c-4011 problem z blokadą
c-4011 problem z blokadą
dziś orząc wciskając blokadę zauważyłem chrobotanie mimo tego że blokada była zazębiona niby do końca,po za tym zaczęło coś piszczeć podczas jazdy,ale jak wcisłem blokade to zanikało,potem jakoś przestało dziwne zjawisko jakby coś obcierało,co zrobić żeby blokada zazębiała się do końca
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 maja 2021, 20:59
Re: c-4011 problem z blokadą
Powinna być regulacja na ciegnie blokady.
Re: c-4011 problem z blokadą
cięgno zapieczone,także pozostaje wymiana na nowe które już mam tylko kwesta tego czy dam rade wymienić bez zdejmowania zwolnicy może ktoś tak zrobił to niech się pochwali jak to ogarnął
Re: c-4011 problem z blokadą
Da się to zrobić, ale nie jest to ani łatwe, ani przyjemne. Potem trzeba jeszcze zabezpieczyć nowe cięgło, to już wyższa szkoła jazdy. Jak masz warunki to szybciej zdejmiesz zwolnice. Najlepiej zrobić własnoręcznie takie cięgło (np. dwa płaskowniki przyspawać do druta), bo te "oryginalne" potrafią się wyprostować tudzież pęknąć - i powtórka z rozbiórki.
Re: c-4011 problem z blokadą
[quote=Esiok post_id=121083 time=1691173941 co zrobić żeby blokada zazębiała się do końca
[/quote]
Zrobic zeby na prosto
[/quote]
Zrobic zeby na prosto
Re: c-4011 problem z blokadą
Jakoś się udało założyłem nowe cięgło,wszystko okaże się w polu.Poza tym nie chcę zakładać nowego tematu ale nastąpił wczoraj nasteopny problem otóż wyrzuciło 5l wody i trochę zagrzało silnik,sam jestem w szoku ponieważ zawsze wszystko z wodą i tem. było ok.okazało się że termstat ktoś obciał i zostawił tylko górną blaszkę i nawiercił większe otwory.Ja to teraz całkowicie usunąłem ,objawów na dmuchniecie uszczelki nie ma ponieważ bąbelków nie ma woda normalnie krąży,co mogło być przyczyną że 4-5l. wody poszło
Re: c-4011 problem z blokadą
jak pompa z plastikowym wirnikiem to lubi się wirnik oberwać na ośce wtedy nie ma już takiego obiegu i motor potrafi sie zagotować
Ursus C-4011 Zetor 3011 major x4 Fortschritt E512
Re: c-4011 problem z blokadą
A czy czasem pozbycie się całkowicie termostatu w tym silniku,nie powoduje problemów z obiegiem płynu przez chłodnicę?
Re: c-4011 problem z blokadą
raczej nie bo po odpaleniu widać jak woda intensywnie krąży także wydaje mi się że powinno być ok,pompa ma metalowy wirnik jakby co bo rok temu przy demontażu widziałem,jutro może obeschnie to pojadę kończyć podorywkę to napisze co i jak.
Re: c-4011 problem z blokadą
A więc wczoraj orałem 4 godziny i wody ubyło na sam koniec zaledwie szklanka,natomiast jak w połowie orki zatrzymałem się na chwilę aby sprawdzić stan wody zgasiłem silnik i wtedy trochę sykła para w wężyka i słychać było bulgotanie przez chwilę jak odkręciłem korek ale po chwili przestało,nie wiem czy tak powinno być przez to że wyrzuciłem całkiem termostat
-
- Posty: 284
- Rejestracja: 01 sie 2014, 22:11
Re: c-4011 problem z blokadą
Raczej normalne...
Re: c-4011 problem z blokadą
wczoraj powtórka woda zagotowała się kreska doszła na połowę zielonego i para wężykiem sykła,po zgaszeniu silnika bulgotanie przez 2min.gdy chciałem odkręcić korek od razu to zaczęło wywalać wodę,wiadomo upały teraz ale tak robić nie powinno,więc ściągłem maskę i o dziwo jak ręką odjął tem. wody spadła na połowę białego pola i nawet nie dobiła do zielonego i tak orałem do ciemnej nocy i wszystko ok,pytanie co robić czy szukać uszczelki pod głowicą czy dać na razie spokój
PS:mierzyłem kiedyś tem.wody i silnika to woda 75 stopni ,silnik głowice 80 stopni czy to normalne.
PS:mierzyłem kiedyś tem.wody i silnika to woda 75 stopni ,silnik głowice 80 stopni czy to normalne.
Re: c-4011 problem z blokadą
Moim zdaniem masz zamuloną część rurek w chłodnicy.Kup jakiś odkamieniacz to powinno pomóc.Jednak możesz się liczyć z tym że taki odkamieniacz potrafi odetkać dziurki które spowodują że chłodnica zacznie cieknąć. Ale warto zaryzykować. I tak musisz to naprawić. Temperatura pracy każdego silnika powinna wynosić ok 95 stopni.
Re: c-4011 problem z blokadą
chłodnice czyściłem jakiś czas temu kamykiem do czajników i coś puściło,dziś natomiast wlałem 1,5l octu+kwasek cytrynowy i pojechałem na kilka godzin orać,potem wylałem to wypłukałem syf zleciał i założyłem nowy termostat którego nie było i w najbliższym czasie napisze co i jak.
W czerwcu jak chodził przy kosiarce też upały były i nawet na zielone wskaźnik nie podszedł a potem nagle takie coś,może w głowicy kanał przytkało jakimś większym syfem
W czerwcu jak chodził przy kosiarce też upały były i nawet na zielone wskaźnik nie podszedł a potem nagle takie coś,może w głowicy kanał przytkało jakimś większym syfem
- Pronar 82A
- Posty: 260
- Rejestracja: 20 mar 2008, 22:51
- Lokalizacja: Opole
Re: c-4011 problem z blokadą
Według mnie mały przedmuch na uszczelce pod gł którego nie widać w wodzie bo gdy krąży to trudno zauważyć małe bąbelki, objawy wskazują że tak jest, bo chłodnica nie zatka się w kilka tyg a nawet miesięcy.
Re: c-4011 problem z blokadą
jakoś może jesienne prace wykonam,a w zimie wezmę się za wymianę uszczelek,tylko jak najlepiej sprawdzić z której głowicy tak się dzieje,oglądałem film u przemo traktor on tam właśnie pokazuje tylko chyba nie mówi czy sprawdzać na całkiem spuszczonej wodzie czy jak
Re: c-4011 problem z blokadą
tylko że ono nie bąbluje ogólnie, tylko wtedy jak strasznie się nagrzeje to przez chwilę słychać gotującą wodę i po chwili przestaje
Re: c-4011 problem z blokadą
Powiem tak. Sprawne układy chłodzenia są układami ciśnieniowymi.Ciśnienie w nich kontrolują zaworki znajdujące się w korku. Ciśnienie to podczas prawidłowej temperatury silnika wynosi ok 1 do 1,5 atm.Więc sporo. Swego czasu na korkach był napis dokładnie mocno zakręcać ostrożnie i powoli otwierać.W nagrzanym silniku korka nie powinno się odkręcać bo pomimo że temperatura płynu chłodniczego nie przekracza temp. wrzenia to wystąpi takie zjawisko jak przy otwarciu butelki coca coli.Wygląda to jak by woda przez moment się gotowała.Przy układach ze zbiorniczkiem wyrównawczym to zjawisko jest neutralizowane w zbiorniczku i nie wygląda tak efektownie jak gdy korek jest w chłodnicy.Jeżeli u Ciebie układ działa jak opisałem to jest dobrze i nie psuj Jeżeli jest uszkodzona uszczelka lub tuleje albo pęknięta głowica to będziesz miał wodę o oleju Widać wtedy krople wody na bagnecie.
Re: c-4011 problem z blokadą
no i po założeniu termostatu i wyczyszczeniu octem układu jest raczej ok wskaźnik zbliżył się do zielonego ale nawet na niego nie wskazał