RS 09-od początku
RE: RS 09-od początku
Szczepan mój pod wzgledem mechanicznym mój nie umywa sie nawet do Twojego. Zobaczysz sam jak siądziesz. Wczorej robiłem nim rundy takie na 300m okrązenia na 4 biegu i cholera trzeba sie początkowo przyzwyczjac do hałasu skrzyni. Z tym, że z czasem jak popracuje i dostaje więcej oleju to lekko się ucisza.
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: RS 09-od początku
No przekonamy się niebawem
Nareszcie wakacje, podgoni się troche wszystkie zaległości
Niby cisza ale oznaczała ciszę przed burzą
W zaciszu przydomowego garażu i nocnej ciszy mój RS przechodzi małą...hmm...drugą młodość
Wymieniony został olej, filtry, kupiłem już kompresor, niebawem pora na profesjonalny lakier na całości
Ale póki co milcze...będzie niespodzianka 


Niby cisza ale oznaczała ciszę przed burzą




- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: RS 09-od początku
rafal napisał/a:
rzuciłem okiem do ksiązki na przekrój silnika w miejscu wału i wygląda na to , że jest możliwa wymiana simeringa od strony zewnetrznej. Jak widac na załaczonym schemacie RS-09 ma pierścień uszczelniający A65x85DIN 6506 umieszczony w pokrywie rozrządu. Dodatkowo głebiej przed kołem rozrządu osadzony jest odrzutnik olejowy. Czyli mamy tu podwójne zabezpieczenie przed wyrzucaniem oleju na koło pasowe.
Jedno mnie tylko zastanawia co się dzieje z olejem ,który został odrzucony we wnetrzu pokrywy rozrządu i opada na jej dno? Po prostu tam zalega i podsiąka uszczelkę spodu pokrywy?
Rysunek z przekrojem załączam poniżej
![]()
Ostatnio zaczelo mi cos puikac w silniku.okazało sie ze pekl mi wal.Nie macie czasem pojecia gdzie mozna kupic albo od czego pasuje
- klusek-rolnik
- Posty: 647
- Rejestracja: 20 lis 2007, 13:03
RE: RS 09-od początku
szczepan milczy ale jak ujawni swojego RS-a to nas zamuruje z wrażenia chłopaki mówie wam...:p
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: RS 09-od początku
Cicho klusek...
Bo wykraczesz...
Wał Przyjacielu dostępny jest na allegro. Podam Ci kontakt do gościa w poniedziałek który handluje tymi sprzętami.

Bo wykraczesz...
Wał Przyjacielu dostępny jest na allegro. Podam Ci kontakt do gościa w poniedziałek który handluje tymi sprzętami.
RE: RS 09-od początku
No Szczepan, już chylę mój szacunek. Ale muszę się przejechac choc kawałek.
Mój RS po wystepach w muzeum PGR stoi rozebrany. Praca zespołowa
. Wyjęta jest ta pęknieta tuleja, będzie wymieniany cały tłok z korbowodem, zamówione są nowe pierścienie, podłaczamy całą instalację. Roboty od groma, mam nadzieję że zdązymy. Przynajmniej przestanie dymic. Trzeba zdązyc do Wilkowic.
A w przyszłym roku pójdzie do remontu skrzynia.
Mój RS po wystepach w muzeum PGR stoi rozebrany. Praca zespołowa

A w przyszłym roku pójdzie do remontu skrzynia.
- agrotechnik
- Posty: 1052
- Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38
RE: RS 09-od początku
Nie wiedziałem gdzie wrzucić to tu wstawiam.

Mi się nie przyda,ale posiadaczowi RS lub komuś kto ma lub buduje jego model na pewno.

Mi się nie przyda,ale posiadaczowi RS lub komuś kto ma lub buduje jego model na pewno.
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 28 cze 2008, 16:56
RE: RS 09-od początku
RS-a można używać jako małej przyczepy.
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: RS 09-od początku
Masz może zdjęcia?
Widziałem taką konstrukcję na żywo, fajna sprawa 


RE: RS 09-od początku
Witajcie
Ja przy swoim Rs-e mam przedni ładowacz z łyżką, wygląda na fabryczny. Czy ma ktoś może fotografie takiej maszyny właśnie za ładowaczem? (chcę wiedzieć czy ten co mam jest fabryczny). Musze zauważyć że tur spokojnie unosi 500 kg co jest nie lada wyczynem jak na tak delikatną konstrukcje i masę maszyny. Potrzebuję pomocy jeśli chodzi o skrzynie biegów. Czy może ktoś w skrócie opisać skrzynie ( ustawienie R i V rozumiem) Przód tył, ale druga dzwignia ( biegi) sprawia mi kłopot mam wrażenie że w tym samym położeniu mam niejednokrotnie inne biegi(polowe, szosowe). Ile jest biegów i czy są na jednej dzwign1 – drążku? Czy może przełącza się jakoś pomiędzy polem a szosą? Próby podczas jazdy marne. Osobiście mam wrażenie że brakuje kilku trybów w skrzyni ( powyżej 4 biegu na pewno). Czy to możliwe? Przy „zatrybianiu” jest swobodniej poruszać dzwignią niż przy położeniach gdzie biegi ciągną. Może ktoś podeśle jakiś namiar na części. Chciałbym skompletować tego RS-a w celach użytkowo kolekcjonerskich. Silnik V -2 rok produkcji 1961. Proszę o kontakt na krakerss@o2.pl. Poszukuję na początek części takich jak: kompletna skrzynia przełożeń, dekiel skrzynki rozdzielczej instalacji, skrzynka akumulatora, przednie kierunkowskazy, tylni zaczep, tarcza sprzęgła, pompa wtryskowa ( nie pracuje prawidłowo jedna sekcja ). Czy Administrator w ramach pomocy może wskazać na forum posiadaczy RS-ów. ( nie sposób przejrzeć całe forum). Proszę o pomoc do zimy chcę skompletować wszystkie braki ( które na pewno jeszcze wyjdą w trakcie użytkowania jesiennego). Pozdrawiam i z góry dziekuje.
ps: Jak "umocować" fotografie w formie widocznej w poście na forum ?
Ja przy swoim Rs-e mam przedni ładowacz z łyżką, wygląda na fabryczny. Czy ma ktoś może fotografie takiej maszyny właśnie za ładowaczem? (chcę wiedzieć czy ten co mam jest fabryczny). Musze zauważyć że tur spokojnie unosi 500 kg co jest nie lada wyczynem jak na tak delikatną konstrukcje i masę maszyny. Potrzebuję pomocy jeśli chodzi o skrzynie biegów. Czy może ktoś w skrócie opisać skrzynie ( ustawienie R i V rozumiem) Przód tył, ale druga dzwignia ( biegi) sprawia mi kłopot mam wrażenie że w tym samym położeniu mam niejednokrotnie inne biegi(polowe, szosowe). Ile jest biegów i czy są na jednej dzwign1 – drążku? Czy może przełącza się jakoś pomiędzy polem a szosą? Próby podczas jazdy marne. Osobiście mam wrażenie że brakuje kilku trybów w skrzyni ( powyżej 4 biegu na pewno). Czy to możliwe? Przy „zatrybianiu” jest swobodniej poruszać dzwignią niż przy położeniach gdzie biegi ciągną. Może ktoś podeśle jakiś namiar na części. Chciałbym skompletować tego RS-a w celach użytkowo kolekcjonerskich. Silnik V -2 rok produkcji 1961. Proszę o kontakt na krakerss@o2.pl. Poszukuję na początek części takich jak: kompletna skrzynia przełożeń, dekiel skrzynki rozdzielczej instalacji, skrzynka akumulatora, przednie kierunkowskazy, tylni zaczep, tarcza sprzęgła, pompa wtryskowa ( nie pracuje prawidłowo jedna sekcja ). Czy Administrator w ramach pomocy może wskazać na forum posiadaczy RS-ów. ( nie sposób przejrzeć całe forum). Proszę o pomoc do zimy chcę skompletować wszystkie braki ( które na pewno jeszcze wyjdą w trakcie użytkowania jesiennego). Pozdrawiam i z góry dziekuje.
ps: Jak "umocować" fotografie w formie widocznej w poście na forum ?
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: RS 09-od początku
Fotografie wyślij na mojego maila marcinszczepanski5@wp,.pl i skontaktuj się na gg 7646656 ze mną
Poradzimy co nieco 


RE: RS 09-od początku
Istotnie w Rsie masz w jednej dźwigni zarówno przełączanie biegów 1-4 jak i wybór szosowo terenowy. Biegi wrzucamy następująco:
najpierw dajemy dźwignię max w prawo, następnie dokonujemy wyboru czy szosa czy teren? jeśli szosowe to dźwignia idzie do przodu a teren dzwignia idze do tyłu. Dalej wyjmujemy dźwignię z powrotem w położenie neutralne i dajemy w lewo na wybór biegów 1-4 i wybieramy bieg.
Ładowacz:

najpierw dajemy dźwignię max w prawo, następnie dokonujemy wyboru czy szosa czy teren? jeśli szosowe to dźwignia idzie do przodu a teren dzwignia idze do tyłu. Dalej wyjmujemy dźwignię z powrotem w położenie neutralne i dajemy w lewo na wybór biegów 1-4 i wybieramy bieg.
Ładowacz:

- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: RS 09-od początku
CZesc witajcie,Chcialbym dowedzic sie od was czy Nosnik Narzedzi RS 09 mozna jeszcze w pelni wyremontowac to znaczy czy mozna kupic nowe tuleje, tloki, glowice ,wal. Pytam poniewaz powaznie rozwazam zakup takowego sprzetu { oczywiscie z ladowaczem czolowym T 150} Miszkam 10Km od granicy z Niemcami wiec mam latwy dostep , z kolei alternatywa jest zakup nowgo TURA .pOMOZCIE przepraszam za niezgrabnosc z jaka napisalem Jestem nowy i zielony w te klocki.
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 28 cze 2008, 16:56
RE: RS 09-od początku
No pewnie że można go wyremnować.A masz już coś na oku.
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: RS 09-od początku
Nowy zestaw naprawczy w Niemczech tj. nowe tłoki, tuleje, sworznie, pierścienie i inne zabawki + głowice to koszt koło 600-700euro. Na takich częściach jeszcze z DDR RS jest w stanie popracować kolejne 40 lat...
- agrotechnik
- Posty: 1052
- Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38
RE: RS 09-od początku
Czy mi się wydaje, czy ten ładowacz ma łapy do beli okrągłych?
- agrotechnik
- Posty: 1052
- Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38
RE: RS 09-od początku
Na 1-wszej focie dopatrzyłem się nawet ładowarki na bazie RS.
RE: RS 09-od początku
masz rację Agrotechnik. Szerzej o tej maszynie bedzie w przygotowanej relacji z Lindeny. Już wkrótce
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: RS 09-od początku
Dziekuje Chlopaki :)na99% kupie RS-a [oczywiscie jak uzbieram odpowiedni Sos$ }Kolega sciaga z Dederowka sprzety rolnicze,Przywiuzl ostatnimi czasy 3 sztuki, 2 poszly odrazu ,3 oddal bratu-Wersja V4 30KM Ladowacz co ciekawe z przodu ma opony 10x15 Pneumant pasuja bez zadnych przerubek.Ja tez bym takie zalozyl . Teraz mam kolejne Pytanko . Czy daloby rade zalozyc na tyl do RS szersze kola ? Jezeli tak to jakie.