Remont generalny silnika - Ursus c355,c360-zestawy naprawcze

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
widelec77
Posty: 715
Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:42

Remont generalny silnika - Ursus c355,c360-zestawy naprawcze

Post autor: widelec77 » 22 paź 2019, 13:21

Witam
Na wstepie chcialem zaznaczyc ze temat ma charakter czysto informacyjny.Wiadomo tych ciagnikow z tymi silnikami jest w Polsce tysiace.Kazdy jak juz robi generalny remont mysli zeby ten ciagnik sluzyl mu pozniej dlugie lata wiec moze dla kogos te informacje beda przydatne.

Remont silnika C355,C360 inaczej.
Pacjent:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ursus_C-355M
Objawy:
-Wyrzucil olej kolektorem wydechowym.
Historia:
-Ostatni remont kapitalny silnika na nowych czesciach rok 2010,niewiem na jakich,wal myslalem ze byl po ostatnim szlifie.
-Uzywany 2 razy w roku przez ten czas do uprawy ziemi -okolo 12 ha-orka lub talezowanie.

Silnik mial isc na wymiane -zdajesz stary przywoza drugi i montuja na miejscu,ale dzieki filmikowi kolegi URSUS:
https://www.youtube.com/watch?v=siH9gvLoybc

Dzieki temu filmikowi stwierdzilem ze silnik jest tak prosty ze trzeba to zrobic samemu i wiedziec wtedy co sie ma.Juz raz skorzystalem z uslug specjalistow :D :D i to mi wystarczy na cale zycie.Dobrze ze na wymiane nie oddalem bo bym dopiero narobil.Silnik zostal rozebrany u najlepszego mechanika w okolicy z moja mala pomoca :)
Wal nowy w srodku nominal-nietkniety,zero zuzycia!! Przyczyna wyrzucenia oleju - zuzycie sie zestawow naprawczych (tuleja,tlok) czyli wadliwe czesci.
Zreszta dobrze ze tak sie stalo bo i tak silnik by sie zatarl-pompa olejowa byla zuzyta kompletnie i to wszystko wisialo juz na wlosku.

Wiadomo standard przy kapitalce -czyszczenie, wszystko co zuzyte na nowe,tuleje wtryskow tez juz byly na wykonczeniu,pokrywy z oringami,glowice do regeneracji,wtryski do sprawdzenia,osiowanie ,wymiana wienca bo go wczesniej rozrusznik szybkoobrotowy zalatwil,itd....

Wybor zestawow naprawczych.Jedziemy do sklepow z czesciami wybrac wiadomo najlepsze i co sie okazuje po pomiarach tolerancji miedzy tlokiem a tuleja roznica 17 setek!!! Taki rekord mial rekordzista ,golym okiem widac ze cos jest nie tak.Mechanik :chcesz to zakladaj nowe ,ale po 2 latach bedziesz mial to samo,szkoda roboty i twoich pieniedzy te zestawy dzisiejszej produkcji sie nadaja do jazdy do kosciola i spowrotem :)

Co robimy? Mechanik:zamawiamy ponadwymiarowe tloki,pierscionki i do dobrego slifierza z twoimi tulejami niech to spasuje lepiej niz fabryka ursusa to robila i wtedy to ma chodzic tak jak ksiazka pisze.
I tak tez zrobilismy zeszlo dluzej,ale teraz wiem co mam.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 9412
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Remont generalny silnika - Ursus c355,c360-zestawy naprawcze

Post autor: Ursus » 22 paź 2019, 14:19

Cieszę się, że Cię zainspirowaliśmy do zrobienia silnika samemu :) Jest to prosta konstrukcja, ale wiadomo, że totalny laik będzie mimo naszych poradników miał problem. Jednak jeśli co nieco już remontowałeś, a miałeś też wsparcie mechanika - musiało wyjść dobrze.

No to też dobra opcja :) Ale nie sądzę, żeby trzeba było iść aż tak daleko ;) Z ciekawości - ile kosztował szlif tulei? I tłoki nadwymiarowe i pierścienie? W sensie dla porównania z kosztem zestawów.

Często spotykam się ze sporami które zestawy gorsze czy lepsze - te dostępne na rynku. Prawda jest taka, że my jako kupujący niewiele jesteśmy w stanie stwierdzić. Żeby mieć miarodajne porównanie czy Ursus Oryginał, Korurs, Mahle czy inne - trzeba by zrobić porównanie na dłuższym dystansie. Czasem jedynie widać po jakości wykonania - wizualnej - że jest różnica. Mało kto sprawdza na zasadzie pomiarów tak jak Ty zrobiłeś.
Korbowodów jak ja też nikt praktycznie nie waży, no oprócz Przema, bo my zaczęliśmy je ważyć ;) W sklepie rozrzut nowych ok.15-40 g w zależności od producenta. Książka zaleca maks. 5 g więc sami sobie odpowiedzcie. Dzwoniłem nawet do Tyczyna - rozmawiałem z konstruktorem jak chciałem dowiedzieć się jakie wagi mają ich korbowody. Nie wiedział, miał oddzwonić i tyle. Więc chyba nikt tego nie kontroluje.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...

pioter
Posty: 55
Rejestracja: 15 mar 2019, 21:39

Re: Remont generalny silnika - Ursus c355,c360-zestawy naprawcze

Post autor: pioter » 22 paź 2019, 21:54

,,Wybor zestawow naprawczych.Jedziemy do sklepow z czesciami wybrac wiadomo najlepsze i co sie okazuje po pomiarach tolerancji miedzy tlokiem a tuleja roznica 17 setek!!! ,, Mam pytanie. Jak powinna byc tolerancja?

Awatar użytkownika
widelec77
Posty: 715
Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:42

Re: Remont generalny silnika - Ursus c355,c360-zestawy naprawcze

Post autor: widelec77 » 28 paź 2019, 18:48

Szlif tulei +tloki i pierscienie Zlotecki koszt porownywalny z @NAJLEPSZYMI@ zestawami na rynku.
Nie wiem ktore sa @NAJLEPSZYMI@ zestawami temat ma charakter czysto informacyjny.Ja wybralem taki sposob remontu bo nie mam czasu rozbierac silnika co 2 lata i robic mu kapitalke.Ten ciagnik u mnie pracuje,ale nie az tak ciezko zeby sie stalo to co sie stalo.Przy takiej rozbierznosci pomiarow nic dziwnego ze te ciagniki pluja olejem odrazu po remoncie i kazdy mysli ze to normalne i sie dotrze.
Tez mysle ze nikt tego nie kontroluje,nie ma zadnej kontroli jakosci,inspektora itd,wszystko przychodzi od innych producentow,a nastepnie jest pakowane w magazynach w ladne opakowania -system holenderski.
Do pomiarow uzylem specjalistycznych narzedzi.Wszystkie normy przekroczone.

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4254
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: Remont generalny silnika - Ursus c355,c360-zestawy naprawcze

Post autor: Bolszewik » 28 paź 2019, 19:04

Mierzyłeś wymiary i wyszło do kitu. Ciekawe jak by zmierzyć / zbadać jakość samego materiału .... Prawdopodobnie byłaby katastrofa.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl

pioter
Posty: 55
Rejestracja: 15 mar 2019, 21:39

Re: Remont generalny silnika - Ursus c355,c360-zestawy naprawcze

Post autor: pioter » 28 paź 2019, 23:25

Dziekuje za odpowiedz. Mozna wiedziec co to za ksiazka? Mozna gdzies kupic ?

Awatar użytkownika
widelec77
Posty: 715
Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:42

Re: Remont generalny silnika - Ursus c355,c360-zestawy naprawcze

Post autor: widelec77 » 29 paź 2019, 7:44

Nie ma problemu.Ksiazka to klasyk kazdy powinien taka miec:
https://allegro.pl/oferta/instrukcja-na ... rification
Warto odrazu kupic sobie katalog czesci:
https://allegro.pl/oferta/katalog-czesc ... 4291fbf951

Ps.Moglem jeszcze powazyc korbowody :) tak jak koledzy powyzej,ale nie przyszlo mi na mysl,a jest napisane ze roznice ciezarow nie powinny przekaraczac 10g.Jeszcze ich powaze ,ale musze isc do innego sklepu bo w tym co bylem znow beda patrzec na mnie jak na idiote :D

Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4254
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: Remont generalny silnika - Ursus c355,c360-zestawy naprawcze

Post autor: Bolszewik » 29 paź 2019, 19:29

Mam to w pdf, na firmowym komputerze. Użytkuję C-355 w pracy. Może nie najlepsza kopia, ale mogę wysłać
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl

Awatar użytkownika
Boniek
Posty: 133
Rejestracja: 07 lut 2013, 22:38

Re: Remont generalny silnika - Ursus c355,c360-zestawy naprawcze

Post autor: Boniek » 30 paź 2019, 6:29

Bolszewik pisze:
29 paź 2019, 19:29
Mam to w pdf, na firmowym komputerze. Użytkuję C-355 w pracy. Może nie najlepsza kopia, ale mogę wysłać
Również byłbym zainteresowany. Mógłbyś to na jakiś host wrzucić?

Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 9412
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Remont generalny silnika - Ursus c355,c360-zestawy naprawcze

Post autor: Ursus » 30 paź 2019, 17:40

Ale i tak Ursus widać odpuścił trochę, bo w instrukcji napraw C-4011 maks. różnica wagi korbowodów to 5 g ;)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...

Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4254
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: Remont generalny silnika - Ursus c355,c360-zestawy naprawcze

Post autor: Bolszewik » 30 paź 2019, 19:26

Przyślijcie swoje e-maile. Jutro jak będę w pracy to skopiuję i Wam wyślę.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl

pioter
Posty: 55
Rejestracja: 15 mar 2019, 21:39

Re: Remont generalny silnika - Ursus c355,c360-zestawy naprawcze

Post autor: pioter » 31 paź 2019, 23:27

p.harmanski@wp.pl Bede bardzo wdzieczny :D


Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4254
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: Remont generalny silnika - Ursus c355,c360-zestawy naprawcze

Post autor: Bolszewik » 05 lis 2019, 17:02

Wysłałem ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl

Gospodarz
Posty: 13
Rejestracja: 10 lis 2019, 19:06

Re: Remont generalny silnika - Ursus c355,c360-zestawy naprawcze

Post autor: Gospodarz » 10 lis 2019, 19:47

Witam, szukam informacji jak osadzic tuleje wtryskiwacza w głowicy, może coś poradzisz?

Awatar użytkownika
widelec77
Posty: 715
Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:42

Re: Remont generalny silnika - Ursus c355,c360-zestawy naprawcze

Post autor: widelec77 » 10 lis 2019, 20:44

Jak jedna poszla to poleca nastepne.Ale jak Ci sie udalo ja jakims cudem wyrwac to przeczysc gniazdo i wbij nowa rownomiernie pobijajac przez drewno na silikon-uszczelka w plynie.Tulejka wchodzi do oporu.Mi to robili razem z regeneracja glowic i uzywali jakiegos silikonu,nazwy nie wiem,ale w sklepie z czesciami zapytaj.

Pamietam tez ze jeden mechanik z kolka rolniczego zamrazal te tuleje i pozniej ich tak wkladal bo takie awarie mieli tam czesto.

U mnie wszystkie byly skorodowane konkretnie i trzymalo sie to wszystko na slinie :)

pioter
Posty: 55
Rejestracja: 15 mar 2019, 21:39

Re: Remont generalny silnika - Ursus c355,c360-zestawy naprawcze

Post autor: pioter » 10 lis 2019, 22:20

Ja przeciolem stara tulejke na pol I wytoczylem sobie walek ze stozkiem dopasowanym do starej tulejki. Wbilem chyba na sucho albo na tawot nie pamietam ale nic nie cieknie. Spróbuj wbic przez kawalek drewna jesli nie masz mozliwosci dorobic sobie walek

Gospodarz
Posty: 13
Rejestracja: 10 lis 2019, 19:06

Re: Remont generalny silnika - Ursus c355,c360-zestawy naprawcze

Post autor: Gospodarz » 11 lis 2019, 14:38

Dziękuję za porady, jak już zrobię to dam znać jak poszło. Sprzedawca w sklepie powiedział że powinienem nową całą głowicę kupić bo klientom kupującym u niego tuleje wtryskiwacza nie udaje się tego złożyć tak by bylo szczelnie. Ciągnik miał kilka lat temu robiony remont kapitalny ale w firmie która regenerowala głowicę nie wymienili tuleje. Moja 60-tka ma prawie 40 lat I dopiero teraz puściły, tzn przerdzewiala.

pioter
Posty: 55
Rejestracja: 15 mar 2019, 21:39

Re: Remont generalny silnika - Ursus c355,c360-zestawy naprawcze

Post autor: pioter » 04 lut 2020, 23:22

Witam 3 lata temu wymieniłem wał korbowy na nowy (nominał ).postanowiłem skontrolować stan panewek, okazało się że mają drobne rysy i brązowe przebarwienia. Czopy są w dobrym stanie. Więc postanowiłem wymienić same panewki. Problem jest z oporowymi ponieważ nowe ( mahle) nie chcą wejść. Jakby były za grube. A są na pierwszy montaż. Czemu nie pasują ?

Awatar użytkownika
kumarzysta
Posty: 158
Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50

Re: Remont generalny silnika - Ursus c355,c360-zestawy naprawcze

Post autor: kumarzysta » 23 cze 2020, 20:31

bo oporówki występują w nominale, itd, tak samo jak inne panewki, zmierz ich grubość :)

ODPOWIEDZ