Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie ERRATA- model H3A

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
marek_79
Posty: 281
Rejestracja: 09 mar 2014, 21:05

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: marek_79 »

drandrzej napisał/a:

z tyłu jest przyczepka mf-70 , kolor faktycznie ferrari rot , ten zestaw był na Wilkowicach , nawet ciągnął ciężar na arenie :p
Mf70 nie ma tłoka 225mm :D

Wyjście powietrza na przyczepę będziesz robił?
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: drandrzej »

aa z lewej - ten juz opuścił warsztat , to zewnętrzny temat - restaurowałem znajomemu - już pojechał do domu ;)

wy powietrza na przyczepę będzie , tak jak było w oryginale
marek_79
Posty: 281
Rejestracja: 09 mar 2014, 21:05

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: marek_79 »

Masz jakiś plan czasowy?
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: drandrzej »

mam . chciałem przyjechać nim do Ciebie do Łaz . tyle że tak to się wszystko ślimaczy , ze ...
proba odpalenia silnika - wywala wode przez 1wszy cylinder , most - 1 bęben stoi , co nie ruszę to ...

a mam do dyspozycji ok 1 h dziennie w nocy , oraz so/nd o ile nie wypada jakis rodzinny temat - bo juz mnie chcą od rodziny odpisać...



tak przy okazji - tamten bombaj był (w zasadzie jeszcze dzisiaj jest ) gwiazdą EXPO *comfort* :

http://www.e-sadownictwo.pl/images/stor ... G_6774.JPG
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2685
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: SEBRIGHT »

Patrząc na zdjęcie wydaje się że poczciwy Ursus wzbudza większe zainteresowanie niż nowe maszyny koło niego :) I dobrze :)
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
marek_79
Posty: 281
Rejestracja: 09 mar 2014, 21:05

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: marek_79 »

Jedno jest pewne Twoja ciężarówka zwiększy znacząco mobilność. Najgorsze jest, że teraz będzie przywoził większe części samodzielnie. Tak więc, na horyzoncie czasowym będziesz szukał widlaka to obsługi domowych ładunków. A gdzie powierzchnia magazynowa...
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: drandrzej »

powolutku idzie , NOWE tuleje , głowice, zawory , .... Oryginały z dawnych lat które przechował człowiek - świadomie , nie zmarnował - poratował - podzielił się zapasem - z takich elementów składanie silnika to radocha wielka . pewnie nie zna naszego forum , ale i tak Dziękuje Panie Marku !
pompa rozebrana w proch , poczyszczona ze starej farby (polecam tu TROTON REMOVER - sprawdza się) , korpus silnika - Troton + myjka z dyszą kołową , zdjęcia jakies nienajlepsze - zawiodla mnie trochę xperia Z3 .nieład roboczy w garazu mam nadzieję -wybaczycie ,szkoda mi czasu na ukladanki - i tak jade po nocach

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

NOWE głowice *rofl*

Obrazek

Obrazek


podkład epoksyd o podwyższonej odporności na temp.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
marek_79
Posty: 281
Rejestracja: 09 mar 2014, 21:05

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: marek_79 »

Roboty stolarskie skończone?

PS Andrzej pozostało na liczniku 158 dni.
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: drandrzej »

roboty stolarskie tak , teraz kłopoty blacharskie . potrzebuję wynajać gdzies w bydg ciepły pokój z gniazdem 3faz, zeby blacharz w miesiąc ogarnął panele kabiny . szukam .
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2786
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: Jacek ze Skansena »

Jedź do Piotrka. Myślę, że pomoże.
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: drandrzej »

pogadałem , miejsca brak .szukam dalej .



nocne sprawy :p

Obrazek

Obrazek





małe uzupełnienie dnia :p




Obrazek

Obrazek


Obrazek



*****************************************************
małe pytanie :

jakiej twardosci/klasy powinny byc śruby ktorymi mocuje się do ramy z boku uchwyty resorow tylnych ?

drobnozwojowe czy zwykłe , 10.9 czy 12 , czy moze wyzej ?


jestem na etapie wzmacniania konstrukcji ramy , potrzebuję już osadzić śruby - potem zamknąć profil -
marek_79
Posty: 281
Rejestracja: 09 mar 2014, 21:05

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: marek_79 »

Drobnozwojowe minimum 10,9
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12749
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: Ursus »

No powiem Ci, że napięcie rośnie :D Fajnie będzie zobaczyć na zlocie taki trochę "powiew Zachodu" ;) Tam się częściej widuje jak na zloty jeżdżą zestawy odpowiednie epokowo :) Jak nie traktor + przyczepa, to przynajmniej stara ciężarówka.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: drandrzej »

działam dalej


Obrazek


Obrazek


resory osadzone , nowe swoznie , tulejki (jednak rezoteks) , slizgi , blachy kasujące luz piór resorow przednich w tylnych ślizgach .

z tyłu nieco gorzej , musze dorobic blachy róznej grubosci zeby ten luz wykasowac - ale rysunek do wyciecia już w AutoCadzie jest


bębny po przetoczeniu czekają na lakier wierzchni


dziś demontaż - zwrotnice - za duże luzy więc jednak trzeba się dobrać do swożni/tulejek - jeszcze nie wiem jak to pójdzie


i montaż : hamulce ,

w międzyczasie składam w garażu silnik , blacharz paprze się z blaszkami , doklepywaniem , doginaniem i dogniataniem :p ,

felgi niedługo wyjada do montazu opon , niestety porzadnych 825/20 tak żeby chciały do mnie przyjechac nadal nie ma - a szkoda mi poświecac dnia na wyjazd , nawet w deszczu walcze przy ramie - bo jest do grzebać jak widać .
Awatar użytkownika
marek_spectra
Posty: 272
Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: marek_spectra »

Kiedy sie patrzy na fotki ze składania to troche bierze człeka zazdrosć :) Ale kiedy pomyślę co za Tobą i jeszcze ile przed to zazdroszcze jakby mniej :)

Pięknie to wygląda - gratuluję!

Możesz zdradzić czym malowałeś ramę po piaskowaniu?

Kiedyś czeka mnie podobna robota, ale przy duzo mniejszej ramie :)
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: drandrzej »

podklad epoxydowy - w nazwie coś material lakierniczy 4141 czy coś takiego , 3 cz podkładu 1 cz utwardzacza , potem poliuretan MALCHEM-u , cholernie długo schnie (168 h !) , ale powłoka jest trwała - taka przemyslowka na naczepy TIR i inne ciężko pracujące - wadą jest koniecznośc zakupu 13 litrów materiału w 1 opakowaniu - ale w moim przypadku akurat jest szansa że wystarczy , klade kilka warstw .
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2685
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: SEBRIGHT »

Widzę że powoli ze sterty części zaczyna się wyłaniać jakiś kształt przypominający podwozie ciężarówki :)
Andrzej - trzymam kciuki żebyś zdążył na Łazy *tup*
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: drandrzej »

zdjęcia zniknęły ?


mam pytanie do grzebiących w slnikach :

jaki jest moment dokrecania śrub mocujacych koło zamachowe do wału ?

śruby 14x1,5 8 sztuk

ponieważ zdarza mi się narozrabiać przy dokręcaniu chciałbym wiedzieć , co prawda w wale ew dałoby się przejść na 16x1,5 - jak w nowszych Horchach fabrcznie robiono - ale lepiej nie psuć
Awatar użytkownika
C360-3P
Posty: 218
Rejestracja: 03 lut 2008, 11:37

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: C360-3P »

Według moich danych to ;
-nakrętki głowicy M14X 1,5 -16 kGm
-nakrętka kadłuba silnika M16x 1,5 -17kGm
-pokrywy korbowodu M14x 1,5 -12 kGm
-śruba koła zamachowego M12x1,5 -11kGm Z moich doświadczeń wychodzi że są wały pod M12 i pod M14
LUZ zaworowy na zimno ssący 0.3
wydechowy 0,4
Odległość tłoka w GMP od powierzchni kadłuba 0,5mm +-0.15mm

Dane te tyczą się silnika 4VD 14,5/12 SRW
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: drandrzej »

Dzięki !

silnik 11,5 SRW , nie mam w katalogach danych bo katalog nowszej wersji jest już na tłokach 120 a u mnie jeszcze 115 , sprzęgła były na pocz 2 tarczowe , potem 1 tarczowe , koła zamachowe mocowane na śruby 12x1,5 14x1,5 i 16x1,5 . u mnie 14x1,5 - ciężko było mi zdobyć takie koło zamachowe - przeważnie trafiałem na 16x1,5 .

idę jeszcze do garażu , dokrecę koło , ustawię zawory , przygotuję śię do ust zapłonu , robota sama jakoś robić się nie chce niestety
ODPOWIEDZ