Dzik 2 - remont
Re: Dzik 2 - remont
Jak znajdę chwilę to zrobię fotki w tym tygodniu i wyślę
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
-
- Posty: 285
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
Re: Dzik 2 - remont
Kupilem nowe oponki Mitas 600-16 bo nie mieli 650. Porównuję w domu do starych 600-16 okazuje że są wązsze od starych o 3,5 cm mierząc suwmiarką. Mierzyłem szerokość bieżnika. Masaka jaka wizualna różnica.
Re: Dzik 2 - remont
A możesz pokazać jak mierzysz? Nowe opony luzem często wydają się cieńsze przed napompowaniem. Chociaż nie wiem jaka akurat tu jest różnica.
Możesz wrzucić fotkę porównawczą?
Możesz wrzucić fotkę porównawczą?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
-
- Posty: 285
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
-
- Posty: 285
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
Re: Dzik 2 - remont
Opony kupione Kabat 700 x 16 cali niedużo szersze niż oryginały.
Nowe szpilki do piast gotowe, korki spustowe do skrzyni biegów dostały magnesy neodymowe, nowe tulejki do uszczelnienia półosi wytoczone z 40 HM za hartowane w piecyku i do oleju, kolega mi je przeslifowal. Są gotowe tuleje o nazwie IR z utwardzonej stali łożyskowej o różnych wymiarach. Koszt takiej jak do Dzika 45 x 50 x 25 to17 zł za sztukę więc nie opłaca się robic.
Wczoraj z tonę złomu przewaliłem ale znalazłem jakie były oryginalne linki do sprzęgła i hamulca. Długość pancerza 145mm średnica linki 3 mm i końcówka fi 8mm na 15. Z drugiej strony ktoś chyba przerabiał bo końcówka na z boku śrubkę blokując linkę. Ale jak się urwie to szybki sposób naprawy i co jakiś czas można linkę w środku przesmarować jak podaje instrukcja obsługi. Ale od gazu wcielo, choć i tak z racji innego silnika będzie dłuższa.
Nowe szpilki do piast gotowe, korki spustowe do skrzyni biegów dostały magnesy neodymowe, nowe tulejki do uszczelnienia półosi wytoczone z 40 HM za hartowane w piecyku i do oleju, kolega mi je przeslifowal. Są gotowe tuleje o nazwie IR z utwardzonej stali łożyskowej o różnych wymiarach. Koszt takiej jak do Dzika 45 x 50 x 25 to17 zł za sztukę więc nie opłaca się robic.
Wczoraj z tonę złomu przewaliłem ale znalazłem jakie były oryginalne linki do sprzęgła i hamulca. Długość pancerza 145mm średnica linki 3 mm i końcówka fi 8mm na 15. Z drugiej strony ktoś chyba przerabiał bo końcówka na z boku śrubkę blokując linkę. Ale jak się urwie to szybki sposób naprawy i co jakiś czas można linkę w środku przesmarować jak podaje instrukcja obsługi. Ale od gazu wcielo, choć i tak z racji innego silnika będzie dłuższa.
-
- Posty: 285
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
-
- Posty: 285
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
Re: Dzik 2 - remont
Ciepło się zrobiło, powyjmowałem wszystkie walki, zębatki ( wypatrzyłem zwierzynę ) i się okazało że mechanizm różnicowy wymaga kasacji luzów i trzeba dorobić podkładki, wymienić tulejkę na wałku pośrednim na największym kole zębatym od trzeciego biegu. Jeszcze do weryfikacji zostaje rozebranie walka atakującego i sprawdzenie w jakim stanie jest ten nieszczęsny hamulec.
Jaka masę uszczelniająca polecacie na uszczelnienie skrzyni biegów?
Jaka masę uszczelniająca polecacie na uszczelnienie skrzyni biegów?
-
- Posty: 285
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
Re: Dzik 2 - remont
Wie ktoś może jaka jest pojemność skokowa silnika hatz e780? Średnica nominalna tloka to 82mm.
Re: Dzik 2 - remont
Masz srednicę . Zmierz skok i obliczysz z objętości walca. O wzór mnie nawet nie pytaj! Zgaduje że pojemność to 780.
-
- Posty: 285
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
Re: Dzik 2 - remont
Jak bym miał rozebrany silnik to nie problem.
Na razie walczę z dorobieniem kryzy aby to wszystko połączyć. Średnica obudowy silnika e 780 to aż 330mm a wszystko musi minac przedni dekielek odwalka napędu bo inaczej nie wejdzie z wysokości.
Na razie walczę z dorobieniem kryzy aby to wszystko połączyć. Średnica obudowy silnika e 780 to aż 330mm a wszystko musi minac przedni dekielek odwalka napędu bo inaczej nie wejdzie z wysokości.
-
- Posty: 285
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
Re: Dzik 2 - remont
Hatz e780 ma pojemność 502 CM³, waga 67 kg pojemność zbiornika 9 l ON , olej 10w40 wchodzi 2 l, ciśnienie wtrysku 135- 140 atm. Jak by ktoś szukał info. Przednie obciążniki w Dziku będą niepotrzebne
-
- Posty: 285
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
Re: Dzik 2 - remont
Ma ktoś może na czasie rozebranego Dzika, potrzebuje aby ktoś zmierzył ile oryginalnie chowa się przednia lamela od sprzęgła względem obudowy sprzęgła. Poprzedni właściciel tak czesto używał hamulca że aż zastał się na wałku.
Regenerował ktoś może tarcze od sprzęgła. Kupiłem w dobrej cenie trzy sztuki, nówki nie śmigane ale okładziny popękane ze starości że masakra.
Regenerował ktoś może tarcze od sprzęgła. Kupiłem w dobrej cenie trzy sztuki, nówki nie śmigane ale okładziny popękane ze starości że masakra.
-
- Posty: 285
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
Re: Dzik 2 - remont
Pytanie za 100 punktów, od czego pasują gumowe rączki do kierownicy?
-
- Posty: 285
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
Re: Dzik 2 - remont
Wałek atakujący przy stworzył wiele problemów, ramiona ściągacza do łożysk okazały się za krótkie i musiałem się udać do gościa na prasę aby ściągnąć ostatnie koło zębate. Juz miałem dać sobie spokój ale ciekawy byłem w jakim stanie jest stożkowy hamulec.
Zatarty był że szok. Musiałem przetoczyć obudowę w której pracuje i dorobić nowy. Okazuje się że jest z żeliwa szarego, z pomocą przyszedł tata, dobrze za miał zachomikowany kawałek bo by był problem.
Zostało naciąć z zewnątrz i wydlutowac na klin.
Kąt wewnątrz 12 stopni
W takim stanie było łożysko w obudowie, jeszcze chwilę i rozwaliłoby małe koło atakujące.
Pozdrawiam miłośników renowacji.
Zatarty był że szok. Musiałem przetoczyć obudowę w której pracuje i dorobić nowy. Okazuje się że jest z żeliwa szarego, z pomocą przyszedł tata, dobrze za miał zachomikowany kawałek bo by był problem.
Zostało naciąć z zewnątrz i wydlutowac na klin.
Kąt wewnątrz 12 stopni
W takim stanie było łożysko w obudowie, jeszcze chwilę i rozwaliłoby małe koło atakujące.
Pozdrawiam miłośników renowacji.
Re: Dzik 2 - remont
Coś mi się wydaje że będzie to mechanicznie najstaranniej odrestaurowany Dzik
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
-
- Posty: 285
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
Re: Dzik 2 - remont
Hmm... Pod względem mechanicznym może i tak, ale nie będzie to oryginał... Piasty, półosie, silnik, kryza do silnika, obudowa sprzęgła będą niestety inne.
Kolega przywiózł części z piaskowania i przysnął podkładem, niestety na dole maski wyszlo parę dziurek.
Mam na zbyciu dwa tłoki. Jeden nowy oryginalny, nominalny tłok do Dzika. Na drugi ktoś założył dwa pierscienie i w jednym miejscu są chycone ale jest 0,5 nadwymiarowy.
Kolega przywiózł części z piaskowania i przysnął podkładem, niestety na dole maski wyszlo parę dziurek.
Mam na zbyciu dwa tłoki. Jeden nowy oryginalny, nominalny tłok do Dzika. Na drugi ktoś założył dwa pierscienie i w jednym miejscu są chycone ale jest 0,5 nadwymiarowy.
-
- Posty: 285
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
Re: Dzik 2 - remont
Dzisiaj składałem bestie. Masakra z tymi walkami i zabezpieczeniami do regulacji. Zostało wyregulować luz na przekładni głównej i na polosiach. Z tego wszystkiego nie zrobiłem zdjęcia po skreceniu całości.
Jeszcze zostaje zrobić wałek łączący silnik że sprzęgłem.
Dorobiłem kolo pasowe do alternatora. Założenie alternatora wymaga przerobienia rury wydechowej do tlumnika. Ciekawe czy spasi przełożenie, bo w pokrywie przedniej nie ma wyjścia wału, tylko napęd jest brany z koła rozrządu a tam przełożenie 1 do 4.
Jeszcze zostaje zrobić wałek łączący silnik że sprzęgłem.
Dorobiłem kolo pasowe do alternatora. Założenie alternatora wymaga przerobienia rury wydechowej do tlumnika. Ciekawe czy spasi przełożenie, bo w pokrywie przedniej nie ma wyjścia wału, tylko napęd jest brany z koła rozrządu a tam przełożenie 1 do 4.
Re: Dzik 2 - remont
Przełożenie rozrządu to 2x1 więc wałek rozrządu obraca się dwa razy wolniej niż wał korbowy.Jeżeli na kole pasowym rozrządu a alternatorem będzie 1x4 bo chyba o tym przełożeniu piszesz to altek będzie się obracał 2 razy szybciej niż wał korbowy.Powinno wystarczyć.
-
- Posty: 285
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
Re: Dzik 2 - remont
Przeważnie tak jest, ale w tym silniku na wałku rozrządu są dwie krzywki na każdy popychacz obróconene o 180 stopni . Nawet na olx znalazłem koła rozrządu dla hatz e780 i faktycznie tak jest. Dla mnie to także dziwne, ale jeden obrut korbą to cztery obroty wału. Pali się go pięknie dzięki automatycznemu odpreznikowi.
Dzwoniłem do gościa co sprowadza te silniki, istnieje możliwość napędu z wału ale trzeba przedni dekiel inny. Przeważnie taki dekiel jest potrzebny jak mają założony dynastart, taki rozrusznik z prądnicą.
Wczasie silnych mrozów jak nie chce odpalić to można zaaplikować specjalnego cygara albo otworzyć zaślepke, nalać kilka kropel oleju, gdzie spływa do zaworu ssącego, dostaje się do komory spalania i do szczelina podczas rozruchu silnik.
Zobaczymy jak się będzie sprawował.
Dzwoniłem do gościa co sprowadza te silniki, istnieje możliwość napędu z wału ale trzeba przedni dekiel inny. Przeważnie taki dekiel jest potrzebny jak mają założony dynastart, taki rozrusznik z prądnicą.
Wczasie silnych mrozów jak nie chce odpalić to można zaaplikować specjalnego cygara albo otworzyć zaślepke, nalać kilka kropel oleju, gdzie spływa do zaworu ssącego, dostaje się do komory spalania i do szczelina podczas rozruchu silnik.
Zobaczymy jak się będzie sprawował.
Re: Dzik 2 - remont
Idziesz nieźle Ciekaw jestem jak to będzie się sprawować.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...