1ca90 tłok
1ca90 tłok
Witam
Zabrałem się za naprawę silnika , zamierzam go zrobić po najmniejszych kosztach .
Chciałbym wymienić w nim tylko pierścienie ( panewki są dobre łożyska profilaktycznie wymienione itd.)
Pomiary cylindra wyszły mi od 0.04 do 0.08 mm na plusie , zaś tłoka od 0.4 do 0.8 mm na minus
Czy ten tłok to złom, czy ma mieć taki duży luz w stosunu do cyindra.
Może ma ktoś z kolegów tłok i mógłby go pomierzyć.
Pozdrawiam
Zabrałem się za naprawę silnika , zamierzam go zrobić po najmniejszych kosztach .
Chciałbym wymienić w nim tylko pierścienie ( panewki są dobre łożyska profilaktycznie wymienione itd.)
Pomiary cylindra wyszły mi od 0.04 do 0.08 mm na plusie , zaś tłoka od 0.4 do 0.8 mm na minus
Czy ten tłok to złom, czy ma mieć taki duży luz w stosunu do cyindra.
Może ma ktoś z kolegów tłok i mógłby go pomierzyć.
Pozdrawiam
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: 1ca90 tłok
Jakie były objawy niesprawności silnika że poszedł pod klucz i śrubokręt?
Tłok pomiędzy cylindrem musi mieć luz, podczas prazy rozgrzewa się i minimalnie pęcznieje i jak by był na ciasno to by się zatarł, to samo tyczy się pierścieni.
Robiłem ten silnik, i po wymianie pierścieni już do tej pory go nie zapaliłem, ale wina była po stronie nieszczelności na połączeniu cylindra i głowicy, ale pod koniec praz przy odpalaniu skręciłem rękę i mam w gipsie, z tym należy uważać. *finger*
Tłok pomiędzy cylindrem musi mieć luz, podczas prazy rozgrzewa się i minimalnie pęcznieje i jak by był na ciasno to by się zatarł, to samo tyczy się pierścieni.
Robiłem ten silnik, i po wymianie pierścieni już do tej pory go nie zapaliłem, ale wina była po stronie nieszczelności na połączeniu cylindra i głowicy, ale pod koniec praz przy odpalaniu skręciłem rękę i mam w gipsie, z tym należy uważać. *finger*
RE: 1ca90 tłok
Już dokładnie nie pamiętam (rozebrałem go z 5 lat temu i założyłem inny silnik) ale w tym wyrzucało miarkę, potem symeryng od strony koła zamachowego ,a wcześniej strasznie wolno wchodził na obroty, pierwszy pierścień w zamku ma szczelinę 0.6 drugi 1.6 trzeci 0.8
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: 1ca90 tłok
Suwmiarką tego się pomierzyć nie da, sprawdź połączenie cylinder-głowica, czy jest czyste czy są miejsca z czarnym osadem węgla (na cylindrze w miejscu styku z głowicą).
Albo robić go jak się należy, albo lipa, bo zaraz będzie to samo.
Zużycia nie da się pominąć, kiedyś przychodzi kres nawet na silniki Andoria.
Jakimś specem od silników nie jestem, ale trochę o tym silniku wiem.
Albo robić go jak się należy, albo lipa, bo zaraz będzie to samo.
Zużycia nie da się pominąć, kiedyś przychodzi kres nawet na silniki Andoria.
Jakimś specem od silników nie jestem, ale trochę o tym silniku wiem.
RE: 1ca90 tłok
Wiem że suwmiarką tego dokładnie nie zmierzy (ja mierzyłem mikrometrem i średnicówką)
Mnie wystarczy pomiar suwmiarką jak ktoś mi zmierzy tłok (chodzi o dziesiąte milimetra)
I będę wiedział czy tłok należy wymienić czy nie (kanałki na pierścienie ma dobre)
Mnie wystarczy pomiar suwmiarką jak ktoś mi zmierzy tłok (chodzi o dziesiąte milimetra)
I będę wiedział czy tłok należy wymienić czy nie (kanałki na pierścienie ma dobre)
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: 1ca90 tłok
Do tego silnika nie ma tłoków na wymiary naprawcze, przynajmniej ja się z takowym nie spotkałem.
Jedynie wymiana, ale całego kompletu tłok-cylinder oraz pierścienie nominalne.
Można zmienić same pierścionki, ale to tylko chwilowe załagodzenie problemu.
Ale wydaje mi się że 700zł za komplet to trochę za dużo, nawet nowy, do c330 jest komplet na cały silnik w takiej cenie.
Jedynie wymiana, ale całego kompletu tłok-cylinder oraz pierścienie nominalne.
Można zmienić same pierścionki, ale to tylko chwilowe załagodzenie problemu.
Ale wydaje mi się że 700zł za komplet to trochę za dużo, nawet nowy, do c330 jest komplet na cały silnik w takiej cenie.
RE: 1ca90 tłok
I jeszcz raz powtarzam że potrzebuje wymiar tłoka ,czy jest do wymiany czy nie ,bo jak się okaże że trzeba wymienić tłok cylinder pierścienie ,potem sekcje w pomie i wtrysk to jest 1500 zł. To może lepiej kupić silnik od 30stkin (a tak kupił bym pierścieni i troszkię drobnicy ,koszt zamknoł by się na 500zł)
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: 1ca90 tłok
Średnicę tłoka masz podaną na tabliczce znamionowej 85 albo 90mm.
Wszystko zależy od Ciebie co w nim zrobisz. Pompy bym nie ruszał jak przebija wtrysk, zrób jedno i zabierz się za drugie.
Wszystko zależy od Ciebie co w nim zrobisz. Pompy bym nie ruszał jak przebija wtrysk, zrób jedno i zabierz się za drugie.
RE: 1ca90 tłok
Średnica tłoka jest podana w zaokrągleniu , a jakby miał tłok 90 mm to silnik popracował by kilkanaście sekund , c330 ma luzu w najgruprzym miejscu 0.2 mm .i nie piszmy więcej na ten temat szkoda nerw i czasu , mnie interesuje tylko faktyczny wymiar tłoka żeby skfalifikować go dobry albo złom
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: 1ca90 tłok
Wiem że musi być luz, po za tym są jeszcze oznaczenia selekcyjne, zrób zdjęcia tłoka i wszystkich oznaczeń na nim, tam powinno wszystko pisać.
RE: 1ca90 tłok
Koledzy jescze raz prosze o wymiar tłoka , może być od dowolnego silnika andori .S. luz tłok cylinder