Kąt wtrysku S301D
Re: Kąt wtrysku S301D
No tak,ale z Twoich wywodów wynika,że nigdy nie sprawdzałeś tego co sugeruję ,a jedynie próbowałeś ustawić wtrysk na 40 st przed GMP co okazało się technicznie nie możliwe.Pozdrawiam.
Re: Kąt wtrysku S301D
A co konkretniej sugerowałeś do sprawdzenia?
Te moje wywody to jednocześnie przemyślenia. Więc jak chcesz coś zanegować to śmiało ciągnij dyskusję - zawsze coś może z niej wyniknąć.
Te moje wywody to jednocześnie przemyślenia. Więc jak chcesz coś zanegować to śmiało ciągnij dyskusję - zawsze coś może z niej wyniknąć.
Re: Kąt wtrysku S301D
Napisałem wyraźnie.Czy PT jest w punkcie,gdy krzywka zaczyna napierać na rolkę,bo tak rozumiem "Początek Tłoczenia".
Re: Kąt wtrysku S301D
Tak - początek tłoczenia jest wtedy gdy krzywka zaczyna napierać na rolkę popychacza pompy.
To znaczy, żebyśmy się zrozumieli - pompa zaczyna tłoczyć paliwo gdy krzywka zaczyna napierać na rolkę popychacza pompy (bo nie wiem czy chodzi ci o znak PT na kole zamachowym czy o faktyczny początek tłoczenia paliwa)
To znaczy, żebyśmy się zrozumieli - pompa zaczyna tłoczyć paliwo gdy krzywka zaczyna napierać na rolkę popychacza pompy (bo nie wiem czy chodzi ci o znak PT na kole zamachowym czy o faktyczny początek tłoczenia paliwa)
Re: Kąt wtrysku S301D
No to jeżeli PT jest w momencie dotykania do rolki,to kąt wtrysku jest niewłaściwy?
Krzywka dojeżdża do rolki w w punkcie PT>wał obraca się dalej następuje wciskanie popychacza i sprężenie paliwa>wtrysk
Krzywka dojeżdża do rolki w w punkcie PT>wał obraca się dalej następuje wciskanie popychacza i sprężenie paliwa>wtrysk
Re: Kąt wtrysku S301D
Nie bardzo wiem jak odpowiedzieć, nie sprawdzałem położenia rolki względem pompy a drgnięcie słupka paliwa w kapilarze względem znaku na kole zamachowym.
Z resztą, podejdę jutro do tematu u siebie jeszcze raz bo w sumie po regeneracji układu wtryskowego nie sprawdzałem jak wygląda teraz kąt wtrysku. Z tego co czytam, to faktycznie drgnięcie słupka kapilary powinno nastąpić na znaku i to jest ponad 30 kilka stopni.
Z resztą, podejdę jutro do tematu u siebie jeszcze raz bo w sumie po regeneracji układu wtryskowego nie sprawdzałem jak wygląda teraz kąt wtrysku. Z tego co czytam, to faktycznie drgnięcie słupka kapilary powinno nastąpić na znaku i to jest ponad 30 kilka stopni.
Re: Kąt wtrysku S301D
Krzywka dojeżdża do rolki w momencie zależnym od regulacji wysokości pompy wtryskowej - jeżeli podkładek jest więcej to krzywka naciska na rolkę lekko później, jak mniej to wcześniej. Tutaj następuje nasza regulacja kąta wtrysku. Teoretycznie ten moment powinien być w punkcie PT2000 na kole zamachowym.
Re: Kąt wtrysku S301D
Cienki szczelinomierz między krzywkę i rolkę ,żeby łatwiej wyczuć punkt styku i to powinno się zgrywać na moją logikę z PT.
Re: Kąt wtrysku S301D
Nie przy 2000 rpm tylko silnik kąt wtrysku reguluje się dla określonych obrotów.anim7991 pisze: ↑27 paź 2024, 21:10 Ogólnie to mało jest konkretnych informacji na ten temat - albo każdy ustawia na pałę czyli źle albo nikt nie chce się podzielić tą tajemnicą.
Ja rozumiem to tak, że przy 2000obrotów silnika wtrysk ma nastąpić na punkcie P2000. Czyli podłączamy lampę błyskową na przewód wtryskowy i sprawdzamy jak to tam wypada. Oczywiście są lampy stroboskopowe do diesla.
Prawda jest taka, że ustawianie na kapilary to taki trochę z dupy pomysł ale każdy tak robi bo jak niby inaczej. Oczywiście trzeba określić jaką się ma pompę bo są pompy z stałym początkiem tłoczenia zmiennym końcem ale są też ze stałym końcem a zmiennym początkiem tłoczenia to wtedy już na kapilary jak to ustawić ja się zmienia dynamicznie początek względem położenia listwy?
A druga sprawa jest taka, że jak kiedyś chciałem ustawić zapłon w S-231 to, żeby na kapilarę ustawić przy punkcie na kole to musiałbym chyba pompę o minimetr zeszlifować albo centymetr podnieść.
Nie słyszałem o trzech typach pomp.
Pamiętam u mnie bodaj jedną akcję z regulacją jak pompa wróciła z regeneracji.
Nie było z tym większego problemu.
Wiedza jaką posiadaliśmy to instrukcja + ogólnomechaniczna ....
To nie "F1" trzeba iść na jakieś kompromisy, trzeba też popróbować. Nic się nie stania jeśli wtrysk nastąpi między 40 - 35 st. Najwyżej silnik nie odpali lub będzie źle pracował. To się ustawia, biorąc pod uwagę zużycie części i niedokładności produkcyjne może być tak że silnik pracuje poprawnie przy niby 41 st. Choć rzeczywiście będzie to 39,2 st. Ktoś mógł koślawie nabić punkty na kole .....
Re: Kąt wtrysku S301D
Powinno nie powinno. Jeszcze w S301D (z tego co widzę) da się to wykonać ale już przy S-231 nie realne (pokrywa schodzi razem z gniazdem pompy). I szczelinomierz.. Jaki? 0,05 0,5? podkładki pod pompę mają koło 5 setek, jest ich kilka, to właśnie ma duże znaczenie.
Spróbuje jutro podejść do tematu u siebie i jeszcze raz dokładnie sprawdzić jak wygląda regulacja.
Spróbuje jutro podejść do tematu u siebie i jeszcze raz dokładnie sprawdzić jak wygląda regulacja.
Re: Kąt wtrysku S301D
Bolszewik dawaj tę instrukcję
Re: Kąt wtrysku S301D
Jest jeszcze kwestia odległości rolki od krzywki,który być może jest określony,żeby rolka stykła się na odpowiedniej krzywiźnie,bo to też może mieć wpływ na przebieg procesu przygotowania porcji,ale to po samym kształcie krzywki można ocenić jak bardzo może to mieć wpływ.
Re: Kąt wtrysku S301D
No przecież wstawiłem na początku stronę z danymi ....
Jak chcesz całość to podaj e-mail.
Jak chcesz całość to podaj e-mail.
Re: Kąt wtrysku S301D
Tam tylko można ustawiać tą odległość - nie ma innej regulacji w tym silniku.pop pisze: ↑30 paź 2024, 21:23 Jest jeszcze kwestia odległości rolki od krzywki,który być może jest określony,żeby rolka stykła się na odpowiedniej krzywiźnie,bo to też może mieć wpływ na przebieg procesu przygotowania porcji,ale to po samym kształcie krzywki można ocenić jak bardzo może to mieć wpływ.
Re: Kąt wtrysku S301D
Co ty masz za dane to silnik który ma się kręcić na wysokich obrotach, a nie pyrkać ....
Re: Kąt wtrysku S301D
Dane dla silnika S-231 z instrukcji. Autor mówi o S301D i twoje dane dot chyba S301D
Układy wtryskowe w tych silnikach ta sama zasada działania.
Układy wtryskowe w tych silnikach ta sama zasada działania.
Re: Kąt wtrysku S301D
Weź że nie kombinuj tylko ustaw jak fabryka przewidziała.
Daj ten e-mail przeczytaj na spokojnie.
Wyślę Ci instrukcję i katalog.
Ten silnik chodził w naszym samopale ponad 10 lat i sprzedałem go sprawnego.
Daj ten e-mail przeczytaj na spokojnie.
Wyślę Ci instrukcję i katalog.
Ten silnik chodził w naszym samopale ponad 10 lat i sprzedałem go sprawnego.
Re: Kąt wtrysku S301D
Czyli obniżając popychacz przyspieszasz początek tłoczenia.