historia zetora AniaMarian

Forum ciągników naszych południowych sąsiadów
AniaMarian
Posty: 56
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:18

RE: historia zetora AniaMarian

Post autor: AniaMarian »

nieee uwazalem na to bardzo cienko kladlem liczylem sie z tym
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: historia zetora AniaMarian

Post autor: Ursus »

A masz zaślepiony mały obieg lub wstawiony termostat?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
klaudiusz
Posty: 183
Rejestracja: 28 mar 2010, 21:27

RE: historia zetora AniaMarian

Post autor: klaudiusz »

co oznacza dla Ciebie że grzeje się ?
Ja rozumie że 3-bieg dwie skiby i podorywka w upalne dni to może wyrzucać wodę z chłodnicy , przy luźnym pasku.
Ale tak jak normalnie to masz coś nie tak . musisz szukać.

Zetor 25 potrafi na 1-biegu i głęboka orka iść non stop . A z komina po ciemku widać ogień Jak się na jesień orze.
Pozdrawiam Klaudiusz
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: historia zetora AniaMarian

Post autor: Ursus »

No mój nigdy ciężko nie pracował, co najwyżej jechałem w ciepłe dni na dalsze wyjazdy, na 6 i wysokie obroty. I się nie grzał. Nawet na górkach.

A jak miałem tylko jakiś problem:
- zakamieniona chłodnica
- słaba pompa
- zablokowany przepływ do bloku
... to zawsze się gotował po kilku- kilkunastu minutach pracy dosłownie.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 996
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: historia zetora AniaMarian

Post autor: Przemo »

Siema tak czytam problem o którym mowa i zgadzam się z kolegą brutal66 trzeba sprawdzić czujnik, bo ten chiński badziew może być wadliwy- też to przerabiałem:p AniaMarian pamiętaj że woda gotuje się przy 100"C a przy 120"C już jej prawie nie ma w chłodnicy bo ją wyrzuci.
Jeżeli robiłeś remont to wiedz że dociera się góra-tłok pierścienie tuleja a nie dół. panewki potrzebuja około godziny pracy aby się ułożyć a resztę robi film olejowy.Cały pic to góra -tłok,pierśc.,cylinder tam podczas docierania występuje PODWYŻSZONA TEMP. w wyniku spasowanych części i to trzeba dotrzeć odpowiednio.Piszesz 20 litrów-to jest pryszcz a 50-70 godz stopniowo zwiekszając obciążenie i wtedy poczujesz nawet jak moc i dynamika wzrasta;) jak dotrzesz tak będziesz jeżdził pamiętaj aby go nie przegrzać.Pzdr.Przemo*yes*
AniaMarian
Posty: 56
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:18

RE: historia zetora AniaMarian

Post autor: AniaMarian »

maly obieg zalepiony mam pompa byla calkiem ok mysle ze moze za mamla chlodnica jest chodzi mi o ilosc wody w ukladzie
brutal66
Posty: 632
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: historia zetora AniaMarian

Post autor: brutal66 »

Witam, myślę że różnica w wielkości chłodnicy nie jest aż tak wielka aby wpływała na temperaturę, chyba że jak pisał Ursusu jest zakamieniona. Ja wcześniej miałem chłodnicę od C-360 i nie było żadnego problemu

pozdrawiam
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
AniaMarian
Posty: 56
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:18

RE: historia zetora AniaMarian

Post autor: AniaMarian »

nowka sztuka jest od 330
brutal66
Posty: 632
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: historia zetora AniaMarian

Post autor: brutal66 »

Więc moim zdaniem to nie będzie wina chłodnicy, pomimo ze moze nieco mniejsza to jednak nowa, więc jej sprawność będzie większa niz większej używanej- takie jest moje zdanie na ten temat. Całkowicie popieram też zdanie Przemo na ten temat.
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: historia zetora AniaMarian

Post autor: Ursus »

Pracują Zetory na chłodnicach od ciapków i jest ok.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 996
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: historia zetora AniaMarian

Post autor: Przemo »

Oczywiście że od c-330 chłodnica da radę jeszcze jak jest nowa to w ogóle nie ma co mówić,dopiero jak na przykład przy orce na 2 czy 3 biegu mu dasz bobu to temp. skoczy. Ogólnie zetorki mają inną charakterystykę pracy silnika niż c-330 lubią wolne obroty 1200-1400 i ciągną;) a c-330 lubi 2000-2200 obr dopiero jedzie i WOM ma 540obr/min.
Mówię Ci sprubój od najtańszej rzeczy i wymień czujnik a pózniej można gdybać.*clap*

pzdr.Przemo
AniaMarian
Posty: 56
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:18

RE: historia zetora AniaMarian

Post autor: AniaMarian »

pierwsza proba orki zetorkiem i plug UG 2 skibowy na 2 biegu i okazalo sie ze temperatura w normie a za sprawa wymiany czujnika wraz z zegarem wielki plus dla Przema i brutala66 teraz zamontowalem od wladka z allegro najtanszy ale spelnia zadanie. teraz jeszcze mam problem z dawka paliwa w pompie a rzecz polega na tym iz na wolnych obrotach pali na jeden gar drugi od choldnicy a jak dodam troche wieksza dawke na ten drugi cylinder to od razu wchodzi na wysokie obroty i tylko jego mocno slychac za piernika nie moge ustawic wtryski sprawdzone ustawione na 125
brutal66
Posty: 632
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: historia zetora AniaMarian

Post autor: brutal66 »

Witam, cieszę się ze mogliśmy pomóc :)
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 996
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: historia zetora AniaMarian

Post autor: Przemo »

Cieszę się że dałeś radę No widzisz czasem warto posłuchać przecież tutaj każdy chce pomóc.
Słuchaj z tą dawką w zetorkach to faktycznie jest ciężki temat.żeby to ustawić równo trzeba mieć wyczucie.Nic Ci nie da że masz nowe końcówki i ustawione na 125 jeżeli na pompie dawka jast różna. na pompie jeden ząbek w tą czy w tą na listwie robi wielką różnicę to jest delijatny temat.
Mój bocian ma nowe wtr. i ust na 123 i też na wolnych obrotach tak jakby chodził na jeden garnek ale jak tylko dodam mu gazu lub poczuje obciążenie to ładnie pali na dwa cyl i jest git.nie ruszam tego na razie bo dobrze ciągnie a przecież czeka go remont to potem zobaczymy jak zrobimy pompe bo może zaworek zwrotny siedzi a może sekcja któraś.

pzdr.Przemo*yes*
AniaMarian
Posty: 56
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:18

RE: historia zetora AniaMarian

Post autor: AniaMarian »

Panowie gdyie dajecie pompe do pompiarza od zetorka 25 na sprawdzenie, regeneracje, i ile to kosztuje
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: historia zetora AniaMarian

Post autor: drandrzej »

regeneracja
ok 350-400+ transport
AniaMarian
Posty: 56
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:18

RE: historia zetora AniaMarian

Post autor: AniaMarian »

gdyie jak i co
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: historia zetora AniaMarian

Post autor: Ursus »

Przede wszystkim części musisz zdobyć. Koszt sekcji oraz zaworków to prawie 400 zł z przesyłką.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
ODPOWIEDZ