Prototyp Ursus C-375 (Zetor 7511)
Prototyp Ursus C-375 (Zetor 7511)
Witam, czy wiecie coś na temat prototypu ciągnika ciężkiego C-375, którego odpowiednikiem w Czechach był prawdopodobnie Zetor 7511?
Oto Ursus C-375:
Podobno był kiedyś jakiś artykuł z 1968 roku na jego temat: http://archiwumallegro.pl/ursus_c375_ar ... 57569.html
Oraz Zetor 7511:
Oto Ursus C-375:
Podobno był kiedyś jakiś artykuł z 1968 roku na jego temat: http://archiwumallegro.pl/ursus_c375_ar ... 57569.html
Oraz Zetor 7511:
RE: Prototyp Ursus C-375 (Zetor 7511)
Z tego co się orientuje to był nieco węższy i dłuższy od seryjnej C-385
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Prototyp Ursus C-375 (Zetor 7511)
Pozorne wrażenie tylko.C-385 ze zdjętą kabiną i na małych laczkach.
RE: Prototyp Ursus C-375 (Zetor 7511)
możliwe ale przez naklejkę przebija się oryginalna numeracja C-375. Niech wypowie się znawca prototypów.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Prototyp Ursus C-375 (Zetor 7511)
Przebija się czy nie,jest to C-375...Jak wiemy było C-345 i w bardzo krótkim czasie symbol został zmieniony na C-355.
RE: Prototyp Ursus C-375 (Zetor 7511)
Dawniej na pm byla o tym prototypie mowa.*zipit*
Re: Prototyp Ursus C-375 (Zetor 7511)
Ciekawe artykuły na temat współpracy polsko-czechosłowackiej przy konstruowaniu oraz wprowadzeniu do produkcji ciągników ciężkich
https://www.trucks-machines.pl/samochod ... ch-ciagnik
https://www.trucks-machines.pl/samochod ... boj-ursusa
https://www.trucks-machines.pl/samochod ... ch-ciagnik
https://www.trucks-machines.pl/samochod ... boj-ursusa
Re: Prototyp Ursus C-375 (Zetor 7511)
Z ciekawości czy czytając artykuł z linku, ktoś trafił na jakieś materiały, albo wie więcej o tej skrzyni biegów która mogła trafić do ciężkiej serii?
Jerzy Górski skonstruował także 12-biegową, półautomatyczną, hydrostatyczną skrzynię przekładniową, którą przebadano i opatentowano w wielu krajach. Konstruktor wspomina, że do celów badawczych powstały nawet dwa prototypowe ciągniki z przekładnią hydrostatyczną, jednak decyzją Rady Technicznej ten wariant skrzyni został odrzucony z uwagi na wysokie koszty wdrożenia do produkcji.
Re: Prototyp Ursus C-375 (Zetor 7511)
Jako polski geniusz wymyslasz i tworzysz działający prototyp zawaansowanej skrzyni, tworzysz inne prototypy i udoskonalenia a ruski komuch decyduje, ze to nie dla polakow takie udogodnienia... co jedyne to nierozwijana kopia Zetora 4011 bez kabiny, maks z blaszanka i 3 biegi w ciezkiej 6.Alchemik pisze: ↑28 lis 2023, 23:47 Z ciekawości czy czytając artykuł z linku, ktoś trafił na jakieś materiały, albo wie więcej o tej skrzyni biegów która mogła trafić do ciężkiej serii?Jerzy Górski skonstruował także 12-biegową, półautomatyczną, hydrostatyczną skrzynię przekładniową, którą przebadano i opatentowano w wielu krajach. Konstruktor wspomina, że do celów badawczych powstały nawet dwa prototypowe ciągniki z przekładnią hydrostatyczną, jednak decyzją Rady Technicznej ten wariant skrzyni został odrzucony z uwagi na wysokie koszty wdrożenia do produkcji.
Re: Prototyp Ursus C-375 (Zetor 7511)
Bardzo zaawansowane technologie nie miały racji bytu w komunistycznej rzeczywistości i to nie tylko z winy władz radzieckich,bo im też zależało na nowoczesnych technologiach,które bezproblemowo mogli wykorzystywać jako swoje.Największym problemem byliśmy my sami w postaci oporu zwykłych robotników i mocnej dupowlazłości naszych władz,które nie podjęły żadnego działania dla popchnięcia tematu.Nasi sąsiedzi Czesi wykazywali w tym temacie o wiele więcej inicjatywy i uparcie dążyli małymi krokami do przodu mimo takiej samej blokady ze strony Moskwy.Nierealne do wdrożenia zbyt nowoczesne konstrukcje należało sobie odpuścić,a modernizacja C-4011 mogła nas postawić w innym miejscu.C-360 jako uproszczona wersja 4011 nie powinna była powstać,bo w tamtych czasach C-362 to było absolutne minimum i nikt nam tego ciągnika nie zabraniał produkować.Niestety produkowaliśmy produkt o niskiej jakości bez szans na eksport,bo sporo eksportowanych towarów była nieopłacalna dla naszego przemysłu i służyła jedynie zdobyciu cennych dewiz,bez których produkcja krajowa leżała na łopatkach.
Re: Prototyp Ursus C-375 (Zetor 7511)
Tego co było, to nie zmienimy.
Jak się zagłębić w same pomysły dotyczące ciagnikow, czy prototypy jakie powstawały, to potencjał twórczy był.
Mnie ciekawi właśnie jak działała, wyglądała (konstrukcja) i czy miała jakiś odpowiednik ta skrzynia, albo była podobna do jakiejś skrzyni innych firm, a może gdzieś później wykorzystano z niej jakiś pomysł?
Jak się zagłębić w same pomysły dotyczące ciagnikow, czy prototypy jakie powstawały, to potencjał twórczy był.
Mnie ciekawi właśnie jak działała, wyglądała (konstrukcja) i czy miała jakiś odpowiednik ta skrzynia, albo była podobna do jakiejś skrzyni innych firm, a może gdzieś później wykorzystano z niej jakiś pomysł?
Re: Prototyp Ursus C-375 (Zetor 7511)
Alchemik ta skrzynia biegów może była pierwowzorem przekładni Trimat?
Re: Prototyp Ursus C-375 (Zetor 7511)
Nie mam pojęcia. Nie wiem jak też gdzie można szukać więcej na ten temat. Liczyłem, że ktoś natknął się już na ten temat. Brzmi ciekawie, bo może mieliśmy pomysł na swojego ,,powershifta"
Re: Prototyp Ursus C-375 (Zetor 7511)
W Muzeum Rolnictwa w Ciechanowcu jest c-375. Planuje się wybrać, porobić mu zdjęcia i dopytać o mechaniczne aspekty
Re: Prototyp Ursus C-375 (Zetor 7511)
Każda informacja o tym prototypów jest mile widziana. Jak dasz radę, to zrób zdjęcia z każdej strony z bliska
Re: Prototyp Ursus C-375 (Zetor 7511)
Dam, dam, tylko teraz egzaminy na studiach i czasu nie ma, ale spokojnie
Re: Prototyp Ursus C-375 (Zetor 7511)
Coś może uda mi się zobaczyć i porobić zdjęcia w przyszłym tygodniu, Tata ma się z kolega który w muzeum pracuje upadać. Ale na razie taki artykuł mi wpadł:
https://www.farmer.pl/technika-rolnicza ... 41732.html
https://www.farmer.pl/technika-rolnicza ... 41732.html
Re: Prototyp Ursus C-375 (Zetor 7511)
Kolejny ciekawy artykuł Roberta Przybylskiego "Rodzina w komplecie" na portalu TRUCK&MACHINES
https://www.trucks-machines.pl/samochod ... -komplecie
https://www.trucks-machines.pl/samochod ... -komplecie
Re: Prototyp Ursus C-375 (Zetor 7511)
W tekście mamy ,,Miałem do skonstruowania tylko fragmencik sprzęgła przedniego napędu, które potem były produkowane w zakładzie w Chełmie"
Faktycznie produkowano je w Chełmie, czy to pomyłka i chodzi o zakład w Chełmnie?
Faktycznie produkowano je w Chełmie, czy to pomyłka i chodzi o zakład w Chełmnie?