Nie mierzyłem, to nie był równomierny kształt, sporo, wolałbym żeby tego wybrania było mniej.
Ursus C-4011
Re: Ursus C-4011
Gdzie kupowałeś śrubę i ile cię wyniosła ?
Re: Ursus C-4011
W Czechach:
http://www.monsta.cz/nahradni-dily-na-t ... o-40113516
W pl:
Agrozeto.pl
Dodam że konieczne są inne łożyska stożkowe 21mm
http://www.monsta.cz/nahradni-dily-na-t ... o-40113516
W pl:
Agrozeto.pl
Dodam że konieczne są inne łożyska stożkowe 21mm
Re: Ursus C-4011
Przecież o wszystkim tym o co pytacie pisałem tutaj wcześniej w temacie
Ursus C-4011
Re: Ursus C-4011
Pisałeś Ty, pisali inni. Nie koniecznie te informacje były zbieżne
Coraz więcej rozbieżności dostrzegam gdy poszukuję informacji dokładnych.
W końcu forum to bardziej poradnik niż instruktaż. Poradnik to jedno, a jego interpretacja to drugie...
Pewnie większość z Was zna, a nawet kiedyś nucili sobię tę piosenkę
https://youtu.be/Gi7ySwF27Z0
Przyszło Wam wtedy do głowy, że można ten poradnik tak interpretować ?
Coraz więcej rozbieżności dostrzegam gdy poszukuję informacji dokładnych.
W końcu forum to bardziej poradnik niż instruktaż. Poradnik to jedno, a jego interpretacja to drugie...
Pewnie większość z Was zna, a nawet kiedyś nucili sobię tę piosenkę
https://youtu.be/Gi7ySwF27Z0
Przyszło Wam wtedy do głowy, że można ten poradnik tak interpretować ?
Re: Ursus C-4011
Oryginalna śruba układu kierowniczego ma jedną zaletę (i chyba jedyną). W mniejszym stopniu przenosi szarpnięcia od kół na kierownicę ze względu na mniejszy skok gwintu i większe opory podczas kręcenia. Da się to zauważyć podczas prac polowych. A jakie Ty masz odczucia z jazdy ?
Re: Ursus C-4011
Mam prośbę.
1) gdzie znajdę kamienie żeby dobrze pasowały do wału kierowniczego z kulkami ? Paweł pisał coś że miał nowe ale słabe jakościowo.
2) Pani w sklepie z wałem kierownicy poinformowała mnie że są 2 rodzaje kamieni - krótkie i długie. Czy w C4011 faktycznie były dwa rodzaje ? Nie chce rozbierać tego dopóki nie przyjdą mi części, wiec może mi ktoś pomoże co zamówić.
Dziękuję z góry
M.Ł.
Ostatnio zmieniony 09 sie 2022, 11:55 przez marian212, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Ursus C-4011
Drugie pytanie - czy przekładnie kierowniczą zalewacie olejem przekładniowym czy zostawiacie tawot tylko ? A jeśli olejem , to czy nie ma problemy z uszczeleniem wałków które wychodzą z przekładni ? Pzdr M
Re: Ursus C-4011
Oczywiście olej. Nie ma problemu z przeciekami, ja leję 85W140
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Ursus C-4011
Kupiłem kamienie opisane
Producent części : Korurs
Poszły na złom....
Jednego zacząłem nawet obrabiać, żeby pasował, ale niektóre wymiary to nawet 0,3 mm za duże. Trudno tyle zebrać nie mając szlifierki do płaszczyzn.
Cześć prostokątna względem cylindrycznej, w jednym z nich, nie trzymała kąta prostego....
Re: Ursus C-4011
:00000RRC pisze: ↑10 sie 2022, 13:21Kupiłem kamienie opisane
Producent części : Korurs
Poszły na złom....
Jednego zacząłem nawet obrabiać, żeby pasował, ale niektóre wymiary to nawet 0,3 mm za duże. Trudno tyle zebrać nie mając szlifierki do płaszczyzn.
Cześć prostokątna względem cylindrycznej, w jednym z nich, nie trzymała kąta prostego....
czy ktoś spotkał się z kamieniami które pasują dobrze ?
Re: Ursus C-4011
Panowie,
Po długiej przerwie zbieram graty do dalszych prac. Na pierwszy ogień pójdą łożyska przednich kół (32208 i 30305) i przy okazji poszukam tam luzów z przodu w piastach czy gdziekolwiek.
Będę robił też pełny serwis olejowy. Ostatnio dostałem od mojego klienta parę baniaków oleju hydraulicznego VG46. Tak się złożyło, że musiałem trochę pogryfować 40stką a olej który tam siedział gdzieś wyparował Zalałem ten VG46 i śmigać śmiga ale jakoś mi z tym źle bo to nie olej przekładniowo-hydrauliczny tylko stricte hydrauliczny. Trochę za rzadki jak na moje ale być może w sam raz na przepłukanie skrzyni i plecaka. Zobaczymy jak go spuszczę.
Pojawiło mi się tylko parę pytań.
Chcę sobie zamówić pasek klinowy pod prądnicę ale zapomniałem go pomierzyć przed wyjazdem i nie mam pewności czy te do 60-tki z mizara będą dobre. Jakby ktoś rzucił wymiary lub linka na jakiś sprawdzony, nie za długi nie za krótki to po rączkach całuję. Prądnica oryginalna, wszystkie koła też.
Przy okazji wymienię też szczotki w prądnicy, z tego co guglowałem to takie od 30stki powinny pasować
https://sklep.mizar.com.pl/szczotka-pra ... -2776.html
Prawda to?
Mam też dwa przewody do wymiany. Paliwowy ze zbiornika do pompy i pneumatyczny od odolejacza do zbiornika na powietrze. Paliwowy to pal licho, zwykły wężyk dostępny wszem i wobec ale zdarzyło się komuś może bawić z tym grubasem od pneumatyki?
Znam sporo miejsc gdzie zakuwają podobne węże pod obwody hydrauliczne ale nie wiem czy to dobry pomysł się tam pojawić. Za 1m takiego węża zazwyczaj biorą jak za zboże. Są jakieś tańsze opcje? Guglowanie jak zwykle wyrzuca mi części do 60-tki a tam chyba idzie przewód stalowy. Za cholere nie widzę jakbym miał to do siebie założyć.
Z góry dzięki za pomoc!
Po długiej przerwie zbieram graty do dalszych prac. Na pierwszy ogień pójdą łożyska przednich kół (32208 i 30305) i przy okazji poszukam tam luzów z przodu w piastach czy gdziekolwiek.
Będę robił też pełny serwis olejowy. Ostatnio dostałem od mojego klienta parę baniaków oleju hydraulicznego VG46. Tak się złożyło, że musiałem trochę pogryfować 40stką a olej który tam siedział gdzieś wyparował Zalałem ten VG46 i śmigać śmiga ale jakoś mi z tym źle bo to nie olej przekładniowo-hydrauliczny tylko stricte hydrauliczny. Trochę za rzadki jak na moje ale być może w sam raz na przepłukanie skrzyni i plecaka. Zobaczymy jak go spuszczę.
Pojawiło mi się tylko parę pytań.
Chcę sobie zamówić pasek klinowy pod prądnicę ale zapomniałem go pomierzyć przed wyjazdem i nie mam pewności czy te do 60-tki z mizara będą dobre. Jakby ktoś rzucił wymiary lub linka na jakiś sprawdzony, nie za długi nie za krótki to po rączkach całuję. Prądnica oryginalna, wszystkie koła też.
Przy okazji wymienię też szczotki w prądnicy, z tego co guglowałem to takie od 30stki powinny pasować
https://sklep.mizar.com.pl/szczotka-pra ... -2776.html
Prawda to?
Mam też dwa przewody do wymiany. Paliwowy ze zbiornika do pompy i pneumatyczny od odolejacza do zbiornika na powietrze. Paliwowy to pal licho, zwykły wężyk dostępny wszem i wobec ale zdarzyło się komuś może bawić z tym grubasem od pneumatyki?
Znam sporo miejsc gdzie zakuwają podobne węże pod obwody hydrauliczne ale nie wiem czy to dobry pomysł się tam pojawić. Za 1m takiego węża zazwyczaj biorą jak za zboże. Są jakieś tańsze opcje? Guglowanie jak zwykle wyrzuca mi części do 60-tki a tam chyba idzie przewód stalowy. Za cholere nie widzę jakbym miał to do siebie założyć.
Z góry dzięki za pomoc!
Ursus C-4011
Re: Ursus C-4011
Pasek ten sam co C-360. Po co wąż do pneumatyki? Są dostępne wszystkie rurki, które pasują i nie kosztują wiele.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Ursus C-4011
U mnie jest taki gruby zakuty wąż elastyczny.
Idzie pod to rurkę dopasować?
Idzie pod to rurkę dopasować?
Ursus C-4011
Re: Ursus C-4011
Oryginalnie powinno być tak samo jak w C-360. Wszystkie części są do tego dostępne w sklepach. Gumowy przewód to czyjaś modyfikacja.