Zetor 3011 Major - lampy w pierwszych wersjach?
Zetor 3011 Major - lampy w pierwszych wersjach?
Ciekawy mnie temat lamp w pierwszych wersjach Majorków. Zobaczcie co podaje instrukcja z początku produkcji Majorka:
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- dominik5211
- Posty: 142
- Rejestracja: 16 sty 2008, 15:34
Re: Zetor 3011 Major - lampy w pierwszych wersjach?
Temat był już poruszany ,przeszukaj forum.
Re: Zetor 3011 Major - lampy w pierwszych wersjach?
Jeśli masz na myśli wpis Sławka sprzed kilku lat to on nic nie wyjaśnia w temacie. Przeczytaj to na skanie - kierunkowskaz służył jednocześnie za lampę obrysową. Chyba, że chodzi Ci o coś innego - to podpowiedz - szukałem na forum , ale nic innego w temacie nie znalazłem
Wiem też, że pierwsze Majorki miały lampy takie same jak zresztą Supry 35 i lewe z Zetorków 25, ale to inna historia bo wówczas nie było lamp na przedniej części błotnika i kierunkowskazów.
Wiem też, że pierwsze Majorki miały lampy takie same jak zresztą Supry 35 i lewe z Zetorków 25, ale to inna historia bo wówczas nie było lamp na przedniej części błotnika i kierunkowskazów.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- dominik5211
- Posty: 142
- Rejestracja: 16 sty 2008, 15:34
Re: Zetor 3011 Major - lampy w pierwszych wersjach?
To skan z instrukcji Brno 1961.
To pierwsze zdjęcie od Ciebie jest pewnie nieco młodsze niż drugie - bo już ma kierunkowskazy podobnie jak Zetor 50 Super, na wsporniku na szczycie błotnika. Na drugim w ogóle nie ma kierunkowskazów.
Taka wersja jest na filmie pt BHP w rolnictwie.
To pierwsze zdjęcie od Ciebie jest pewnie nieco młodsze niż drugie - bo już ma kierunkowskazy podobnie jak Zetor 50 Super, na wsporniku na szczycie błotnika. Na drugim w ogóle nie ma kierunkowskazów.
Taka wersja jest na filmie pt BHP w rolnictwie.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zetor 3011 Major - lampy w pierwszych wersjach?
W tym skanie z instrukcji obsługi światło konturowe oznacza światło pozycyjne. Przynajmniej tak to wynika tej instrukcji.
Jest też wzmianka o żarówce 12V, 20/5W w przednich kierunkowskazach zespolonych. 20W zapewne dla kierunkowskazu a 5W dla świateł pozycyjnych.
Jest też wzmianka o żarówce 12V, 20/5W w przednich kierunkowskazach zespolonych. 20W zapewne dla kierunkowskazu a 5W dla świateł pozycyjnych.
Re: Zetor 3011 Major - lampy w pierwszych wersjach?
Dlatego mi to wszystko nie pasuje do siebie. Muszę jeszcze schematy instalacji poszukać w tych książkach
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zetor 3011 Major - lampy w pierwszych wersjach?
Nie musi pasować, bo to były czasy, kiedy oświetlenie pojazdów nie było do końca znormalizowane.
Według tej instrukcji z tyłu na lewym błotniku mamy światła pozycyjne (konturowe), oświetlenie tablicy, kierunkowskaz i "stop". Żarówki 25/5W i 20W. 25W-to kierunkowskaz, 5W-to będzie światło pozycyjne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej a żarówka 20W-musi być od świateł "stop".
Na prawym błotniki mamy światła "stop" i kierunkowskaz. Żarówki 25/5W i 20W. 20W-to światło "stop" a 25W-to kierunkowskaz. 5W nie jest używane, bo brak światła pozycyjnego.
Jak znajdziesz schematy elektryczne, to wrzuć ich skany.
Według tej instrukcji z tyłu na lewym błotniku mamy światła pozycyjne (konturowe), oświetlenie tablicy, kierunkowskaz i "stop". Żarówki 25/5W i 20W. 25W-to kierunkowskaz, 5W-to będzie światło pozycyjne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej a żarówka 20W-musi być od świateł "stop".
Na prawym błotniki mamy światła "stop" i kierunkowskaz. Żarówki 25/5W i 20W. 20W-to światło "stop" a 25W-to kierunkowskaz. 5W nie jest używane, bo brak światła pozycyjnego.
Jak znajdziesz schematy elektryczne, to wrzuć ich skany.
Re: Zetor 3011 Major - lampy w pierwszych wersjach?
Tu jeszcze z katalogu, ale w wersji jak lampy tylne są z Zetorka 25 zaczerpnięte i kierunkowskazy z Supra - tak jak wrzucił krzychu21 zdjęcia
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Zetor 3011 Major - lampy w pierwszych wersjach?
Pierwsze Majorki przyszły do Polski w 1961 roku.I nic innego nie było.Czyli kierunki jak w Suprze i tył jak w Zetorach 25.Mechanizacja Rolnictwa pokazuje na zdjęciach.Ursus pisze: ↑11 kwie 2023, 10:51 Jeśli masz na myśli wpis Sławka sprzed kilku lat to on nic nie wyjaśnia w temacie. Przeczytaj to na skanie - kierunkowskaz służył jednocześnie za lampę obrysową. Chyba, że chodzi Ci o coś innego - to podpowiedz - szukałem na forum , ale nic innego w temacie nie znalazłem
Wiem też, że pierwsze Majorki miały lampy takie same jak zresztą Supry 35 i lewe z Zetorków 25, ale to inna historia bo wówczas nie było lamp na przedniej części błotnika i kierunkowskazów.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Zetor 3011 Major - lampy w pierwszych wersjach?
Następna sprawa to tłumaczenie instrukcji...tu już można się pośmiać.Z moim mentorem już chyba wszystko przerobiliśmy.
Re: Zetor 3011 Major - lampy w pierwszych wersjach?
No tak, ale co powiesz o kwestii białych kierunkowskazów i tylnych kloszy całych czerwonych? Jak czasowo? Jakieś nr seryjne? Uzasadnienie?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Ursus c-325
- Posty: 1695
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
Re: Zetor 3011 Major - lampy w pierwszych wersjach?
Kwestia ma związek ze zmianą w kodeksie drogowym. Tak samo było w Polsce, w Informatorze ZM Ursus jest informacja o zmianie koloru kloszy w C-4011.
Re: Zetor 3011 Major - lampy w pierwszych wersjach?
Tak, ale jeśli posiadasz takie informacje to poproszę konkrety - daty itd. Bo to, że zmiana nastąpiła i z powodu przepisów to można się domyślić, ale ciągle nikt nie podał konkretów.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Ursus c-325
- Posty: 1695
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
Re: Zetor 3011 Major - lampy w pierwszych wersjach?
W C-4011 było to od numeru ciągnika 40000 - pisałem o tym w moim temacie. Rok można określić po wydaniu informatora albo katalogu części. Mogę to sprawdzić wieczorem.
Re: Zetor 3011 Major - lampy w pierwszych wersjach?
Super, będę wdzięczny,
Dostałem dokumentacje jeśli chodzi o zmiany przepisów, po przenalizowaniu wrzucę tu skany
Dostałem dokumentacje jeśli chodzi o zmiany przepisów, po przenalizowaniu wrzucę tu skany
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Ursus c-325
- Posty: 1695
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
Re: Zetor 3011 Major - lampy w pierwszych wersjach?
Informator informujący o zmianie jest z marca 1969 roku.
Re: Zetor 3011 Major - lampy w pierwszych wersjach?
Czy lampy przed zmianowe (klosze całe czerwone) miały wewnątrz przegrodę między żarówkami ? Lewa lampa napewno nie miała żarówek rurkowych do podświetlenia rejestracji a prawa chyba była bez szperacza (ale tu nie mam pewności).
Re: Zetor 3011 Major - lampy w pierwszych wersjach?
Skoro w latach 60-tych stwierdzono,że światła STOP nie mogą pełnić funkcji kierunku,to należy się domyślać,że wprowadzono przegrodę która uniemożliwia przenikania światła.,tak jak to uczynili producenci aut.