Półbiegi.

Wszystko co związane z motoryzacją
Awatar użytkownika
URSUS c 328
Posty: 237
Rejestracja: 06 sty 2008, 14:55

Półbiegi.

Post autor: URSUS c 328 »

Czy ktoś wie co to są ,,półbiegi'
Awatar użytkownika
URSUS c 328
Posty: 237
Rejestracja: 06 sty 2008, 14:55

RE: Półbiegi.

Post autor: URSUS c 328 »

Dzięk:yes::yes:i
Awatar użytkownika
z_daro
Posty: 297
Rejestracja: 14 lut 2008, 22:28

RE: Półbiegi.

Post autor: z_daro »

półbiegi są potrzebne np. jeśli jedziesz pod góre z pełnym obciążeniem to jeśli zmieniasz bieg to używasz półbiegów bo jeśli zmieniłbyś normalnie to strasznie by szarpało;)
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1457
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: Półbiegi.

Post autor: rafal »

Dobry przykład to półbiegi w Zetorze Forterra. Możesz je właczac przez przycisk w dźwigni biegów. Na kazdym głównym biegu są takie dwa stopnie. Przełaczanie następuje pod obciązeniem bez potrzeby wciskania sprzęgła. Bardzo dobre rozwiązanie do prac gdy silnik w pewnych warunkach traci moc np w orce pod górę, wtedy możemy zejśc z przełożeniem niżej płynnie bez zatrzymywania ciągnika, aż do momentu pokonania tych oporów gdy silnik znów wejdzie na obroty. Inaczej przy tradycyjnej zmianie biegów może nastąpic zagrzebanie kół i trudności z ruszeniem a także potrzeba ruszania znów od niskich biegów na stosunkowo wysokich obrotach.
Te rozwiązania to raczej współczesnośc.
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2797
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: Półbiegi.

Post autor: Deleted_User »

Kłaniają się nasze kochane C 385 i reszta rodziny. W nich ten patent nazywa się wzmaczniacz momentu. Działa oczywiście bez użycia sprzęgła.
Awatar użytkownika
piotr31
Posty: 544
Rejestracja: 07 sty 2008, 22:59

RE: Półbiegi.

Post autor: piotr31 »

Tak zwany żółwB)
vauxhall
Posty: 406
Rejestracja: 05 cze 2008, 22:07

RE: Półbiegi.

Post autor: vauxhall »

chcialbym sie znowu wtracic dodajac ze polbiegi od wzmacniacza momentu roznia sie tym ze wzmacniacz momentu konstrukcyjnie jest stworzony do zadzialania bez potrzeby uzycia sprzegla<tzw multipower>co odroznia go od polbiegow stos.przew.w sam.ciezarow.choc spelniaja podobne funkcje, ciekawym rozwiazaniem jest faktycznie skrzynia biegow t 150 gdzie zastosowano 4 stopniowy reduktor,ktory moze byc sklasyfikowany jako wzmacniacz mom.trzeba dodac ze w porown.z ursusami od c 385 wzwyz to jest to urzadz.wyjatkowo trwale.
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2797
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: Półbiegi.

Post autor: Deleted_User »

Ja też nie wiedziałem co to sa półbiegi.:smilewinkgrin:Ale teraz się dowiedziałem.Dzięki.
Robertnet
Posty: 5
Rejestracja: 10 wrz 2020, 10:50

Re: Półbiegi.

Post autor: Robertnet »

Trochę stary temat ale jestem na etapie kupna zetora 8045.
Chodzi mi o używanie wzmacniacza momentu.
Nie do końca wiem jak poprawnie powinno się go użytkować- (nie miałem do czynienia z ciężką seria dotychczas):
Rozumiem, że są 2 pozycje zółw albo zając (nie ma neutral) W jakiej pozycji powinien być na stałe włączony- niby instrukcja mówi że na zającu bo jest wyłączony a używam tylko jak potrzeba zmniejszyć prędkość, natomiast na końcu jest napisane, że nie używać zająca poniżej 1200 obr.
Załączniki
wzmacniacz.PNG
bergman31
Posty: 554
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:49

Re: Półbiegi.

Post autor: bergman31 »

Jeździ się z dźwignią ustawioną w pozycji Zająć. Żółwia używa się tylko chwilowo.
W skład wzmacniacza momentu wchodzi pompma hydrauliczna, która do wytworzenia odpowiedniego ciśnienia oleju, potrzebuje określonych obrotów silnika. Poniżej 1200obr/min. nie ma się jeździć pod obciążeniem.
Robertnet
Posty: 5
Rejestracja: 10 wrz 2020, 10:50

Re: Półbiegi.

Post autor: Robertnet »

Ok, a jak z zapalaniem porannym, czytałem gdzieś że dźwignia powinna być na żółwiu?
trzeba ja przełączyć przed zgaszeniem traktora czy jak?
Awatar użytkownika
kumarzysta
Posty: 198
Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50

Re: Półbiegi.

Post autor: kumarzysta »

Przed odpaleniem daj na zolwia i tylko tyle. Nie musi pchać zimnego oleju od razu na wzmacniacz. Ja jedynie zima odpalam go na żółwiu.
ODPOWIEDZ