Remont C-328 Szybkiego.

Wszystko o naszych Ursusach
zmarcos
Posty: 33
Rejestracja: 26 gru 2016, 19:33

Re: Remont C-328 Szybkiego.

Post autor: zmarcos » 02 mar 2020, 22:34

chrapek3011 pisze:
01 mar 2020, 17:51
Witam.Tak było w oryginale.Lewa wyżej.
https://images89.fotosik.pl/326/776721a7c7c989f0med.jpg"


Tak u mnie wyszło trochę jakoś dziwnie

Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 3624
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Remont C-328 Szybkiego.

Post autor: chrapek3011 » 03 mar 2020, 14:20

W oryginale wspornik lewej lampy jest na prostokątną tablicę.Ale zawsze lewa lampa była wyżej.Wspornik lewej lampy był zmieniony dopiero w C-330 gdzieś w 1975-6 roku.Jak poszukam to napiszę dokładnie.

zmarcos
Posty: 33
Rejestracja: 26 gru 2016, 19:33

Re: Remont C-328 Szybkiego.

Post autor: zmarcos » 03 mar 2020, 20:17

Dziękuję Zależałoby mi też jakby ktoś miał zdjęcie na którym można by było ocenić na jakiej wysokości przykręcony był prawy Wspornik

Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 3624
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Remont C-328 Szybkiego.

Post autor: chrapek3011 » 04 mar 2020, 0:14

A błotniki są stare oryginalne czy współczesne...bo to też ma znaczenie...jak stare to inaczej nie będzie.I jest wtedy dobrze...oprócz tej blachy pod tablicę.Ale tak czy tak to zawsze lewa była wyżej.

zmarcos
Posty: 33
Rejestracja: 26 gru 2016, 19:33

Re: Remont C-328 Szybkiego.

Post autor: zmarcos » 06 mar 2020, 20:54

chrapek3011 pisze:
04 mar 2020, 0:14
A błotniki są stare oryginalne czy współczesne...bo to też ma znaczenie...jak stare to inaczej nie będzie.I jest wtedy dobrze...oprócz tej blachy pod tablicę.Ale tak czy tak to zawsze lewa była wyżej.
Błotniki są stare oryginalne myślę że nawet z tego egzemplarza, staram się zostawić jak najwięcej oryginału dlatego to tak długo trwa samą blacharka bawiłem się kilka miesięcy ale nie mam parcia chciał bym żeby był podobny do tego z 64 ;)

zmarcos
Posty: 33
Rejestracja: 26 gru 2016, 19:33

Re: Remont C-328 Szybkiego.

Post autor: zmarcos » 06 mar 2020, 21:14

Obrazek

zmarcos
Posty: 33
Rejestracja: 26 gru 2016, 19:33

Re: Remont C-328 Szybkiego.

Post autor: zmarcos » 08 mar 2020, 20:47

chrapek3011 pisze:
04 mar 2020, 0:14
A błotniki są stare oryginalne czy współczesne...bo to też ma znaczenie...jak stare to inaczej nie będzie.I jest wtedy dobrze...oprócz tej blachy pod tablicę.Ale tak czy tak to zawsze lewa była wyżej.
Obrazek
Tak to wyszło ostatecznie już powierzone i przykręcone muszę tylko przewód od szperacza przedłużyć i tak zostanie Dziękuję za podpowiedzi 😊

moskito
Posty: 150
Rejestracja: 28 sty 2018, 19:40

Re: Remont C-328 Szybkiego.

Post autor: moskito » 08 mar 2020, 21:23

Takie tylne lampy występowały w 328?

zmarcos
Posty: 33
Rejestracja: 26 gru 2016, 19:33

Re: Remont C-328 Szybkiego.

Post autor: zmarcos » 08 mar 2020, 23:10

moskito pisze:
08 mar 2020, 21:23
Takie tylne lampy występowały w 328?
Tak są to oryginalne lampy z 28 takie jak na rysunkach w instrukcji

Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 3624
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Remont C-328 Szybkiego.

Post autor: chrapek3011 » 09 mar 2020, 10:46

Nie tylko w 328.Od 325 do 330.

zmarcos
Posty: 33
Rejestracja: 26 gru 2016, 19:33

Re: Remont C-328 Szybkiego.

Post autor: zmarcos » 09 mar 2020, 16:13

chrapek3011 pisze:
09 mar 2020, 10:46
Nie tylko w 328.Od 325 do 330.
Mam kolejną pytanie o prośbę mianowicie którędy mają iść przewody od tylnych błotników do tablicy przyrządów dzisiaj sprawdzałem w oryginalnej trzydziestce i od tablicy idą pod lewym pomostem natomiast naprawą stronę Przechodzą na łączeniu skrzyni biegów z tylnym mostem górą i nie wiem czy to jest orginalnie i czy tak było 28?

tadeo68
Posty: 8
Rejestracja: 08 lut 2020, 16:31

Re: Remont C-328 Szybkiego.

Post autor: tadeo68 » 09 mar 2020, 17:32

W c 330 na pewno tak było fabrycznie, w c328 niestety nie wiem

Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 3624
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Remont C-328 Szybkiego.

Post autor: chrapek3011 » 09 mar 2020, 20:05

Na łączeniu skrzyni biegów i mostu idzie wiązka (dwa przewody) do wyłącznika świateł stopu na prawą stronę pod pomost.A do prawego błotnika z kostki na lewym błotniku idzie do tyłu nad zwolnicą pod podstawą akumulatora i jak idzie mostek od akumulatorów na prawą stronę nad zaczepem.

zmarcos
Posty: 33
Rejestracja: 26 gru 2016, 19:33

Re: Remont C-328 Szybkiego.

Post autor: zmarcos » 09 mar 2020, 20:12

chrapek3011 pisze:
09 mar 2020, 20:05
Na łączeniu skrzyni biegów i mostu idzie wiązka (dwa przewody) do wyłącznika świateł stopu na prawą stronę pod pomost.A do prawego błotnika z kostki na lewym błotniku idzie do tyłu nad zwolnicą pod podstawą akumulatora i jak idzie mostek od akumulatorów na prawą stronę nad zaczepem.
Ok rozumiem a były one jakoś mocowane jakieś uchwyty?
i dziekuje że chce Ci się mi odpowiadać :)
PS jeżeli kiedyś miał byś ochotę przelecieć się samolotem to w ten sposób mogę się odwdzięczyć
https://www.youtube.com/watch?v=RuM7ltB0kyA

Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 3624
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Remont C-328 Szybkiego.

Post autor: chrapek3011 » 09 mar 2020, 20:26

Ten nad skrzynią do stopu powinien być zamocowany na dwie takie blaszki...reszta luźno poukładana.Tak było niestety w oryginałach.A w mojej przygodzie położyłem tych instalacji na 28 i 330 bardzo dużo i nowych ze sklepu i takich które sam wykonuję według fabrycznego oryginału a nie to co jest do kupienia w sklepie.No i wiadomo,że nie tylko te ciapki robię.

zmarcos
Posty: 33
Rejestracja: 26 gru 2016, 19:33

Re: Remont C-328 Szybkiego.

Post autor: zmarcos » 09 mar 2020, 20:31

chrapek3011 pisze:
09 mar 2020, 20:26
Ten nad skrzynią do stopu powinien być zamocowany na dwie takie blaszki...reszta luźno poukładana.Tak było niestety w oryginałach.A w mojej przygodzie położyłem tych instalacji na 28 i 330 bardzo dużo i nowych ze sklepu i takich które sam wykonuję według fabrycznego oryginału a nie to co jest do kupienia w sklepie.No i wiadomo,że nie tylko te ciapki robię.
Dzięki jak skończę to pokarze co wymodziłem instalacje też sam robię według tej starej i schematu bo ktoś ją sztukował i nawet na wzór się nie nadawała tylko ewentualnie długości

Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1278
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

Re: Remont C-328 Szybkiego.

Post autor: Ursus c-325 » 11 mar 2020, 21:20

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 3624
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Remont C-328 Szybkiego.

Post autor: chrapek3011 » 13 mar 2020, 10:16

Klawiatura ze sklepu to porażka.Za niska.Nawet maksymalne wykręcenie śrub regulacyjnych po dokręceniu nakrętek mocujących ją do głowicy powoduje wciśnięcie zaworów.Klawiatura do zwrotu.Jednak czasami coś się zawsze fajnego trafi i tym sposobem nasz nowy silnik otrzymał klawiaturę oryginalną ze starych zapasów.Każdy element posiada na sobie nr katalogowy oprócz osi dźwigienek i odprężnika.Wystarczy spojrzeć na zdjęcia aby porównać.Koło zamachowe przygotowane do montażu.Czekamy na pompę wtryskową.Zalejemy olejem.I może jeszcze w weekend zagada.

Kolektor ssący również łącznie ze świecami żarowymi pochodzi ze starych zapasów z oznaczeniami ZMU i świece Iskra.Zamontowałem od C-330 na wyraźne życzenie Adama.

JDnB91
Posty: 135
Rejestracja: 13 maja 2019, 14:33

Re: Remont C-328 Szybkiego.

Post autor: JDnB91 » 13 mar 2020, 12:09

Obecne czasy niestety są jakie są. Mi osobiście bardzo podobało się to, że każdy element miał numer, był oznaczony przez producenta, no i przede wszystkim pasował. Pisałem jakiś czas temu do KFM, czy mogliby wykonać dwuwskaźnik do C-360 z logo "Ursus". Niestety nie mogą się podjąć, nawet nie mogą zmontować takiego, w przypadku gdybym wysłał im tarcze ze starego wskaźnika.

zmarcos
Posty: 33
Rejestracja: 26 gru 2016, 19:33

Re: Remont C-328 Szybkiego.

Post autor: zmarcos » 17 mar 2020, 14:15

zmarcos pisze:
09 mar 2020, 20:31
chrapek3011 pisze:
09 mar 2020, 20:26
Ten nad skrzynią do stopu powinien być zamocowany na dwie takie blaszki...reszta luźno poukładana.Tak było niestety w oryginałach.A w mojej przygodzie położyłem tych instalacji na 28 i 330 bardzo dużo i nowych ze sklepu i takich które sam wykonuję według fabrycznego oryginału a nie to co jest do kupienia w sklepie.No i wiadomo,że nie tylko te ciapki robię.
Dzięki jak skończę to pokarze co wymodziłem instalacje też sam robię według tej starej i schematu bo ktoś ją sztukował i nawet na wzór się nie nadawała tylko ewentualnie długości
Witam ponownie mam pytanie czy korki oleju, bagnet, pokrętła regulacji tuz i tego typu elementy były fabrycznie malowane na czerwono?
Dzięki za odp i pozdrawiam

ODPOWIEDZ