2CA90

Ciągniki wykonane własnoręcznie, ale na głównych podzespołach mających ponad 25 lat. Forum na okres próbny - proszę zapoznać się z Regulaminem.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 778
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: 2CA90

Post autor: oman7 » 01 mar 2010, 9:59

No właśnie zdziwiła mnie ta wypowiedź przecież to dwucylindrowy silnik i jego kultura pracy na pewno jest o wiele lepsza niż wszystkie jedno cylindrowe,i z tego co wiem jest tylko o 40 kg cięższy od 1CA90 a moc dwa razy większa.
Ciekawe jak z zużyciem paliwa?

Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2797
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: 2CA90

Post autor: Deleted_User » 01 mar 2010, 11:26

witam.
rzeczywiście silnik jedno tłokowy niema takiej mocy,przy obciążeniu łatwo go udusić,
a zużycie nie jest o wiele większe bo do tej samej siły potrzebne są mniejsze obroty, co powoduje niższe spalanie
a jazda i praca maszyny są o wiele cichsze i nie powodują tyle drgań,co się przenosi na zużyci podzespołów.

sam zmieniłem sama z ES-15 na Perkinsa 3cylindrowego efekty nieporównywalne a zużycie 10procet wyższe .praca w polu cicha, bez obaw że coś nie wytrzyma przy wysokich obrotach.

Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4229
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: 2CA90

Post autor: Bolszewik » 01 mar 2010, 12:24

Z pewnością silnik 2CA90 jest najlepszym polskim silnikiem o mocy ok. 20 KM który można zastosować w tego typu pojazdach.


PS.
Misterszunaj proszę wyedytuj trochę swój post pod względem poprawności. ;)
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl

ADAMS2000
Posty: 24
Rejestracja: 28 lut 2010, 21:30

RE: 2CA90

Post autor: ADAMS2000 » 03 mar 2010, 7:47

olowaty napisał/a:
Bo Adam by go chętnie kupił za 300 pln, zrobił a później wystawił za tysiąc pięćset sto dziewięćset na Allegro. A co do remontu, to w 1500 pln się zamkniesz.
A skąd w ogóle wiesz że mam konto na allegro i zajmuje się handlem silnikami?? A soją stroną to miałem możliwość kupna takiego silnika za niewielkie pieniądze, ale koszt części przekroczył 2000 zł (cennik części na oficjalnej stronie Andorii) i uważam ze taki silnik nie jest warty 3500, bo tyle by mnie kosztował
oman7 napisał/a:
A dlaczego ten silnik to żadna rewelacja???
Bo mój wuj miał taki silnik w samie którego pomagałem skonstruować, silnik fabrycznie nowy kupiony w Agromie, możliwe że trafił się nieudany egzemplarz bo ciężko palił, słabo wkręcał się w obroty i chyba nie był dwukrotnie silniejszy od 1ca90. Z doświadczenia wiem bo w wieku 16 lat zrobiłem pierwszego sama na silniku dzik 10 KM, potem S301 i wspólnie z wujkiem najpierw 1ca90 który chodził rewelacja, na oko dał bym mu z 15KM i jak wyszedł silnik 2ca90 to wuj zdecydował się na sprzedaż i zrobiliśmy z dwucylindrowym, który nas rozczarował. Uważam ze lepiej kupić za tysiąca silnik od samochodu któremu mocy na pewno nie zabraknie niż andorie za 3500. Mam w planach sama 4x4 na podzespołach uaza, na razie kompletuję części
Bolszewik napisał/a:
Z pewnością silnik 2CA90 jest najlepszym polskim silnikiem o mocy ok. 20 KM który można zastosować w tego typu pojazdach.


I tu się zgadzam bo żadnego innego nie wyprodukowano, jest fajny bo małe gabaryty, chłodzony powietrzem, spora moc, ale jak sobie przypomnę ile trzeba było się okręcić korbą żeby odpalił przy minus 5 to jeszcze dziś mi ręce opadają

Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: 2CA90

Post autor: olowaty » 03 mar 2010, 9:14

No to kupno silnika do remontu za 1500 PLN nie jest jakaś okazja. Przepraszam jeżeli cie uraziłem. Ale wiem ile znajomego wyniósł remont silnika w Poldku, i licząc ze do tego trzeba 2 razy więcej części , to nie wyjdzie 2000. A co do zestawu naprawczego, to najlepiej zmawiać w Mahle, bo oni robią dla Andorii. Ceny są znacznie niższe.

Awatar użytkownika
oman7
Posty: 778
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: 2CA90

Post autor: oman7 » 03 mar 2010, 10:01

Adam z twojego opisu wychodzi że ten silnik to klapa bo tak bym to rozumiał.
Mam pytanie?Przecież 2CA90 jest wyposażony w rozrusznik a dodatkowo jeszcze w świecę płomieniową na silne mrozy to dlaczego paliliście go korbą?
Tak tylko pytam?

ADAMS2000
Posty: 24
Rejestracja: 28 lut 2010, 21:30

RE: 2CA90

Post autor: ADAMS2000 » 03 mar 2010, 19:03

1500 to najtanej jaki znalazlem, ja sugerowałem się cenami z serwisu andoria, nie uogólniam wszystkich silników pewnie większość jest ok., ale jak już wspomniałem taki był egzemplarz ciężko palił od nowości, a korbowałem go ponieważ bateria była padnięta, działo się to 20 lat temu i trochę ciężko było z akumulatorami, natomiast ten jednocylindrowy chodził jak szatan, dlatego trochę ostrożnie podchodzę do tematu (uraz pozostał) no i w samie wolę mieć nadmiar mocy niż niedobór bo włączyć pompę, przekaźnik i coś tam jeszcze to może się okazać że te 20 koników może być trochę przymało



Obudowa silnika 2ca90 jak i 1ca pasują do skrzyni staroskiej, zastanawiam się czy pasowałaby do niego obudowa sprzęgła od 4ca90 (Lublin) w końcu to ta sama rodzina silników, jeżeli tak to byłoby super, mniejsza skrzynia odbiera mniej mocy silnikowi niż ta większa od stara

Awatar użytkownika
z_daro
Posty: 297
Rejestracja: 14 lut 2008, 22:28

RE: 2CA90

Post autor: z_daro » 03 mar 2010, 19:46

Heh tez miałem w moim samie z silnikiem 2CA90 ten problem, silnik był słabizna okropna ciężko sie wkręcał na obroty, miałem dośc pracy na takim czymś dopóki tata nie pobawił sie pompą wtryskową, okazało sie że podawała malusienką dawke, a na mniejszych obr to już wogóle prawie że nie podawała, przez co silnik musiał miec dośc duże obroty bo innaczej od razu gasnął. W końcu tata sie wkurzył, pobawił sie pompą wtryskową, do tego ustawł ciśnienie w wtryskach i teraz kocham ten ciągnikB)

Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: 2CA90

Post autor: olowaty » 03 mar 2010, 19:57

Obudowa od 4C90 ma średnicę mniejszą o około 100 mm. Można odkręcić ryj od skrzyni Stara. Na allegro za taki ryj chcą od 40 do 100 PLN.

ADAMS2000
Posty: 24
Rejestracja: 28 lut 2010, 21:30

RE: 2CA90

Post autor: ADAMS2000 » 04 mar 2010, 19:38

olowaty napisał/a:
Obudowa od 4C90 ma średnicę mniejszą o około 100 mm. Można odkręcić ryj od skrzyni Stara. Na allegro za taki ryj chcą od 40 do 100 PLN.
Ale ten "ryj" chyba się nie odkreca od staroskiej skrzyni,nie jestem pewien w 100% muszę popatrzeć po gratach żeby się upewnić ale chyba to jest jeden odlew,mowa o skrzyni star 28

Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: 2CA90

Post autor: olowaty » 04 mar 2010, 19:54


ADAMS2000
Posty: 24
Rejestracja: 28 lut 2010, 21:30

RE: 2CA90

Post autor: ADAMS2000 » 04 mar 2010, 20:46

olowaty napisał/a:
http://www.sklep.starkop.pl/index.php?c ... c8ee293a2c
A ja widzę że się odkręca. ;)
Widzisz dlatego że to jest skrzynia od stara 200 i pochodne,ale w 28 był to jeden odlew.

Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: 2CA90

Post autor: olowaty » 04 mar 2010, 21:13

To jest star 266. Zgadza się. Ale z tego co pamiętam Star 28 też wychodził z SW400, więc nowsza skrzynia z demontowalnym ryjem też podejdzie. Poprawcie jeżeli się mylę.

ADAMS2000
Posty: 24
Rejestracja: 28 lut 2010, 21:30

RE: 2CA90

Post autor: ADAMS2000 » 05 mar 2010, 0:10

Tak,masz rację,tylko SW400 montowany był w BIZONACH a w dwusetkach S359, ale upierał się nie będę bo może i w 28 tak było.Zaczynamy zbaczać z kursu,grunt że skrzyna pasi
pozdrawiam

Awatar użytkownika
krypton
Posty: 200
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:16

RE: 2CA90

Post autor: krypton » 05 mar 2010, 7:44

SW 400 był równiez montowany w Starach 200. W modyfikacji Stara 28 też był stosowany. Nazywało to się Star 38 (krótka seria) miało silnik SW400 ze skrzynią biegów ze Stara 28. Jeździłem takim pod koniec lat siedemdziesiątych. Wglądało to na auto zbudowane po porządkach w magazynie, bo kolega jeździł z kolei takim ze skrzynią biegów ze Stara 200 natomiast ze starym silnikiem.

adik
Posty: 7
Rejestracja: 05 mar 2010, 11:30

RE: 2CA90

Post autor: adik » 05 mar 2010, 11:42

Witam wszystich... :)
Odnosnie tematu to pasiadam takiego sama z takim silnikem...
Skrzynia od star'a 28 bez zadnych przerobek pasuje.

I tu takie male pytanko do was fachowcy...
Dlaczego ten sam jest bardzo szybki a sily wcale nie ma... :(

Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: 2CA90

Post autor: olowaty » 05 mar 2010, 12:32

A jaki masz most kolego? To jest ważne. A tak z ciekawości, to jakbyś mógł to podziel się zdjęciami. Tak na boku to proponowałbym Ci otworzyć nowy temat w dziale samy.

Awatar użytkownika
z_daro
Posty: 297
Rejestracja: 14 lut 2008, 22:28

RE: 2CA90

Post autor: z_daro » 23 mar 2010, 22:52

No to może ja się pochwale moim esiokiem 2ca90. Fotki robione koło 1996-97r kiedy to byłem małym chłopcem:) Ten mały to ja a ten duży to mój tata;) Czas leci i teraz jestem wyższy od mojego taty no i lat przybyło..., oto fotki:
http://img689.yfrog.com/i/img004sq.jpg/
http://img246.yfrog.com/i/img005.jpg/
Przednia oś miękka od ursusa c4011:)

Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2799
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: 2CA90

Post autor: Jacek ze Skansena » 23 mar 2010, 22:58

Bardzo fajny sprzęcik. Jakie losy tego traktorka jeśli mogę zapytać?

Awatar użytkownika
z_daro
Posty: 297
Rejestracja: 14 lut 2008, 22:28

RE: 2CA90

Post autor: z_daro » 23 mar 2010, 23:01

Nie rozumiem troche twojego pytania. Jeśli masz na myśli historie powstania. Mój tata wszystko sam zrobił z moim dziadkiem. Pierwsze był w nim zamontowany silnik 1 cylindrowy s320 ale sąsiad nam załatwił silnik 2CA90 z politechniki w Krakowie, służył do nauki praktycznej, wkońcu trafił do nas. Traktorek obecnie pracuje na 2ha i troszke tam lasu mamy to od czasu do czasu robi za ciągnik zrywkowy:)

ODPOWIEDZ