T-25 kompresja
RE: T-25 kompresja
Panowie, mam pytanie a ile jest śrub na głowicy i jaka siła dokręcać oraz w jakiej kolejności. Jestem poza domem i nie mam możliwości sprawdzić.
Z góry dziękuję.
Z góry dziękuję.
RE: T-25 kompresja
Są 4 śruby.
Moment dokręcania:
100 - 110 N*m lub 10 - 11 kG*m
O kolejności nic nie wiem, ale zdrowy rozsądek podpowiada że równo i na przemian po przekątnej.
Moment dokręcania:
100 - 110 N*m lub 10 - 11 kG*m
O kolejności nic nie wiem, ale zdrowy rozsądek podpowiada że równo i na przemian po przekątnej.
RE: T-25 kompresja
Ok dokręciłem dzisiaj i dalej syczy zastanawiam się nad uszczelką miedzianą.
Czy warto.
Czy warto.
RE: T-25 kompresja
Zdejm głowice i zobacz co tam jest,jak są duże uszkodzenia to nie ma sensu dawać uszczelki tylko nową głowice kupić.
RE: T-25 kompresja
Witam, ucieka mi kompresja nawet po dokręceniu. Chcę założyć uszczelkę cylinder -głowice. Nie chcę namieszać z zaworami. jak najlepiej to zrobić.
RE: T-25 kompresja
Nie da się tak, jak ściągniesz głowice trzeba zawory sprawdzić.
RE: T-25 kompresja
Witam, jak teraz chodzi maszyna i syczy na początku później zanika. Mam pytanie czy mogę tak jeździć bo nie ma utraty mocy a narazie nie zamierzam tego ruszać.
RE: T-25 kompresja
Zimny ma przedmuch, a potem się uszczelnia ?
Teoretycznie możliwe ....
Ja bym nie jeździł tylko naprawił, ale to moja prywatna opinia.
Teoretycznie możliwe ....
Ja bym nie jeździł tylko naprawił, ale to moja prywatna opinia.
RE: T-25 kompresja
Zdejm głowice i daj uszczelke to będziesz widział czy pomogło.Albo kiedyś jak bedzie traktor potrzebny to będziesz wtedy za częściami latał.
RE: T-25 kompresja
Ok a co z zaworami jak później je ustawić, żeby wszystko grało. Ustawić tłok w górnym położeniu i na zaworach zrobić odpowiedni luz.
RE: T-25 kompresja
Tłok w górnym, ale pod koniec suwu sprężania, a nie wydechu.
RE: T-25 kompresja
Ok a jak to wyłapać kiedy, suw sprężania
RE: T-25 kompresja
Witam.Wydaje mi się,że najłatwiej okreslić ten punkt poprzez odkręcenie rurek od wtryskiwaczy i zaobserwowaniu momentu wtrysku paliwa.Sam nigdy z tej metody nie kozystałem-jedynie podpowiadam.
RE: T-25 kompresja
Witam, wymieniłem uszczelkę i dalej ucieka kompresja. Zauważyłem, że już raz była zakładana miedziana. I chyba coś źle zrobiłem bo dziwnie pali.
Zrobiłem tak kiedy ssący zawór się zamknął to kręciłem jeszcze kołem aż obydwa były zamknięte. I zacząłem rozkręcać tłok był na samej górze. Później jak skręcałem to ustawiłem na zaworach 0,3 luzy. Co oznacza niebieski dym.
Może ma ktoś rysunki albo opis co oznaczają znaki na kole pasowym. Bo chcę znaleźć moment wtrysku i w tym momencie ustawić zawory na zamknięte i powinno grać.
Zrobiłem tak kiedy ssący zawór się zamknął to kręciłem jeszcze kołem aż obydwa były zamknięte. I zacząłem rozkręcać tłok był na samej górze. Później jak skręcałem to ustawiłem na zaworach 0,3 luzy. Co oznacza niebieski dym.
Może ma ktoś rysunki albo opis co oznaczają znaki na kole pasowym. Bo chcę znaleźć moment wtrysku i w tym momencie ustawić zawory na zamknięte i powinno grać.
RE: T-25 kompresja
To znaczy że pewnie głowica do roboty lub wymiany (zbytnio wypalona).
Powiększyłeś komorę spalania i pracuje nierówno ....
Niebieski dym zwykle oznacza pobieranie oleju.
Wycinek instrukcji:
https://picasaweb.google.com/Bolszewik3 ... 0497199586
https://picasaweb.google.com/Bolszewik3 ... 3827577442
https://picasaweb.google.com/Bolszewik3 ... 4050329074
https://picasaweb.google.com/Bolszewik ... 3535389666
Powiększyłeś komorę spalania i pracuje nierówno ....
Niebieski dym zwykle oznacza pobieranie oleju.
Wycinek instrukcji:
https://picasaweb.google.com/Bolszewik3 ... 0497199586
https://picasaweb.google.com/Bolszewik3 ... 3827577442
https://picasaweb.google.com/Bolszewik3 ... 4050329074
https://picasaweb.google.com/Bolszewik ... 3535389666
RE: T-25 kompresja
Ok dziękuję bardzo. A jak ustawić zawory. Czyli od czego zacząć bo walczyłem dzisiaj i nie chce odpalić.
A jak znaleźć gmp na kole pasowym
A jak znaleźć gmp na kole pasowym
RE: T-25 kompresja
Na kole jest napisane lub jest nacięcie, jak masz tandetną podróbkę to może być tak że nie ma żadnych znaków.
RE: T-25 kompresja
Przeglądam tematy i tu widzę było wspomniane o:
Myśleliśmy, że pomoże. Umyłem cylindry głowice przed i później całość po montażu i olej nadal sie pojawił gdzieś w tych okolicach i nie wiem czasem czy nie z pomiedzy żeberek tam gdzie są wkręcone wtryskiwacze, no ale trudno to stwierdzić bo wiatrak rozdmuchuje ten olej na druga strone cylindrów i robi się burdel.
Kolejnym razem ściągliśmy głowice juz konkretnie, żeby zapobiec temu wyciekowi, tym razem z nowymi uszczelkami załozyliśmy nowe rurki osadzone na hermetiku czy jak sie to nazywa. ale wycieki są nadal
teraz jak sie ziemniaki posadzi to Tata mowi, że mam jakieś 3 tyg żeby robić cokolwiek przy ciągniku.
Podsumowująć to czy wina jest w tym co tu narysowalem na rysunku;
http://www.fotoszok.pl/show.php/974919_ ... 5.bmp.html
Tak jak pisałem gumki osadziliśmu na uszczelniaczu hermetik siedza tam jak należy, przeciez tam nie ma chyba jakiegoś kto wie jakiego cisnienia? wygląa że gdzieś z tamtąd cieknie i powietrzem rozwala na wszystkie strony, a tego co nie zwieje to cieknie na dół po rurkach i cylindrach
To co pęknięta głowica? jak sprawdzić ewentualnie czy jest szczelna?
Bo mam zamiar to rozbierać i zrobić ten wyciek bo mnie juz trafia cały oblany silnik i ciagłe kupowanie oleju. Poza tym się grzej. Myślę , że wpływ może mieć to, że zawalone są cylindry olejem kurzem itd i kiepsko go chłodzi. myślałem też o sprawdzeiniu pompy oleju. bo na zawoze lekko podniosłem ciśnienie podkladajac 1 groszówke.
Tak więc u mnie były ściągane głowice już 2x i pierwszym razem główny powód był taki, że wyrwało szpilki mocujące klawiaturę to się zrobiło i przy okazji wymiana uszczelek tych na rurkach osłaniających popychacze - bo ciekło już wcześniej, ale dolewałem olej i sie jeździło.Bolszewik napisał/a:
(...)Zamiast uszczelki od puszki mogło też wypchać uszczelniacz na rurce popychacza zaworów. Taka okrągła gumka na rurce widać je jak zdejmiesz pokrywę wentylatora.
Może masz pęknięty cylinder ....
Pewnie są też inne możliwości ....
Myśleliśmy, że pomoże. Umyłem cylindry głowice przed i później całość po montażu i olej nadal sie pojawił gdzieś w tych okolicach i nie wiem czasem czy nie z pomiedzy żeberek tam gdzie są wkręcone wtryskiwacze, no ale trudno to stwierdzić bo wiatrak rozdmuchuje ten olej na druga strone cylindrów i robi się burdel.
Kolejnym razem ściągliśmy głowice juz konkretnie, żeby zapobiec temu wyciekowi, tym razem z nowymi uszczelkami załozyliśmy nowe rurki osadzone na hermetiku czy jak sie to nazywa. ale wycieki są nadal
teraz jak sie ziemniaki posadzi to Tata mowi, że mam jakieś 3 tyg żeby robić cokolwiek przy ciągniku.
Podsumowująć to czy wina jest w tym co tu narysowalem na rysunku;
http://www.fotoszok.pl/show.php/974919_ ... 5.bmp.html
Tak jak pisałem gumki osadziliśmu na uszczelniaczu hermetik siedza tam jak należy, przeciez tam nie ma chyba jakiegoś kto wie jakiego cisnienia? wygląa że gdzieś z tamtąd cieknie i powietrzem rozwala na wszystkie strony, a tego co nie zwieje to cieknie na dół po rurkach i cylindrach
To co pęknięta głowica? jak sprawdzić ewentualnie czy jest szczelna?
Bo mam zamiar to rozbierać i zrobić ten wyciek bo mnie juz trafia cały oblany silnik i ciagłe kupowanie oleju. Poza tym się grzej. Myślę , że wpływ może mieć to, że zawalone są cylindry olejem kurzem itd i kiepsko go chłodzi. myślałem też o sprawdzeiniu pompy oleju. bo na zawoze lekko podniosłem ciśnienie podkladajac 1 groszówke.
RE: T-25 kompresja
Ja to myję benzyną ekstrakcyjną.
Te rurki są pechowe, uszczelki trzeba założyć bardzo dokładnie....
Poza tym zarówno rurki jak i gumki są często kiepskiej jakości. Ostatnio doprowadziłem sklepową do szału. Poprosiłem pięć rurek. Podaje mi je i pyta się po co mi akurat 5, No to ja jej spokojnie mówię że wybiorę sobie dwie najdłuższe. Gdybyście widzieli tego >>focha<< na jej twarzy. Postawiłem wszystkie 5 na blacie i okazało się że różnica między najdłuższą a najkrótszą wynosi około 2mm. Potem proszę o gumki 4 uszczelniające. Oczywiście zaraz musiała lecieć po dwie inne bo w tych co mi dała były wygryzione brzegi (chyba ma myszy na sklepie).
Zapłaciłem za wszystko niespełna 15 zetów straciłem pół godziny, zepsułem babie nerwy na cały dzień. *flower*
Uważajcie co kupujecie to są wasze pieniądze i niech wam chłamu nie wciskają. Ja wiem że to są małe pieniądze itd ....
Ale zaraz mój czas (nie wiem jak wasz) jest bezcenny,a rozgrzebanie tego to pół dnia roboty, w tym czasie mogę zrobić XX innych rzeczy.
Radzę też sprawdzić średnicę rurek ....
Te rurki są pechowe, uszczelki trzeba założyć bardzo dokładnie....
Poza tym zarówno rurki jak i gumki są często kiepskiej jakości. Ostatnio doprowadziłem sklepową do szału. Poprosiłem pięć rurek. Podaje mi je i pyta się po co mi akurat 5, No to ja jej spokojnie mówię że wybiorę sobie dwie najdłuższe. Gdybyście widzieli tego >>focha<< na jej twarzy. Postawiłem wszystkie 5 na blacie i okazało się że różnica między najdłuższą a najkrótszą wynosi około 2mm. Potem proszę o gumki 4 uszczelniające. Oczywiście zaraz musiała lecieć po dwie inne bo w tych co mi dała były wygryzione brzegi (chyba ma myszy na sklepie).
Zapłaciłem za wszystko niespełna 15 zetów straciłem pół godziny, zepsułem babie nerwy na cały dzień. *flower*
Uważajcie co kupujecie to są wasze pieniądze i niech wam chłamu nie wciskają. Ja wiem że to są małe pieniądze itd ....
Ale zaraz mój czas (nie wiem jak wasz) jest bezcenny,a rozgrzebanie tego to pół dnia roboty, w tym czasie mogę zrobić XX innych rzeczy.
Radzę też sprawdzić średnicę rurek ....
RE: T-25 kompresja
No właśnie mi też cieknie na dole tej rurki. Czy wymiana tych gumek załatwi sprawę? Mam jeszcze jedno pytanie. Czy jak już to wszystko rozbiorę to się coś rozreguluje? Nigdy tego nie ruszałem więc nie wiem. *no*