T-25 kompresja

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: T-25 kompresja

Post autor: lucja »

Panowie, mam pytanie a ile jest śrub na głowicy i jaka siła dokręcać oraz w jakiej kolejności. Jestem poza domem i nie mam możliwości sprawdzić.
Z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4855
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 kompresja

Post autor: Bolszewik »

Są 4 śruby.

Moment dokręcania:
100 - 110 N*m lub 10 - 11 kG*m

O kolejności nic nie wiem, ale zdrowy rozsądek podpowiada że równo i na przemian po przekątnej.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: T-25 kompresja

Post autor: lucja »

Ok dokręciłem dzisiaj i dalej syczy zastanawiam się nad uszczelką miedzianą.



Czy warto.
darius
Posty: 315
Rejestracja: 13 paź 2009, 22:27

RE: T-25 kompresja

Post autor: darius »

Zdejm głowice i zobacz co tam jest,jak są duże uszkodzenia to nie ma sensu dawać uszczelki tylko nową głowice kupić.
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: T-25 kompresja

Post autor: lucja »

Witam, ucieka mi kompresja nawet po dokręceniu. Chcę założyć uszczelkę cylinder -głowice. Nie chcę namieszać z zaworami. jak najlepiej to zrobić.
darius
Posty: 315
Rejestracja: 13 paź 2009, 22:27

RE: T-25 kompresja

Post autor: darius »

Nie da się tak, jak ściągniesz głowice trzeba zawory sprawdzić.
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: T-25 kompresja

Post autor: lucja »

Witam, jak teraz chodzi maszyna i syczy na początku później zanika. Mam pytanie czy mogę tak jeździć bo nie ma utraty mocy a narazie nie zamierzam tego ruszać.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4855
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 kompresja

Post autor: Bolszewik »

Zimny ma przedmuch, a potem się uszczelnia ?

Teoretycznie możliwe ....

Ja bym nie jeździł tylko naprawił, ale to moja prywatna opinia.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
darius
Posty: 315
Rejestracja: 13 paź 2009, 22:27

RE: T-25 kompresja

Post autor: darius »

Zdejm głowice i daj uszczelke to będziesz widział czy pomogło.Albo kiedyś jak bedzie traktor potrzebny to będziesz wtedy za częściami latał.
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: T-25 kompresja

Post autor: lucja »

Ok a co z zaworami jak później je ustawić, żeby wszystko grało. Ustawić tłok w górnym położeniu i na zaworach zrobić odpowiedni luz.
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: T-25 kompresja

Post autor: papiszon »

Tłok w górnym, ale pod koniec suwu sprężania, a nie wydechu.
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: T-25 kompresja

Post autor: lucja »

Ok a jak to wyłapać kiedy, suw sprężania
Awatar użytkownika
pop
Posty: 798
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

RE: T-25 kompresja

Post autor: pop »

Witam.Wydaje mi się,że najłatwiej okreslić ten punkt poprzez odkręcenie rurek od wtryskiwaczy i zaobserwowaniu momentu wtrysku paliwa.Sam nigdy z tej metody nie kozystałem-jedynie podpowiadam.
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: T-25 kompresja

Post autor: lucja »

Witam, wymieniłem uszczelkę i dalej ucieka kompresja. Zauważyłem, że już raz była zakładana miedziana. I chyba coś źle zrobiłem bo dziwnie pali.
Zrobiłem tak kiedy ssący zawór się zamknął to kręciłem jeszcze kołem aż obydwa były zamknięte. I zacząłem rozkręcać tłok był na samej górze. Później jak skręcałem to ustawiłem na zaworach 0,3 luzy. Co oznacza niebieski dym.



Może ma ktoś rysunki albo opis co oznaczają znaki na kole pasowym. Bo chcę znaleźć moment wtrysku i w tym momencie ustawić zawory na zamknięte i powinno grać.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4855
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 kompresja

Post autor: Bolszewik »

To znaczy że pewnie głowica do roboty lub wymiany (zbytnio wypalona).

Powiększyłeś komorę spalania i pracuje nierówno ....

Niebieski dym zwykle oznacza pobieranie oleju.


Wycinek instrukcji:

https://picasaweb.google.com/Bolszewik3 ... 0497199586

https://picasaweb.google.com/Bolszewik3 ... 3827577442

https://picasaweb.google.com/Bolszewik3 ... 4050329074

https://picasaweb.google.com/Bolszewik ... 3535389666
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: T-25 kompresja

Post autor: lucja »

Ok dziękuję bardzo. A jak ustawić zawory. Czyli od czego zacząć bo walczyłem dzisiaj i nie chce odpalić.



A jak znaleźć gmp na kole pasowym
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4855
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 kompresja

Post autor: Bolszewik »

Na kole jest napisane lub jest nacięcie, jak masz tandetną podróbkę to może być tak że nie ma żadnych znaków.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
vojteg
Posty: 24
Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:34

RE: T-25 kompresja

Post autor: vojteg »

Przeglądam tematy i tu widzę było wspomniane o:
Bolszewik napisał/a:
(...)Zamiast uszczelki od puszki mogło też wypchać uszczelniacz na rurce popychacza zaworów. Taka okrągła gumka na rurce widać je jak zdejmiesz pokrywę wentylatora.

Może masz pęknięty cylinder ....

Pewnie są też inne możliwości ....
Tak więc u mnie były ściągane głowice już 2x i pierwszym razem główny powód był taki, że wyrwało szpilki mocujące klawiaturę to się zrobiło i przy okazji wymiana uszczelek tych na rurkach osłaniających popychacze - bo ciekło już wcześniej, ale dolewałem olej i sie jeździło.
Myśleliśmy, że pomoże. Umyłem cylindry głowice przed i później całość po montażu i olej nadal sie pojawił gdzieś w tych okolicach i nie wiem czasem czy nie z pomiedzy żeberek tam gdzie są wkręcone wtryskiwacze, no ale trudno to stwierdzić bo wiatrak rozdmuchuje ten olej na druga strone cylindrów i robi się burdel.
Kolejnym razem ściągliśmy głowice juz konkretnie, żeby zapobiec temu wyciekowi, tym razem z nowymi uszczelkami załozyliśmy nowe rurki osadzone na hermetiku czy jak sie to nazywa. ale wycieki są nadal :(
teraz jak sie ziemniaki posadzi to Tata mowi, że mam jakieś 3 tyg żeby robić cokolwiek przy ciągniku.

Podsumowująć to czy wina jest w tym co tu narysowalem na rysunku;
http://www.fotoszok.pl/show.php/974919_ ... 5.bmp.html
Tak jak pisałem gumki osadziliśmu na uszczelniaczu hermetik siedza tam jak należy, przeciez tam nie ma chyba jakiegoś kto wie jakiego cisnienia? wygląa że gdzieś z tamtąd cieknie i powietrzem rozwala na wszystkie strony, a tego co nie zwieje to cieknie na dół po rurkach i cylindrach
To co pęknięta głowica? jak sprawdzić ewentualnie czy jest szczelna?
Bo mam zamiar to rozbierać i zrobić ten wyciek bo mnie juz trafia cały oblany silnik i ciagłe kupowanie oleju. Poza tym się grzej. Myślę , że wpływ może mieć to, że zawalone są cylindry olejem kurzem itd i kiepsko go chłodzi. myślałem też o sprawdzeiniu pompy oleju. bo na zawoze lekko podniosłem ciśnienie podkladajac 1 groszówke.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4855
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 kompresja

Post autor: Bolszewik »

Ja to myję benzyną ekstrakcyjną.

Te rurki są pechowe, uszczelki trzeba założyć bardzo dokładnie....

Poza tym zarówno rurki jak i gumki są często kiepskiej jakości. Ostatnio doprowadziłem sklepową do szału. Poprosiłem pięć rurek. Podaje mi je i pyta się po co mi akurat 5, No to ja jej spokojnie mówię że wybiorę sobie dwie najdłuższe. Gdybyście widzieli tego >>focha<< na jej twarzy. Postawiłem wszystkie 5 na blacie i okazało się że różnica między najdłuższą a najkrótszą wynosi około 2mm. Potem proszę o gumki 4 uszczelniające. Oczywiście zaraz musiała lecieć po dwie inne bo w tych co mi dała były wygryzione brzegi (chyba ma myszy na sklepie).
Zapłaciłem za wszystko niespełna 15 zetów straciłem pół godziny, zepsułem babie nerwy na cały dzień. *flower*

Uważajcie co kupujecie to są wasze pieniądze i niech wam chłamu nie wciskają. Ja wiem że to są małe pieniądze itd ....
Ale zaraz mój czas (nie wiem jak wasz) jest bezcenny,a rozgrzebanie tego to pół dnia roboty, w tym czasie mogę zrobić XX innych rzeczy.

Radzę też sprawdzić średnicę rurek ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
MaciekXxX
Posty: 89
Rejestracja: 09 paź 2011, 18:55

RE: T-25 kompresja

Post autor: MaciekXxX »

No właśnie mi też cieknie na dole tej rurki. Czy wymiana tych gumek załatwi sprawę? Mam jeszcze jedno pytanie. Czy jak już to wszystko rozbiorę to się coś rozreguluje? Nigdy tego nie ruszałem więc nie wiem. *no*
ODPOWIEDZ