydaje dziwne dźwięki Zaznaczę olej jest stan filtr powietrza i oleju w tym sezonie wymieniany
Prosze o pomoc i o rady

Awatar użytkownika
oman7
Posty: 777
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Silnik 1ca90

Post autor: oman7 » 10 sie 2012, 17:16

Jak go odpaliszna jakiego koloru jest dym?

pycu85
Posty: 5
Rejestracja: 10 sie 2012, 16:19

RE: Silnik 1ca90

Post autor: pycu85 » 10 sie 2012, 17:44

Jak był rozgrzany to jeszcze chciał zagadać a dym był czarny momentami biały ale w tej chwili to już wcale nie chce zaskoczyć
co zauważyłem kompresja jest zachowana
a i druga sprawa nie wiem jak się ta część nazywa która jest umiejscowiona od strony korby troszkę poniżej przekręca się ją przy zimnym silniku ułatwia rozruch w chwili obecnej nie chce się przekrecic tak jak by cos ją blokowało

Awatar użytkownika
oman7
Posty: 777
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Silnik 1ca90

Post autor: oman7 » 10 sie 2012, 20:44

Pewnie bedzie to problem z regulatorem obrotow bo jezeli "przyspieszacz"nie reaguje na przekrecenie to pewnie cos sie zawiesilo.
Musisz zajrzec pod pokrywe rozrzadu.

pycu85
Posty: 5
Rejestracja: 10 sie 2012, 16:19

RE: Silnik 1ca90

Post autor: pycu85 » 10 sie 2012, 21:11

pod pokrywę rozrządu ok ale jak się za to zabrać mniej więcej
może jakieś podpowiedzi co i jak odkrecać żeby nie uszkodzić
i z której strony odkrecić

Awatar użytkownika
oman7
Posty: 777
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Silnik 1ca90

Post autor: oman7 » 11 sie 2012, 11:00

Pokrywa rozrzadu jest postronie zbiornika paliwa a dokladniej pod nim.
Pierwsze wykrec pompe paliwa (bedzie ci pszekadzac podczas demontazu pokrywy rozrzadu).
Odkrecasz sruby M8 i delikatnie odciagsz cala pokrywe.Podczas odciagania pokrywu musisz zdemontowac sprezyne ktora naciaga regulator obrotow jest ona przymocowana do trzpienia dzwigni gazu.
Musisz tez zwrocic uwage na zimering walka w pokrywie latwo go uszkodzic.

Tu masz zdjecie z katalogu czesci.
http://imageshack.us/f/846/skanuj0006c.jpg/

Tu jest zdjecie samego regulatora i jego czesci.
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... j0024.jpg/

Proponuje ci skontrolowanie wtrysku paliwa.

P.S
Znowu brak polskich liter.*sarcasm**sarcasm**sarcasm*

pycu85
Posty: 5
Rejestracja: 10 sie 2012, 16:19

RE: Silnik 1ca90

Post autor: pycu85 » 11 sie 2012, 11:16

Dzięki serdeczne za podpowiedzi
pytanie czy muszę spuścić olej
a jesli chodzi o kontrole wtrysku to raczej fachowiec musi sprawdzi bo bez sprzętu nie da rady
Dziś wieczorem się tym zajmę

Awatar użytkownika
oman7
Posty: 777
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Silnik 1ca90

Post autor: oman7 » 11 sie 2012, 11:51

Tak musisz spuscic olej.
Co do wtrysku sprawdz sobie czy robi mgielke jezeli bedzie wypuszczal kropelki to jest do wymiany.
Wtedy musisz odwiedzic fachowca i ustawic wtrysk na 210 atm.(21MPa)*tup*

Mariuszczs
Posty: 387
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: Silnik 1ca90

Post autor: Mariuszczs » 11 sie 2012, 14:26

21 MPa to jest 210atm jak dobrze kojarzę

Awatar użytkownika
oman7
Posty: 777
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Silnik 1ca90

Post autor: oman7 » 11 sie 2012, 15:45

Tak to jest 210 atm.
Zjadlem zero.*rolleyes*

pycu85
Posty: 5
Rejestracja: 10 sie 2012, 16:19

RE: Silnik 1ca90

Post autor: pycu85 » 13 sie 2012, 17:32

Witam
Pokrywa rozrządu ściągnięta udalo się bez problemów
brak widocznych uszkodzeń i nadmiernych luzów wręcz wszystko jak nowe
jedynie co zauwarzylem nadmierne luzy na zaworach ale już po korekcie jeśli chodzi o uklad paliwowy dam pompę i wtrysk do fachowca na sprawdzenie
Jak na razie nie wiadomo jakie są powody awarii*helpless*

http://zapodaj.net/57d1fd02db7ec.jpg.html


http://zapodaj.net/5664328495b31.jpg.html

http://zapodaj.net/ea34ad45d5705.jpg.html

I nasz sam w calości
http://zapodaj.net/944c89d954d04.jpg.ht ... ><br>pompa sprawdzona
wtrysk się zapiekl wymieniona końcówka i hula :D

Awatar użytkownika
MARCIN149
Posty: 89
Rejestracja: 04 sty 2015, 11:59

RE: Silnik 1ca90

Post autor: MARCIN149 » 11 lis 2017, 18:59

Cześć,
Mogę prosić o przesłanie instrukcję obsługi do 1ca90
e-mail markaw1984@gmail.com

Dziękuję



Cześć,
Mam pytanko zauważyłem, że w moim 1ca90 spod wtryskiwacza sączy się olej napędowy, nie wiecie jaki może być tego powód?
Czy wiecie jaka powinna być podkładka pod wtryskiwacz?
Po zakupie silnika sprawdzany był wtryskiwacz i zastanawiam się czy nie została zamontowana inna podkładka, może zbyt twarda, albo obecna podkładka jest uszkodzona.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ