Ursus C330 1967

Wszystko o naszych Ursusach
slyclif
Posty: 83
Rejestracja: 16 gru 2020, 23:07
Lokalizacja: Bogacica

Re: Ursus C330 1967

Post autor: slyclif »

Reparaturka by się przydała, chociaż jakby robić maskę to i boczne płaty bo te już były wkoło lamp smarkane. Kolor to myślę lepiej od spodu maski dobrać bo tam światło nie dochodzi a i malowana tam nie była. Rozdzielacz nie wiem jeszcze czy założę a jeśli tak to do mnie muszą być inne rurki gięte w 2 miejscach bo rozdzielacz przychodzi bardziej na środek błotnika.
Ursus C330 1967, Simson SR2 1958, Romet Ogar 200 1987, Romet Ogar 200 1988
Muran001
Posty: 316
Rejestracja: 31 gru 2011, 12:23

Re: Ursus C330 1967

Post autor: Muran001 »

Czy posiadasz do C-330 przystawkę koła pasowego? Czy planowałbyś szukać do ciągnika bocznej kosiarki listwowej?
slyclif
Posty: 83
Rejestracja: 16 gru 2020, 23:07
Lokalizacja: Bogacica

Re: Ursus C330 1967

Post autor: slyclif »

Na tą chwilę nic z wyposażenia dodatkowego czego nie ma zdjęć w temacie to nie mam, w tym przystawki pasowej też. Tej kosiarki raczej nie będzie, nie mam jakoś potrzeby jej kupować, prędzej chyba Osę 2 bym kupił.
Ursus C330 1967, Simson SR2 1958, Romet Ogar 200 1987, Romet Ogar 200 1988
slyclif
Posty: 83
Rejestracja: 16 gru 2020, 23:07
Lokalizacja: Bogacica

Re: Ursus C330 1967

Post autor: slyclif »

Jakie tempo prac taka też aktywność w temacie. Wiadomo, jak zimno to nikt w nieogrzewanym garażu nie ma chęci siedzieć, ale jednak kiedyś do tego tematu w końcu wrócić trzeba.

Pierwsze to regeneracja przedniej osi. Widać że do zwrotnic to od fabryki to nikt tu nie zaglądał, tulejki już jak żyletka, wytarcia od pierścienia oporowego, zwrotnice na regał do ewentualnego napawania. Większy problem sprawił sworzeń główny, tulejki zbyt mało rozwiercone, do tego smarowanie od święta i zamiast oś obracać się na sworzniu to obracała się razem ze sworzniem w korpusie i rozbiła otwór od strony silnika oraz wytarło sam sworzeń. Ciasne spasowanie w połączeniu z zapieczeniem sworznia dały taki rezultat, że sworzeń był regularnie kilka dni spryskiwany odrdzewiaczem a potem dobre pół godziny wybijany młotem 5kg.
Jako że ciągnik raczej długotrwałej pracy w polu już nie doświadczy to pozwoliłem sobie spróbować zalepić to produktem "Płynny metal z proszkiem stalowym". Jak na razie stwarza dobre wrażenie, dodatkowo profilaktycznie między sworzeń a zaczep duża podkładka żeby zwiększyć opór obrotu sworznia w korpusie, wyszlifowane tulejki, obficie nasmarowane i na moje jeżdżenie raczej wystarczy.
Jeden z odbojników osi jako że się rozsypał a nowych nie ma do kupienia musiałem dorobić. Jako materiał w miarę nadają się sklejone razem 2 paski wycięte z odboju ramy od D47, guma trochę zbyt twarda według mnie ale z braku laku dobre i to.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Z czasem będę musiał te stare zwrotnice dać do napawania albo szukać oryginałów nie używanych, nie dopatrzyłem że te stare są dłuższe niż te nowe i już mi to przeszkadza dla oka.

Obrazek


W międzyczasie udało się zakupić nowy z PRL włącznik rozrusznika R7 oraz starego typu obciążniki w koła.

Obrazek
Obrazek


W międzyczasie były drobniejsze prace jak wymiana simmeringa womu i oleju w skrzyni uszczelnianie kranika itp, nie robiłem zdjęć bo nie było czego.
Prawdopodobnie na koniec tygodnia ursus dostanie robotę przy glebogryzarce to będzie solidna weryfikacja stanu i wycieków, a później prawdopodobnie pompa z wtryskami pójdzie do regeneracji.
Ursus C330 1967, Simson SR2 1958, Romet Ogar 200 1987, Romet Ogar 200 1988
Awatar użytkownika
Kuba1972
Posty: 26
Rejestracja: 08 sty 2022, 0:12

Re: Ursus C330 1967

Post autor: Kuba1972 »

no faktycznie różnica w długości zwrotnic kolosalna :o
Ursus C-355
szubinska
Posty: 517
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:47

Re: Ursus C330 1967

Post autor: szubinska »

Tulejki zwrotnic jakiego producenta założyłeś, musiałeś je rozwiercać ?
Martek
Posty: 355
Rejestracja: 25 sie 2022, 10:51

Re: Ursus C330 1967

Post autor: Martek »

Jedne i drugie łożyska to chińczyk. Chociaż PBF chyba dalej produkują w Kraśniku, a FŁT to zasrane oszukiwanie nieświadomych ludzi, jak złapać klienta na "Polska" w nazwie...
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12231
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Ursus C330 1967

Post autor: Ursus »

A które dziś łożyska to nie chińczyk? SKF też produkowane w Chinach. Piszemy z chińskich komputerów i smartfonów - nie ma co się bać chińskich produktów, ale wybierać te, które są sprawdzone i po prostu produkowane z zachowaniem jakiejś dyscypliny i kontroli.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Grigs
Posty: 641
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

Re: Ursus C330 1967

Post autor: Grigs »

Pbf u nas klepią sam je stosuję i mam w swoich sprzętach tam gdzie nie ma za dużych obciążeń, a te fłt to tak jak napisałeś "Martek" chinole, bałbym się to wkładać i wolałbym włożyć stare niż te.
slyclif
Posty: 83
Rejestracja: 16 gru 2020, 23:07
Lokalizacja: Bogacica

Re: Ursus C330 1967

Post autor: slyclif »

szubinska pisze: 02 kwie 2024, 8:14 Tulejki zwrotnic jakiego producenta założyłeś, musiałeś je rozwiercać ?
to dokładnie te tulejki
https://sklep.mizar.com.pl/tulejka-swor ... -1180.html

po wprasowaniu jedna pasowała dobrze, jedna była do lekkiej poprawki a dwie do konkretniejszego rozwiercenia, ale to raczej nie jest różnica w wykonaniu tulejek a już ugniecenie materiału półosi, bo w prawej półosi luzy były znacznie większe i tam raz że tulejki było łatwiej wprasować (jedną nawet wystarczyło wbić gumowym młotkiem) to i nie trzeba było mocno rozwiercać
Ursus C330 1967, Simson SR2 1958, Romet Ogar 200 1987, Romet Ogar 200 1988
szubinska
Posty: 517
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:47

Re: Ursus C330 1967

Post autor: szubinska »

Robiłeś coś z wyrobieniem zwrotnicy od łożyska czy złożyłeś jakie było ?
slyclif
Posty: 83
Rejestracja: 16 gru 2020, 23:07
Lokalizacja: Bogacica

Re: Ursus C330 1967

Post autor: slyclif »

szubinska pisze: 02 kwie 2024, 18:01 Robiłeś coś z wyrobieniem zwrotnicy od łożyska czy złożyłeś jakie było ?
miałem myśl czy czymś z tym robić i doszedłem do wniosku że to nie ma żadnego znaczenia, sam pierścień oporowy na zwrotnicy nie ma luzu i te wytarcie było z winy tulejek a oring uszczelnia między tymi wytarciami, wymieniłem tulejki więc pierścień już o półoś nie trze, osiowość pierścienia i oringu jest zgodna z otworem półosi a sama powierzchnia kontaktowa półosi z oringiem nie miała od czego być wytarta, no bo wiadomo oring jest miękki i przy tym nacisku na jedną stronę się poddał. I jakby były wątpliwości czy to aby na pewno dobrze trzyma - pchając smar przez dolną kalamitkę wycisło pod ramieniem zwrotnicy a pod pierścieniem ani śladu smaru nie ma.
Ursus C330 1967, Simson SR2 1958, Romet Ogar 200 1987, Romet Ogar 200 1988
szubinska
Posty: 517
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:47

Re: Ursus C330 1967

Post autor: szubinska »

U mnie jest to trochę mocniej wyrobione, jakie są znane sposoby naprawienia czegoś takiego ?
Martek
Posty: 355
Rejestracja: 25 sie 2022, 10:51

Re: Ursus C330 1967

Post autor: Martek »

szubinska pisze: 02 kwie 2024, 22:37 U mnie jest to trochę mocniej wyrobione, jakie są znane sposoby naprawienia czegoś takiego ?
Ale co masz wyrobione? Miejsce w ktorym uszczelnia oring?
Mozna ta rure odciac i przyspawac nowa lub wprasowac tam tuleje. A najprosciej to sie z tym niepierdzielic bo to nie ma sensu ekonominczego i kupic inna zwrotnice nowa czy uzywana..
Lub zostawic jak jest bo to i tak nie jest calkowicie hermetyczne i ta zwrotnica Cie i tak przewnie przezyje.
ODPOWIEDZ