Skrzynia biegów w t-25 POMOCY !

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
Awatar użytkownika
przemekprzemek2
Posty: 218
Rejestracja: 20 lut 2008, 21:14

RE: Skrzynia biegów w t-25 POMOCY !

Post autor: przemekprzemek2 »

Co należy zrobić gdy biegi wyskakują pod obciążeniem (w czasie jazdy jest normalnie nic nie wyskakuje), wyskakują zarówno biegi jak i na reduktorze (tum od zmiany zakresu biegów).
grzegorz 1969
Posty: 250
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11

RE: Skrzynia biegów w t-25 POMOCY !

Post autor: grzegorz 1969 »

Parę rzeczy może na to wpływać, pierwsze to sprężyna sprzęgła, powinna być oryginalna i mocna, jak słabo się cofa lub buja pedał sprzęgła to blokada nie rygluje wodzików,drugie ustawienie dzwigni blokady biegów, może też być wyrobiony rygiel blokady.
klepka
Posty: 28
Rejestracja: 20 lut 2012, 18:12

RE: Skrzynia biegów w t-25 POMOCY !

Post autor: klepka »

Panowie mam problem ze skrzynią biegów w swoim t25. Muszę wymontować wał reduktora, i w czym rzecz, czy ja dobrze rozumuję że wyciąga się go w stronę prawego koła? Drugi problem i najważniejszy to taki że nie mogę zdjąć blokady śruta ustalającego tryby. Ten od lewego koła po wyjęciu lewego łożyska ze skrzyni można powiedzieć że zabezpieczenie spadło samo, a śrut poleciał sam, ale ten który jest po drugiej stronie wałka i ustala położenie trybów po prawej stronie wałka za nic nie chce zejść, tzn jego blokady tej górnej nie mogę przesunąć. Może panowie macie jakieś patenty jak to zrobić w która stronę lub w jaki sposób odblokować ten śrut bo już zaczyna mi brakować pomysłów.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4855
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Skrzynia biegów w t-25 POMOCY !

Post autor: Bolszewik »

Wał rewersu wyjmujesz w prawo. Sam rewers spadnie do środka, po lewej stronie zostaną dwa tryby. Pierwszy większy jest od WOM.

Na drugie nie mam pomysła ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
klepka
Posty: 28
Rejestracja: 20 lut 2012, 18:12

RE: Skrzynia biegów w t-25 POMOCY !

Post autor: klepka »

Dzięki bolszewik za szybką odpowiedź, ale mi chodzi o wal redaktora, czyli ten drugi. Wał rewersu wyjmowalem już nie raz i z tym sobie radzę bez problemu. Tylko teraz te zabezpieczenia śrutów mnie pokonują.


Problem rozwiązany :-) dla osób które będą też w przyszłości wyjmowany wal redaktora, to on musi zostać wyjety w stronę lewego koła, a nie prawego jak myślałem wcześniej. Wystarczy zablokować prawe łożysko i wybić wałek w lewo a prawy śrut sam wyleci.
ODPOWIEDZ