Trochę mi wyjasniliscie co i jak. Po nowym roku trzabedzie supra z garażu wyciągnąć, deskę rozkręcić i spróbować wpiąć przed stacyjkę. Faktycznie moze być taka sytuacja że z alternatorem wskazówka będzie cały czas wychylona ale bez metody prób i błędów nie stwierdzę co i jak.
Jeśli jednak pomiar będzie bezsensowny z racji alternatora to być może w to miejsce zabuduję voltomierz żeby choć widzieć jakie jest napięcie ładowania.
Jeszcze raz dzięki za objaśnienia a a kolegę Marian1231973 przepraszam za swój problem w jego temacie
I tu się pojawia problem. Alternator jest bezpośrednio podłączony do akumulatora przy rozruszniku a prądnica przez stacyjkę do regulatora Wpinając galwanometr pomiędzy prądnice a stacyjkę widzimy czy prąd płynie do czy z akumulatora.Nie widze możliwości podłączenia galwanometru w instalacji z altkiem.Można tam wpiąć amperomierz o odpowiednio dużym zakresie ale tu pojawia się zasadnicze pytanie PO CO? Różnica pomiędzy altkiem a prądnicą polega na tym że altek ładuje stałonapięciowo, a prądnica stałym amperażem, dlatego z galwanometru dowiadujemy się czy prądu z prądnicy wystarcza na wszystkie odbiorniki a przy altku sprawdza się tylko woltomierz bo pokazuje czy napięcie dostarczane do akumulatora a co za tym idzie i amperaż jest odpowiedniej wielkości.
Napisałem wyraźnie z której strony amperomierza ma być podpięty przewód od alternatora i dałem przykładowy schemat.To że większość podłącza przewód od altka pod rozrusznik,nie znaczy,że tylko tam ma być podpięty.Nie wiem po co komplikujesz prosty temat.Wywody na temat stałego prądu i napięcia daruj sobie,bo się pogrążasz.
pop pisze: ↑28 gru 2023, 15:31
.Nie wiem po co komplikujesz prosty temat.Wywody na temat stałego prądu i napięcia daruj sobie,bo się pogrążasz.
[/quote
To forum jest , tak jak wiele forów tematycznych, po to że Ci co nie wiedzą zadają pytania a Ci co wiedzą lub wydaje im się że wiedzą starają się w miarę merytorycznie odpowiedzieć,Najgorzej jak ktoś krytykuje samemu nie wnosząc i nic nie wyjaśniając w danym temacie.Jeżeli kolega mógł by mi wyjaśnić ,, co autor miał na myśli,, w zaznaczonym przeze mnie cytacie. W zamian obiecuję po otrzymaniu rzetelnej i zrozumiałej odpowiedzi, że nie napiszę więcej nic w tym wątku.Źle zaznaczył mi się cytat , ale wiadomo o co chodzi.
Kolega zapytał jak podłączyć amperomierz i dostał odpowiedź,gdy będzie potrzebował więcej informacji ,pewnie dopyta.Amperomierz wskazuje przepływ prądu z akumulatora do instalacji i z alternatora lub prądnicy do akumulatora.Układ działa tak samo w przypadku alternatora ,jak i prądnicy i dla laika nie ma to znaczenia.Jak ktoś chce wiedzieć gdzie i jaki prąd płynie ,zakłada amperomierz,jeśli chce wiedzieć tylko jakie ma napięcie w instalacji,montuje woltomierz.Co tu więcej wyjaśniać.Wiele ciągników i sam.ciężarowych posiada taki wskaźnik na desce,a ostatnio dokładałem coś takiego w nowym aucie,który wyświetlał jedynie stan napięcia ,dlaczego właściciel pojazdu poprosił o tę modyfikację nie będę się rozpisywał.
Może warto zrobić odstępstwo od oryginału i założyć ramkę zegarów od Zetora:) a puszkę bezpieczników dać na boku. Mam taką jeśli byłbyś zainteresowany, byłoby miejsce na zegar ciśnienia i na voltomierz lub amperomierz w Sumie chyba bede też miał jakiś
Damian88 pisze: ↑28 gru 2023, 19:33
Może warto zrobić odstępstwo od oryginału i założyć ramkę zegarów od Zetora:) a puszkę bezpieczników dać na boku. Mam taką jeśli byłbyś zainteresowany, byłoby miejsce na zegar ciśnienia i na voltomierz lub amperomierz w Sumie chyba bede też miał jakiś
nie przekonasz mnie , w tym temacie widać już finał
tu wskaźnik tylko poglądowo od zetora, docelowo oryginalny od 40 po renowacji szybki
Bardzo możliwe, puszka stoi do dziś na półce, bo jeszcze go nie zużyłem, ale nie pamiętam nazwy. Fajnie się trzyma. Kolega w Majorku też ma pomalowany tym samym - nawet z tej samej puchy
Ale żenada moj komentarz został usuniety... i to bez zadnej wiadomosci, ostrzezenia, bana? Zlamalem jakis punkt regulaminu? Widac panuje, zasada, ze mozna zamieszczac tylko pochwaly lub wcale. To jaki sens forum czyli dyskusji...
Autor wątku Muran praktycznie wprost pisze, ze kupil ciagnik z lewymi dokumentami i zrobil lewy przeglad, ale to moj komentarz byl zly...
Twój komentarz usunięty? Ja nic nie usuwałem - zaraz sprawdzę czy w ogóle się dodał, bo czasem jak się napisze w krótkim czasie 2 posty to system antyspamowy zablokuje.
Martek pisze: ↑12 sty 2024, 10:19
Ale żenada moj komentarz został usuniety... i to bez zadnej wiadomosci, ostrzezenia, bana? Zlamalem jakis punkt regulaminu? Widac panuje, zasada, ze mozna zamieszczac tylko pochwaly lub wcale. To jaki sens forum czyli dyskusji...
Autor wątku Muran praktycznie wprost pisze, ze kupil ciagnik z lewymi dokumentami i zrobil lewy przeglad, ale to moj komentarz byl zly...
Jesteś wzorowym funkcjonariuszem policji czy tylko delikatnie mówiąc tzw sygnalistą?, forum skupia pasjonatów, mechaników i użytkowników sprzętu rolniczego i wydaje mi się że średnio tu pasujesz. Forumowicze chcieliby pozyskać merytoryczną wiedzę i informacje które przydadzą się im w garażu a Twoje dedyktywistyczne zdolności przynajmniej mi, są nie potrzebne.
szukałem, szukałem i znalazłem, świtało mi że gdzieś są pierwsze kostki obciążników przednich mocowanych na wspornik do 4011, i pierwszy wniosek jest taki; że jak czegoś szukasz co zgubiłeś rozejrzyj się dookoła siebie , a historia jest taka że 30 lat temu włożyłem ją do skrzyni balastowej cyklopa, finał; teraz już wiem że to jednak nie do 4011, niestety na razie znaleziona tylko jedna sztuka