ursus ale jaki?? c-360??
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Niby to samo a jednak całkiem coś innego. Wydaje mi się ze może być to pierwsza wersja silnika s-43 zastosowana np. W prototypie c360 trimat z 69 roku.
Ostatnio zmieniony 21 sie 2023, 0:16 przez ursus152, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Na AgroFoto widziałem, że wrzuciłeś chyba wczoraj lub dzisiaj zdjęcie Ursusa z przymiarką maski. Czy maska została już pomalowana na kolor wiśniowy? Czy to jest docelowy kolor?
Pod zdjęciem silnika Twojego Ursusa, też w AgroFoto, zauważyłem w komentarzach. Pewien Adam potwierdził na podstawie zdjęć w komentarzach, że blok silnika wraz z pękniętym wałem jest jego własnością. Czy Adam postanowiłby Tobie odsprzedać silnik?
Pod zdjęciem silnika Twojego Ursusa, też w AgroFoto, zauważyłem w komentarzach. Pewien Adam potwierdził na podstawie zdjęć w komentarzach, że blok silnika wraz z pękniętym wałem jest jego własnością. Czy Adam postanowiłby Tobie odsprzedać silnik?
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Tak jest to już docelowy kolor.
Co do tego silnika to po rozmowie jego z właścicielem ma on zamiar doprowadzić go do sprawności a mi wystarczą moje egzemplarze
Co do tego silnika to po rozmowie jego z właścicielem ma on zamiar doprowadzić go do sprawności a mi wystarczą moje egzemplarze
- Ursus c-325
- Posty: 1710
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Skąd informacje o desce?
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Od byłego właściciela, chociaż chciałbym to potwierdzić jeszcze najlepiej jakimkolwiek zdjęciem, być może w szkole w której był posiadaniu cokolwiek się zachowało
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Czy zegary były takie jak w pierwszych Ursusach C-330? Czy w pulpicie bez osobnej blachy na zegary były wywiercone pod nie otwory bezpośrednio? Jak próbujesz najlepiej odwzorować ciągnik, czy były właściciel będzie szukał innych elementów w szkole o ile tam zostały np. blacha pod zegary, wąsy pod reflektory przednie, mocowanie orbitrolu (jeśli było i jeśli jest przewidziane na nie miejsce na korpusie skrzyni biegów)?
- Ursus c-325
- Posty: 1710
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Deska trochę podobna ksztaltem do tej w Trimacie. Może i dobry kierunek.
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Tez zwróciłem na to uwagę właśnie. Masz może jakieś dokładniejsze zdjęcie deski w trimacie? Oprócz dwóch znanych zdjęć z prezentacji ciągnika
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Z tematów na przyszłość co mnie ciekawi, to możnaby ,,obwąchać" czy konstrukcja skrzyni mogła mieć większy potencjał w kierunku przystosowania do montażu przedniego napędu, niż zwykła skrzynia z c360.
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Z racji tego że silnik dalej w proszku z powodu małych problemów które wynikły przy dorabianiu panewek postanowiłem zabrać się trochę za wspornik zegarów
Wyszło takie coś



Może teraz trochę o tym dlaczego wyglada tak a nie inaczej
Wspornik ten był wzorowany na wyżej wymienionym już trimacie gdzie „wzorowany” to dobre określenie
Dlaczego zdecydowałem się na niego zamiast oryginału?
Otóż bardzo nie chciałem zakładać standardowego wspornika znanego z 355 czy 360 a z racji że ten posiada elementy które zostały wspomniane przy opisie oryginału uznałem ze nie będzie to wielkim błędem tym bardziej ze podobny właśnie został użyty i to w podobnym roczniku
Oczywiście nie jest on idealny i posiada kilka niedociągnięć (plus nie jest do końca ukończony jeszcze) to jest to jego pierwsza wersja którą chciałbym zastąpić takim jaki powinien być gdy uda mi się ustalić jego ostateczny wygląd. Chciałbym również aby był on wykonany w miarę solidnie i dokładnie stąd pytanie czy może zna ktoś kogoś kto byłby w stanie takie coś dorobić ?
Wyszło takie coś



Może teraz trochę o tym dlaczego wyglada tak a nie inaczej
Wspornik ten był wzorowany na wyżej wymienionym już trimacie gdzie „wzorowany” to dobre określenie
Dlaczego zdecydowałem się na niego zamiast oryginału?
Otóż bardzo nie chciałem zakładać standardowego wspornika znanego z 355 czy 360 a z racji że ten posiada elementy które zostały wspomniane przy opisie oryginału uznałem ze nie będzie to wielkim błędem tym bardziej ze podobny właśnie został użyty i to w podobnym roczniku
Oczywiście nie jest on idealny i posiada kilka niedociągnięć (plus nie jest do końca ukończony jeszcze) to jest to jego pierwsza wersja którą chciałbym zastąpić takim jaki powinien być gdy uda mi się ustalić jego ostateczny wygląd. Chciałbym również aby był on wykonany w miarę solidnie i dokładnie stąd pytanie czy może zna ktoś kogoś kto byłby w stanie takie coś dorobić ?
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Jakiej średnicy są szpilki od głowicy i stóp głównych? Jakie skoki gwintu?
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Jak zmierzyć skok gwintu? Radziłbym zainwestować we wzornik gwintów tj. zestaw różnych grzebieni. Swój w narzędziowym kupiłem w granicach 50 zł na przełomie lat 2022 i 2023. Dla mnie jest przydatny, gdy chcę dobrać śrubę, nakrętkę, gwintownik lub narzynkę.
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Te śruby wyglądają jak ze stara.
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Być może, pierścienie są ze stara, panewki tez z małą różnicą więc czemu by nie śruby podobne
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Nareszcie po prawie 2 miesiącach przestoju w remoncie mechanicznym udało się ruszyć do przodu. Silnik poskładany, oczyszczony i pomalowany


Przy okazji składania sprzęgła wyszły kolejne różnice, tarcza I stopnia którą pokazywałem wcześniej została zastąpiona tarczą z Zetora, natomiast problem pojawił się przy tarczy II stopnia która z c360 już nie pasuje. Różnią się one średnicami standardowa ma 280 mm średnicy a oryginalna 270. Na szczęście miałem drugą tarczę w dobrym stanie


Rowniez pompa oleju posiada różnice. W lokalnej agromie porównywaliśmy pompy i choć udało nam się znaleźć z wyglądu taką samą to różniła się ona średnicą koła zębatego oraz otworu z tyłu pompy, z kolei gdy te dwie rzeczy pasowały to nie posiadała ona otworu z boku




Na tą chwilę problemem pozostaje kolektor wydechowy gdyż mój nie nadadje się do ponownego założenia


Przy okazji składania sprzęgła wyszły kolejne różnice, tarcza I stopnia którą pokazywałem wcześniej została zastąpiona tarczą z Zetora, natomiast problem pojawił się przy tarczy II stopnia która z c360 już nie pasuje. Różnią się one średnicami standardowa ma 280 mm średnicy a oryginalna 270. Na szczęście miałem drugą tarczę w dobrym stanie


Rowniez pompa oleju posiada różnice. W lokalnej agromie porównywaliśmy pompy i choć udało nam się znaleźć z wyglądu taką samą to różniła się ona średnicą koła zębatego oraz otworu z tyłu pompy, z kolei gdy te dwie rzeczy pasowały to nie posiadała ona otworu z boku




Na tą chwilę problemem pozostaje kolektor wydechowy gdyż mój nie nadadje się do ponownego założenia
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Tarcza I stopnia z 330 (sprzęgło 3 łapki) ma 270 - na przyszlowść wystarczy przenitować piastki.
Pompa wydaje się być większa od standardowej - czemu chcesz ją wymienić?
Pompa wydaje się być większa od standardowej - czemu chcesz ją wymienić?