S320 Rozrząd
S320 Rozrząd
Witam
Proszę o pomoc w ustawienieu rozrządu w S-320
Latem zmieniałem panewki i nie sprawdziłem jak był ustawiony rozrząd.
Silnik palił jak było ciepło i nie za pierwszym razem, a teraz gdy sie zrobiło chłodniej nie moge go w ogóle odpalić.
Proszę o pomoc jak ustawić rozrząd i zawory.
Na kołach zębatych jest po kilka znaków
Pozdrawiamnikt nie może pomóc?
Proszę o pomoc w ustawienieu rozrządu w S-320
Latem zmieniałem panewki i nie sprawdziłem jak był ustawiony rozrząd.
Silnik palił jak było ciepło i nie za pierwszym razem, a teraz gdy sie zrobiło chłodniej nie moge go w ogóle odpalić.
Proszę o pomoc jak ustawić rozrząd i zawory.
Na kołach zębatych jest po kilka znaków
Pozdrawiamnikt nie może pomóc?
RE: S320 Rozrząd
A może rozrząd jest ok tylko wyprzedzenie wtrysku trzeba ustawić ?
RE: S320 Rozrząd
Rozrząd to z tego co pamiętam i kojarzę, na jednym kole jest jedna kresa/zero wybite, na drugim dwa (analogicznie kreski/zera), i to zero/kreska ma wejść między te dwie/dwa
Zawory to szczelinomierz w rękę, odkręcamy pokrywę zaworów, i regulujemy wkrętem (chyba 0,2 mm ma być, ale tutaj nie pamiętam dokładnie), kontrujemy zakrętką i zakręcamy. Oczywiście po operacjach związanych z rozbieraniem/składaniem pokrywy rozrządu, trzeba pamiętać o ponownym ustawieniu kąta wtrysku, tak jak napisał kolega baro
Zawory to szczelinomierz w rękę, odkręcamy pokrywę zaworów, i regulujemy wkrętem (chyba 0,2 mm ma być, ale tutaj nie pamiętam dokładnie), kontrujemy zakrętką i zakręcamy. Oczywiście po operacjach związanych z rozbieraniem/składaniem pokrywy rozrządu, trzeba pamiętać o ponownym ustawieniu kąta wtrysku, tak jak napisał kolega baro
RE: S320 Rozrząd
ok.
jak ustawić kąt wtrysku?
I na kole zębatym jest wybite jeszcze kilka innych znaków ale to już przez kogoś kto przy tym majstowało
jak ustawić kąt wtrysku?
I na kole zębatym jest wybite jeszcze kilka innych znaków ale to już przez kogoś kto przy tym majstowało
RE: S320 Rozrząd
Szukaj dwóch identycznych...
Kąt wtrysku, to patrzysz na koło zamachowe, tam powinny być nabite znaki na bloku powinien być GMP, na kole GMP i kręcąc kołem zamachowym szukaj znaku przed znakiem GMP, to będzie znak w którym pompa powinna zacząć tłoczyć paliwo (bo kąt wtrysku w dieslu to tak naprawdę i fachowo kąt początku tłoczenia...). Sprawdzasz, tzn. w momencie pokrycia znaku na kole ze znakiem na bloku kropla w króćcu pompy powinna się zacząć podnosić - odkręcasz przewód wysokiego ciśnienie i na pompie jest króciec.
UWAGA na kole możesz mieć kilka znaków np. PM2000, PM1800, 1100 itd. cyfry oznaczają w jakim zakresie obrotów silnik pracuje i na taki zakres się ten kąt ustawia. To jest chyba logiczne.
Wracając, kąt docelowo opóźniasz/przyspieszasz podkładając, odejmując podkładki pod pompą wtryskową z tego co pamiętam to czym więcej podkładek tym kąt się opóźnia (zmniejsza), a czym mniej tym się przyspiesza (bądź na odwrót), wszystko będziesz widział.
Osobiście dodam, że sam się kiedyś w to bawiłem, ale nie mam ustawionego idealnie, silnik najlepiej chodzi na 1 podkładce pod pompą (oryginalna uszczelka) tyle wystarczy, ale co silnik to co innego, zależy od stopnia zużycia podzespołów, kompresji... To trzeba dobrać doświadczalnie.
Musisz też pamiętać, że to diesel, nie ma świec żarowych i latem pali od kopa, a zimą trzeba go trochę poheblować. Dobrą metodą, jest sprawdzenie czy silnik zapali z opalarką podłożoną pod kolektor ssący, jeżeli zaskoczy od razu to dałbym sobie spokój i czekał spokojnie do lata, tak to już jest z tymi silnikami, zimnego ciężko rozkręcić. Szczególnie jak masz w zbiorniku na wodę 20 l zimnej H20
Kąt wtrysku, to patrzysz na koło zamachowe, tam powinny być nabite znaki na bloku powinien być GMP, na kole GMP i kręcąc kołem zamachowym szukaj znaku przed znakiem GMP, to będzie znak w którym pompa powinna zacząć tłoczyć paliwo (bo kąt wtrysku w dieslu to tak naprawdę i fachowo kąt początku tłoczenia...). Sprawdzasz, tzn. w momencie pokrycia znaku na kole ze znakiem na bloku kropla w króćcu pompy powinna się zacząć podnosić - odkręcasz przewód wysokiego ciśnienie i na pompie jest króciec.
UWAGA na kole możesz mieć kilka znaków np. PM2000, PM1800, 1100 itd. cyfry oznaczają w jakim zakresie obrotów silnik pracuje i na taki zakres się ten kąt ustawia. To jest chyba logiczne.
Wracając, kąt docelowo opóźniasz/przyspieszasz podkładając, odejmując podkładki pod pompą wtryskową z tego co pamiętam to czym więcej podkładek tym kąt się opóźnia (zmniejsza), a czym mniej tym się przyspiesza (bądź na odwrót), wszystko będziesz widział.
Osobiście dodam, że sam się kiedyś w to bawiłem, ale nie mam ustawionego idealnie, silnik najlepiej chodzi na 1 podkładce pod pompą (oryginalna uszczelka) tyle wystarczy, ale co silnik to co innego, zależy od stopnia zużycia podzespołów, kompresji... To trzeba dobrać doświadczalnie.
Musisz też pamiętać, że to diesel, nie ma świec żarowych i latem pali od kopa, a zimą trzeba go trochę poheblować. Dobrą metodą, jest sprawdzenie czy silnik zapali z opalarką podłożoną pod kolektor ssący, jeżeli zaskoczy od razu to dałbym sobie spokój i czekał spokojnie do lata, tak to już jest z tymi silnikami, zimnego ciężko rozkręcić. Szczególnie jak masz w zbiorniku na wodę 20 l zimnej H20
RE: S320 Rozrząd
Kolego, luzy to 0,4 mm na zimnym silniku i przede wszystkim pamiętaj że te silniki nie chcą palić już w temperaturze 10 stopni więc proponuję kopeć i zapali. Dobry sposób to przelać go ciepłą wodą.
Powodzenia w odpalaniu
Powodzenia w odpalaniu
RE: S320 Rozrząd
Jest Jeden mały problem że na kole nie ma żadnych znaków
Koło było już kilka razy malowane i nic tam nie widać.
Kopeć też nie pomaga próbowałem i przelania ciepłą wodą i nic nie daje.
A przed rozebraniem palij z pierwszego czy ciepło czy zimno:o
Koło było już kilka razy malowane i nic tam nie widać.
Kopeć też nie pomaga próbowałem i przelania ciepłą wodą i nic nie daje.
A przed rozebraniem palij z pierwszego czy ciepło czy zimno:o
RE: S320 Rozrząd
Przy rozrządzie ja nic nie pomogę ale może coś w instrukcji poczytasz.
http://w576.wrzuta.pl/plik/90mkinqSi8V/ ... slugi_s320
http://w576.wrzuta.pl/plik/90mkinqSi8V/ ... slugi_s320
RE: S320 Rozrząd
Zedrzyj farbę z rantu koła
RE: S320 Rozrząd
dzięki za instrukcje:)
Szkoda że tam nie pisze jak rozrząd ustawić:(
Na kole nic nie ma bo już farbę zdzierałęm
Szkoda że tam nie pisze jak rozrząd ustawić:(
Na kole nic nie ma bo już farbę zdzierałęm
RE: S320 Rozrząd
Dziwne...
Oczywiście na kole zamachowym powinny być znaki odnośnie ustawienie kątu początku tłoczenia. Znaki na ustawienie rozrządu powinny być na kołach zębatych
Oczywiście na kole zamachowym powinny być znaki odnośnie ustawienie kątu początku tłoczenia. Znaki na ustawienie rozrządu powinny być na kołach zębatych
RE: S320 Rozrząd
Tak jak pisze hubert nie możliwe abyś nie miał nabitego punktu GMP i PT1500 na kole zamachowym to jest podstawą do ustawienia kąta wtrysku w tym silniku.
Poszukaj dobrze bo zdarza się że są słabo na bite ale na pewno są.
Poszukaj dobrze bo zdarza się że są słabo na bite ale na pewno są.
RE: S320 Rozrząd
dziekuje wszystkim za pomoc:)
bede próbował>
Pozdrawiam
bede próbował>
Pozdrawiam