Wymiana pierścieni Ursus c355
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 lis 2020, 19:29
Wymiana pierścieni Ursus c355
Witam was. Mam takie pytanie, bo jakiś czas temu zmieniłem blok. Zrobiłem osiowanie, na wale szlif, nowa pompa, ale to nie o to się rozchodzi. Nie wymieniłem tuleji, zestawów, same pierścienie tylko. I teraz trochę się obawiam czy one się ułożą dobrze, czy się dotrą. Czy jednak rozebrać i włożyć nowe.? I czy traktor nabierze mocy?
Re: Wymiana pierścieni Ursus c355
Napracowałeś sie tyle i zaryzykowałes tylko wymianę pierścieni jak juz wszystko miałeś na stole U nas w okolicy tak handlarze robią tylko.
Może zostaw narazie jak niebyło progów na tulejach.Ciagnik bedzie pracował w polu?
Kolega Ursus chyba tez zostawił stare tłoki i tuleje w C4011,ale on mało używa .
Może zostaw narazie jak niebyło progów na tulejach.Ciagnik bedzie pracował w polu?
Kolega Ursus chyba tez zostawił stare tłoki i tuleje w C4011,ale on mało używa .
Re: Wymiana pierścieni Ursus c355
Jak najbardziej można tak zrobić, ale pod warunkiem, że sprawdzisz dobrze wymiary tulei - np średnicówką albo wkładając nowe pierścienie. U nas było to blisko górnej granicy fabrycznego luzu, więc nie było sensu zmiany tulei, teraz jak się już trochę dotarł to dymienie praktycznie ustało. Silnik pali na dotyk i jest mocny.
Jeśli jesteś pewny, że tuleje trzymały wymiar fabryczny, tłoki były w dobrym stanie (nie wyklepane rowki pod pierścienie - ale to rzadko się zdarza równocześnie z dobrą tuleją) to można tak zrobić.
W przypadku jak tuleja ma jakikolwiek próg, nie widać już śladów honownicy, pierścień ma luzy po włożeniu ponad 0,5 to jednak bym zmieniał całość. Do swojej mam nowe zestawy na półce od początku, ale jak zobaczyliśmy tuleje i ich stan to zostawiliśmy to co było, bo naprawdę szkoda było wywalać , bo nigdzie indziej przecież bym ich już nie założył. A zestawy były jeszcze z tych dobrej jakości - zresztą, ktoś je musiał zmieniać, a traktor był niewiele używany - opony na nim były kilkanaście lat wcześniej tylne założone a jeszcze miały "cycki" po bokach gdzieniegdzie.
W Twoim przypadku oczywiście się to ułoży po jakimś czasie, bo nowy pierścień w starej tulei się nieco dłużej może układać niż jak wszystko jest nowe, ale sam sobie musisz rozważyć ile będziesz ciągnika używał itd. Z pewnością nie wytrzyma to tyle co nowe dobrej jakości zestawy, ale w niektórych przypadkach 50-75% żywotności nowego można uzyskać, a moim zdaniem to dużo. Podstawa to jednak jak wspomniałem świadomy montaż, a nie na oko.
Jeśli jesteś pewny, że tuleje trzymały wymiar fabryczny, tłoki były w dobrym stanie (nie wyklepane rowki pod pierścienie - ale to rzadko się zdarza równocześnie z dobrą tuleją) to można tak zrobić.
W przypadku jak tuleja ma jakikolwiek próg, nie widać już śladów honownicy, pierścień ma luzy po włożeniu ponad 0,5 to jednak bym zmieniał całość. Do swojej mam nowe zestawy na półce od początku, ale jak zobaczyliśmy tuleje i ich stan to zostawiliśmy to co było, bo naprawdę szkoda było wywalać , bo nigdzie indziej przecież bym ich już nie założył. A zestawy były jeszcze z tych dobrej jakości - zresztą, ktoś je musiał zmieniać, a traktor był niewiele używany - opony na nim były kilkanaście lat wcześniej tylne założone a jeszcze miały "cycki" po bokach gdzieniegdzie.
W Twoim przypadku oczywiście się to ułoży po jakimś czasie, bo nowy pierścień w starej tulei się nieco dłużej może układać niż jak wszystko jest nowe, ale sam sobie musisz rozważyć ile będziesz ciągnika używał itd. Z pewnością nie wytrzyma to tyle co nowe dobrej jakości zestawy, ale w niektórych przypadkach 50-75% żywotności nowego można uzyskać, a moim zdaniem to dużo. Podstawa to jednak jak wspomniałem świadomy montaż, a nie na oko.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Wymiana pierścieni Ursus c355
Same pierścienie wymieniało się 30 lat temu,gdy dostęp do części był ograniczony.Wymieniano same pierścienie bo w sumie one ścierają się najbardziej powiększając luz na zamku, w olejowym znika rowek i przestaje pełnić swoją funkcję a na cylindrach może nie być śladu zużycia.Osobiście nie jestem zwolennikiem wymiany samych pierścieni,często długo trwa zanim ułożą się do cylindra chlapiąc niemiłosiernie olejem,i nie zawsze odnosi to pozytywny skutek.
Re: Wymiana pierścieni Ursus c355
Im więcej traktorów mam na koncie zrobionych tym coraz mniejsze mam zaufanie do nowych części. Ostatnio przypadek, wychwalane przez wszystkich części Mahle, zestawy naprawcze do C-360 i pierścienie nie pasują w tuleje Oczywiście można zrzucić to na konfekcję, bo tam są pierścienie Prima, ale co z tego, jak ktoś na siłę by montował i doprowadził do uszkodzenia ich. Zestawy Plus, Super plus i jakieś tam od Chełmna - sami dajemy się wciągnąć w wir lepszych i gorszych.
Nikomu nie każę montować samych pierścieni, jak ktoś nie ma doświadczenia to najlepiej zmienić całe zestawy i spokój, ale czasem można tego tysiaka zaoszczędzić i w to miejsce kupić coś innego.
Nikomu nie każę montować samych pierścieni, jak ktoś nie ma doświadczenia to najlepiej zmienić całe zestawy i spokój, ale czasem można tego tysiaka zaoszczędzić i w to miejsce kupić coś innego.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Wymiana pierścieni Ursus c355
Na zagranicznych forach czesto honuje się, lub szlifuje "szczotką z kamykami", aby pierścienie szybciej się ułożyły.
Na innym bloku, czy po osiowaniu wał może być wyżej i jeśli jest nawet mały próg, to mogże się uszkodzić zahaczający o niego pierścień.
Na innym bloku, czy po osiowaniu wał może być wyżej i jeśli jest nawet mały próg, to mogże się uszkodzić zahaczający o niego pierścień.
Re: Wymiana pierścieni Ursus c355
Moim zdaniem jak jest jakikolwiek próg to dyskwalifikuje tuleje do wymiany samych pierścieni. Tylko komplet.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 lis 2020, 19:29
Re: Wymiana pierścieni Ursus c355
Dziękuję za mądre podpowiedzi, lubię słuchać ludzi co mają o tym pojęcie. Dodam że te tuleje były wymienione dwa lata temu, są to mahle. Traktor dużo mtg na nich nie zrobił, dlatego ich nie wymieniłem. A chciałem zmienić blok, bo był z tamtym problem, tak pomyślałem że pierścienie wymienię i nie będzie sensu wkładać nowych zestawów i trochę zaoszczędzę. Ale później poczytałem na forach że to nie powinno się samych pierścieni wymieniać i dlatego napisałem na retro, bo jest tutaj dużo ludzi co ma ja wiedzę na ten temat. Pierścienie primy założyłem. Teraz jestem ciekaw po ilu Mtg się ułoży tak jak trzeba. Na początku pluł olej z kolanka, ale po kilku mtg ustal. Teraz jak przygazuje z całkiem wolnych obrotów na wysokie, to pokazuje dym. Ma zrobione 30 mtg, ale nie jest jeszcze aż taki mocny jak byl przed remontem i dlatego gdybam.
Re: Wymiana pierścieni Ursus c355
A ile miał zrobione na poprzednich pierścieniach? Bo może nie było sensu ich wymieniać?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Wymiana pierścieni Ursus c355
Brak mocy to chyba nie wina pierścieni. Silniki potrafią brać olej, dmuchać z odmy, ale moc mają dalej.
Może to kwestja regulacji dawki paliwa, czy ustawień rozrządu, kąta wtrysku?
Może to kwestja regulacji dawki paliwa, czy ustawień rozrządu, kąta wtrysku?
Re: Wymiana pierścieni Ursus c355
Moze jak bedziesz kiedys rozbieral jeszcze raz to masz temat taki do przemyslenia:
viewtopic.php?f=32&t=7736
viewtopic.php?f=32&t=7736
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 lis 2020, 19:29
Re: Wymiana pierścieni Ursus c355
Narazie tego ruszał nie będę, ale jak byś mógł, tak prosiłbym o link na te nadwymiarowe tłoki i pierścienie. Jak z czasem się nie poprawi, to też bym chciał tak zrobić. A i w jakiej szlifierni one były, to jakiś większy zakład?
Re: Wymiana pierścieni Ursus c355
Dzisiaj to kazdy chce miec podane wszystko na tacy
Podam Ci bo mi Cie szkoda ze takie partactwo odwaliles-narobiles sie na darmo.
Skontaktuj sie z firma Zlotecki-fabryka tlokow silnikowych https://zlotecki.pl
Maja tloki nadwymiarowe R1-95.40 R2-95.90
Te wymiary sa wytloczone na denku tloka-zdjecia w moim temacie.Ci co sie znaja to odrazu wiedza.
Koszt tloka R1 okolo 120zl za sztuke byl wtedy jak Ja robilem.
Pierscienie nadwymiar nie pamietam.
Przetoczenie i szlifowanie moich uzywanych tuleji koszt 150zl sztuka.Dodam ze moje tuleje mialy znikomy stopien zuzycia.
Teraz ceny beda inne
Co do zakladu moge podac dane na priva.Oni maja zreszta zawsze po kilka zestawow Zloteckiego R1 R2 plus pierscienie na stanie.
Lepiej spasuja niz fabryka !
Podam Ci bo mi Cie szkoda ze takie partactwo odwaliles-narobiles sie na darmo.
Skontaktuj sie z firma Zlotecki-fabryka tlokow silnikowych https://zlotecki.pl
Maja tloki nadwymiarowe R1-95.40 R2-95.90
Te wymiary sa wytloczone na denku tloka-zdjecia w moim temacie.Ci co sie znaja to odrazu wiedza.
Koszt tloka R1 okolo 120zl za sztuke byl wtedy jak Ja robilem.
Pierscienie nadwymiar nie pamietam.
Przetoczenie i szlifowanie moich uzywanych tuleji koszt 150zl sztuka.Dodam ze moje tuleje mialy znikomy stopien zuzycia.
Teraz ceny beda inne
Co do zakladu moge podac dane na priva.Oni maja zreszta zawsze po kilka zestawow Zloteckiego R1 R2 plus pierscienie na stanie.
Lepiej spasuja niz fabryka !
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 lis 2020, 19:29
Re: Wymiana pierścieni Ursus c355
Oki, bardzo dziękuję za info. Nawet jak nie teraz, to za jakiś czas będę chciał tak zrobić. Może te się jakoś
powoli ułożą . I co do zakladu, to podeślij mi info. Rozglądałem się za szlifiarzem, ale pokazał mi się najbliżej z Rzeszowa, ale nie jestem przekonany co potrafią . Twój jest sprawdzony, tak śmiało bym tam spróbował.
powoli ułożą . I co do zakladu, to podeślij mi info. Rozglądałem się za szlifiarzem, ale pokazał mi się najbliżej z Rzeszowa, ale nie jestem przekonany co potrafią . Twój jest sprawdzony, tak śmiało bym tam spróbował.
- Pronar 82A
- Posty: 261
- Rejestracja: 20 mar 2008, 22:51
- Lokalizacja: Opole
Re: Wymiana pierścieni Ursus c355
Wtam,rozumiem że powodem Twoich rozważań czy źle czy dobrze zrobiłeś jest brak mocy, moim zdaniem jeśli silnik nie dymi z korka wlewu i nie bierze w nadmiarze oleju, to nie ma to związku z ukł korbowo-tłokowym, a z układem zasilania ,przede wszystkim pompa/wtryski i prawidłowe ustawienie kąta wtrysku, prawdopodobnie jest za późny, sprawdziłbym też luz zaworowy, być może jest za mały. Tak na marginesie, zmieniałem już pierścienie w mocno zużytych tulejach (perkins 4), progi zlikwidowałem przy pomocy wiertarki z wałkiem szlifierskim i uzyskałem zmniejszenie zużycia oleju z prawie 3 litrów na dzień do 0,2/0,3 litra/dzień,(silnik z kombajnu)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 lis 2020, 19:29
Re: Wymiana pierścieni Ursus c355
Nigdzie nie ubywa, traktor pali też od strzala,zawory ustawione są książkowo. Kąt ustawiłem do znaku i pompa jest bardzo odchylona od silnika, może faktycznie jest za późny kat wtrysku.Do kapilarki ustawiałem i było ok, tak sam nie wiem. Co do wtrysków, to je zawioze do sprawdzenia,choc są tam nowe końcówki poza jednym, który był z epoki kompletny i działał, jak pompiarz ustwial. Dziękuję za dobre rady.Super grupa, pozdrawiam.
- Rafallll360V1
- Posty: 308
- Rejestracja: 12 cze 2015, 10:16
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wymiana pierścieni Ursus c355
Głowice masz po regeneracji czy nowe ? Skupił bym się na szczelności zaworów oraz i ukł. wtryskowym.
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 lis 2020, 19:29
Re: Wymiana pierścieni Ursus c355
Są po reg. Teraz byłem się przejechać i pod górę dość sroma mu na 5 dałem po gazie i iskry mi się poakzaly,dlaczego tak, coś jest źle zrobione?
Re: Wymiana pierścieni Ursus c355
Ale jak iskry? Po zmroku i jakieś pojedyncze iskierki czy całe snopy iskier?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 lis 2020, 19:29
Re: Wymiana pierścieni Ursus c355
Przy obciążeniu pod spora górę idzie najpierw mocny dym i zaraz za nim snopy iskier.