Zmiana dwóch filtrów oleju na filtr PP c355
Zmiana dwóch filtrów oleju na filtr PP c355
Witam, czy jest ktoś kto zmieniał podwójny filtr oleju na pojedynczy z c360, już kupiłem komplet dostępny na allegro ale nie wiem jak to wszystko zmontować, tzn wiem gdzie co mam przykręcić filtr razem z podstawą ale ten zawór który u mnie jest w filtrach trzeba zamontować w pompie i tego właśnie nie wiem. I czy muszę wymienić pompę lub jakąś rurkę od pompy do magistrali ?
Re: Zmiana dwóch filtrów oleju na filtr PP c355
Ale podstawowe pytanie - masz dwa filtry oleju? To czyli silnik masz z C-4011, a nie C-355.
Jeśli tak to kupuje się taki łącznik, wkręca w niego zawór od C-360 i jego w całości wkręca zamiast śruby co mocuje rurkę ciśnienia oleju.
Na zewnątrz przykręcasz podstawę, do niej dopiero filtr z podstawą od C-360 - rurkę trzeba podoginać bo te z zestawów nie pasują.
Jeśli tak to kupuje się taki łącznik, wkręca w niego zawór od C-360 i jego w całości wkręca zamiast śruby co mocuje rurkę ciśnienia oleju.
Na zewnątrz przykręcasz podstawę, do niej dopiero filtr z podstawą od C-360 - rurkę trzeba podoginać bo te z zestawów nie pasują.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zmiana dwóch filtrów oleju na filtr PP c355
To jest silnik właśnie od 4011 ale cała reszta od 355, po zakupie doszedłem dopiero że to składak ale pracuje, teraz dostał nowe zestawy panewki bo tuleja pękła woda się dostała i przytarł się 4 tłok. Nie wiem też po co jest ta śrubka ze zdjęcia była ona w śrubie drążonej tej z lewej luzem włożona. A jeszcze pytanie czy pompa oleju w silniku pasuje od c360 do silnika c4011? A to że nowe części nie pasują już się przekonałem jak remontowałem po zakupie zwolnice i hamulce, nie wiem czemu producenci nie mogą zrobić części która jest idealnym odzwierciedleniem oryginału...


-
- Posty: 28
- Rejestracja: 17 cze 2021, 11:49
Re: Zmiana dwóch filtrów oleju na filtr PP c355
Trzecia sruba na imbus jest do przykrecenia przejsciowki z filtrow c 4011 pod korpus filtra PP. Przed montazem sprawdzic ta srube, bo u mnie byla za dluga i otwor olejowy w przejsciowce wedle bloku byl 3 cm nie tu gdzie trzeba. Mosialem sam nawiercac . Sprawdzic czy wszystkie otwory szczegolnie olejowe pasuja do siebie i dogiac rurke bo napewno nie pasuje. Uroki zemiosla. Pompa olejowa c 4011 i c360 rozni sie tylko tym ze c 360 ma otwor w pompie na zawor a c 4011 zawor ma w filtrach i otworu brak.
Re: Zmiana dwóch filtrów oleju na filtr PP c355
Teraz już wszystko jasne, muszę tylko jeszcze dokupić sobie pompę oleju bo moja ma luz na wałku który wchodzi do pompy i mam słabe ciśnienie oleju, jakiego producenta najlepiej kupić pompę hylmet czy hydrotor ?
Re: Zmiana dwóch filtrów oleju na filtr PP c355
Kup z hydrotoru. Jak będzie coś z nią nie tak, to napisz do mnie. Porozmawiam z bratem i kolegami, bo robią te pompy.
Re: Zmiana dwóch filtrów oleju na filtr PP c355
Dobra, a teraz tak Panowie
Chcę założyć podwójne zamiast adaptera na wymienny, co musiałbym zrobić?

Chcę założyć podwójne zamiast adaptera na wymienny, co musiałbym zrobić?
Ursus C-4011, Jawa 50 Mustang i to wszystko :D
Re: Zmiana dwóch filtrów oleju na filtr PP c355
Odkręcasz rurkę, odkręcasz adapter - no i przykręcasz filtry oryginalne, rurkę oryginalną (jest inna niż od C-360) i tyle. Nawet jak zawór jest przy pompie to nie zaszkodzi 

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zmiana dwóch filtrów oleju na filtr PP c355
Oj już nasłuchałem się o szalejącym ciśnieniu na podwójnych filtrach z zaworem w pompie haha, ale ile w tym prawdy to kto wie 

Ursus C-4011, Jawa 50 Mustang i to wszystko :D
Re: Zmiana dwóch filtrów oleju na filtr PP c355
A co ma szaleć? Ja mam oba zawory w swojej, bo na oryginalnym tylko nie mogłem zejść poniżej 10 atm 

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zmiana dwóch filtrów oleju na filtr PP c355
Ponoć z dwoma zaworami raz było ciśnienie raz nie, przynajmniej tak mi znajomy opowiadał ale mówię, ile w tym prawdy to sam nie wiem haha
Trochę to dla mnie dziwne bo nawet gdyby ten w podstawie wgl nie trzymał to ten w pompie powinien nabijać na spokojnie
Trochę to dla mnie dziwne bo nawet gdyby ten w podstawie wgl nie trzymał to ten w pompie powinien nabijać na spokojnie

Ursus C-4011, Jawa 50 Mustang i to wszystko :D
Re: Zmiana dwóch filtrów oleju na filtr PP c355
Teraz tak patrzę na te aukcje i wydaje mi się że pompa c4011 rurkę od ciśnienia idącą na magistrale jest montowana z przodu a w c360 od boku pompy i trzeba kupić też rurkę od c360 żeby to do mojego bloku spasowało ? Nie wiem może się mylę ale nie mogę postawić ciągnika w tygodniu, mam tylko nie cały weekend żeby to sobie zrobić i chciałbym najpierw wszystko kupić i złożyć w miarę sprawnie, ściągałem misę i nie spojrzałem na tą pompę pod tym kątem.
PS
Pompa oleju z 360 do 4011 nie pasuje, bo rurka ciśnienia w c360 wychodzi z boku i smok jest montowany na dwie śruby 8, a w 4011 rurka ciśnienia jest z przodu i smok montowany na jedną nakrętkę. Ja kupiłem od 4011 i wkręciłem zawór w pompę, a te zestawy z allegro ręce opadają, podstawa źle dolegała do bloku bo była pół okrągła nie płaska, a rurka nie szczelna trzeba było spawać gazem.... masakra jednym słowem.
PS
Pompa oleju z 360 do 4011 nie pasuje, bo rurka ciśnienia w c360 wychodzi z boku i smok jest montowany na dwie śruby 8, a w 4011 rurka ciśnienia jest z przodu i smok montowany na jedną nakrętkę. Ja kupiłem od 4011 i wkręciłem zawór w pompę, a te zestawy z allegro ręce opadają, podstawa źle dolegała do bloku bo była pół okrągła nie płaska, a rurka nie szczelna trzeba było spawać gazem.... masakra jednym słowem.
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 03 lut 2022, 18:10
- Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Re: Zmiana dwóch filtrów oleju na filtr PP c355
Pytanie o zawór. Ma on zawleczkę i dwa położenia, krótkie i dłuższe - sprężyna napięta i mniej napięta. Na którym nastawie zostawić? Pompa oryginalna c4011 i filtr podwójny - zamiana na filtr pojedynczy..
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 03 lut 2022, 18:10
- Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Re: Zmiana dwóch filtrów oleju na filtr PP c355
Panowie, poza tą zewnętrzną rurką która idzie do samej puszki filtra i wstawieniem zaworu przy pompie trzeba jeszcze jakąś inną rurkę w środku silnika zamienić? Podłączyłem wszystko i wywalało cały czas olej między uszczelką nowej podstawy filtra a blokiem z samego przodu. Dawałem już uszczelki różne - oryginalne, chinskie, sam wycinałem z różnej grubości klingierytu, dwie podstawy inne, nawet szpilkami skręciłem mocno, dirko, klej i dalej wywalało olej w tym samym miejscu. Zaznaczone kropką.

Teraz mam juz dawno założone z powroten stare filtry, nie daje mi jednak to spokoju. Jest coś namieszane? mam nową obudowę ze starymi filtrami. Na starej obudowie na zimnym silniku waliło wysokie ciśnienie. Zaraz po odpaleniu. Spadało po rozgrzaniu na wolnych do poniżej 1. Teraz na nowych starych filtrach cisnienie jest książkowe miedzy niecałe 1 na gorącym oleju do ok 3,5 - 4 na obrotach. Zawór przy śrubie pompy zostawiłem. Mam teraz dwa- przy pompie i na starej obudowie filtra - z kulką na śrubę.

Teraz mam juz dawno założone z powroten stare filtry, nie daje mi jednak to spokoju. Jest coś namieszane? mam nową obudowę ze starymi filtrami. Na starej obudowie na zimnym silniku waliło wysokie ciśnienie. Zaraz po odpaleniu. Spadało po rozgrzaniu na wolnych do poniżej 1. Teraz na nowych starych filtrach cisnienie jest książkowe miedzy niecałe 1 na gorącym oleju do ok 3,5 - 4 na obrotach. Zawór przy śrubie pompy zostawiłem. Mam teraz dwa- przy pompie i na starej obudowie filtra - z kulką na śrubę.
- Tomasz3011
- Posty: 32
- Rejestracja: 27 gru 2021, 12:33
- Lokalizacja: Topczewo, Podlaskie
Re: Zmiana dwóch filtrów oleju na filtr PP c355
Z tym przeciekiem to miałem podobny problem
Okazało się, że chciałem zrobić za dobrze i podłożyłem za gruby orin którzy przy dokręcaniu nie ułożyć się tak jak powinien co spowodowało pęknięcie obudowy z której cały czas sączył się olej... Takze przypatrz się dobrze obudowie może też masz tam pęknięcie
Okazało się, że chciałem zrobić za dobrze i podłożyłem za gruby orin którzy przy dokręcaniu nie ułożyć się tak jak powinien co spowodowało pęknięcie obudowy z której cały czas sączył się olej... Takze przypatrz się dobrze obudowie może też masz tam pęknięcie
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 03 lut 2022, 18:10
- Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Re: Zmiana dwóch filtrów oleju na filtr PP c355
Tam niema oringu. Jest na silnik uszczelka, a na uszczelkę od razu korpus z filtrem. Cieknie miedzy uszczelką a korpusem.
- Tomasz3011
- Posty: 32
- Rejestracja: 27 gru 2021, 12:33
- Lokalizacja: Topczewo, Podlaskie
Re: Zmiana dwóch filtrów oleju na filtr PP c355
A powinien być sprawdź na schematach 
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 03 lut 2022, 18:10
- Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Re: Zmiana dwóch filtrów oleju na filtr PP c355
Oring między blok silnika a podstawę? Jeszcze pod tę papierową uszczelkę?
- Tomasz3011
- Posty: 32
- Rejestracja: 27 gru 2021, 12:33
- Lokalizacja: Topczewo, Podlaskie
Re: Zmiana dwóch filtrów oleju na filtr PP c355
Tak, dokładnie idzie tam oring 16x12
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 03 lut 2022, 18:10
- Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie