RE: Łańcuchy w T-25A

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5012
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25A Wszystko W Tym Temacie

Post autor: Bolszewik »

Bo to niezłe alternatory są, szczególnie te w których mozna było regulować prąd w zalezności od pory roku.

Ale jak jekiś pacan "naprawiał" go młotkiem doprowadził do całkowitego spalenia instalacji itd. to cóż było robić. W końcu widziałem co kupuje (choć aż takiego remontu jak przeprowadziłem to się nie spodziewałem). Akutat inst. el. to był najmniejszy problem, cała wymiana dorabianie mocowania pod alternator itd. zajeło mi raptem dwa dni.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5012
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25A Wszystko W Tym Temacie

Post autor: Bolszewik »

Lepiej napisac czego nie robiłem, względnie nie "wetknołem ryja".

Oto lista rzecczy których nie ruszałem:
- Pompa wtryskowa (cieknie i spodziewam się że bedzie ją trzeba wymienić)
- Rozdzielacz
- Siłownik
- Pompa oleju

:smilewinkgrin:

Wszystkie inne podzesoły zostały mniej lub bardziej rozmontowane i sprawdzone, naprawione lub wymienione na nowe.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5012
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25A Wszystko W Tym Temacie

Post autor: Bolszewik »

Prawie ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5012
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25A Wszystko W Tym Temacie

Post autor: Bolszewik »

Bo były, szkoda że nie miałem aparatu jak silnik leżał w drobiazgach.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: T-25A Wszystko W Tym Temacie

Post autor: Deleted_User »

to trochę z innej beczki: jak ustawiacie pług w swoich ruskach??? Ja zawsze rozkręcam lewy wieszak,lub prawy skręcam, albo i to i to równocześnie...
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: T-25A Wszystko W Tym Temacie

Post autor: Deleted_User »

Ja mam normalny pług polski od c-330, czyli chyba 2x30 cm + opony od c-330 i tu chyba jest problem, gdyż mój ciągnik kopie się w orce i nie mówię już tu o jakichś glebach piaszczystych gdzie wiadomo że rusek tonie, ale na normalnych glebach z domieszką glinki też:-( Generalnie u nas podobno jest ciężka ziemia do obróbki, bo mój znajomy jak mi orał ursusem u-904 bodajże jak miałem silnik na dotarciu powiedział, że miał dość ciężko, a orał mi pługiem - większą trójką! Myślałem właśnie jakby ułatwić życie ruskowi poprzez ustawienie pługa, bo bez rozkręcania wieszaka to ani rusz-tak ma ciężko, ale widzę ze ty też tak ustawiasz... Może ktoś ma inny patent???
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: T-25A Wszystko W Tym Temacie

Post autor: Deleted_User »

Opony od c-330 są szersze i w tym chyba problem w rusku! Z jednej strony powinien mieć lepszy uciąg, ale to chyba za słaby silnik, żeby wykorzystać możliwości tych opon.
No bez rozkręcania wieszaka to pług źle wchodzi w ziemię, bo pod kątem, a nie poziomo, co spowodowane jest przechyłem całego ciągnika z uwagi na wjechanie jedną stroną w bruzdę. I wtedy ma jeszcze ciężej!
A co sądzicie o oraniu na blokadzie??? Zauważyłem, że jak mi zaczyna boksować lewym kolem w orce to po załączeniu blokady idzie do przodu jak po asfalcie! Wcale się nie grzebie.
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: T-25A Wszystko W Tym Temacie

Post autor: Deleted_User »

i nie wypada ci ta blokada??? Mi bardzo często wypada, muszę ciągle trzymać na niej nogę bo co jakiś czas wyciąga się ta dźwigienka!!!
szersze opony=lepszy uciąg=większe zapotrzebowanie na moc=brak tej mocy u nas w ruskach
A twoja teoria o wysokości profilu opony na czym polega??? Że głębiej wpada w ziemię i bardziej się wkopuje???
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: T-25A Wszystko W Tym Temacie

Post autor: Deleted_User »

No właśnie nie kumam,o co ci chodzi z tą wysokością opon? Wyjawisz tę tajemnicę czy ona przechodzi u was w rodzinie z pokolenia na pokolenie?:smilewinkgrin:
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

RE: T-25A Wszystko W Tym Temacie

Post autor: KECZO »

CCCP napisał/a:
Zastanów się jak masz za wysoką oponę to wtedy ciągnik jest słabszy, a T-25A powinien mieć opony 11.2/28.
Jak Ci się może głębiej wkopywać jak opona szersza, a jak szersza opona to mniej się wkopuje bo mniejszy nacisk jest i lepszy uciąg.
To prawda.To tak jak na fizyce nas uczyli która rzecz wywiera większy nacisk na podłoże.Spróbuj chodzić po śniegu w normalnych butach a później spróbuj się przejść z nartami lub rakietami na nogach.

A u siebie mam chyba opony o rozmiarze 10.4/28 ale nie jestem pewien jeszcze sprawdzę.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5012
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25A Wszystko W Tym Temacie

Post autor: Bolszewik »

Standardowe opony są chyba najlepsze. Kolega miał opony nawet większe niż od C-330. Efekt był taki że porwał skrzynie biegów. Przynajmniej tak twierdził, teraz kupił nowe w zalecanym rozmiarze.

A blokadę powinno się załączać i wyłączać ze sprzęgłem.
Osobiście to użyłem w swoim może ze dwa razy i to zima na śniegu.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
agrotechnik
Posty: 1052
Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38

RE: T-25A Wszystko W Tym Temacie

Post autor: agrotechnik »

Tu chodzi o różne zasady fizyki. Tak samo jak jazda na bliźniakach, czy gąsienicach, wywiera mniejszy nacisk na podłoże, tak samo rozmiar ma tu znaczenie.
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: T-25A Wszystko W Tym Temacie

Post autor: Deleted_User »

KECZO-----> z tego co piszesz o butach i rakietach do śniegu, to na moich oponach powinno mu być łatwiej bo są szersze tak jak te rakiety od butów!!!B) A CCCP pisał o wysokość opon...
Bolszewik----> dzięki za info, bo ja jak już używałem tego ustrojstwa to bez sprzęgła.
A tak w ogóle to gdyby nasze ruski miały zamiast kół rakiety to dopiero by się orałooooooooooooo:D
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

RE: T-25A Wszystko W Tym Temacie

Post autor: KECZO »

Koledzy tutaj w temacie pisaliście że przy orce to całe pole na blokadzie jeździcie to jakie wy tam ziemie macie,czy tak głęboko bierzecie.Ja u siebie całe pole spokojnie bez blokady zaoram.
Awatar użytkownika
agrotechnik
Posty: 1052
Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38

RE: T-25A Wszystko W Tym Temacie

Post autor: agrotechnik »

Nie no wiesz CCCP,, będę cię poprawiał, ale raczej trochę ortografii i gramatyki trzeba się nauczyć. ;)
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5012
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25A Wszystko W Tym Temacie

Post autor: Bolszewik »

Mała robotka mi się szykuje przy "Władku". Wymiana przednich opon, kupiłem "chinole" po 130 zł za szt. Wymiana przewodów hydraulicznych. Postanowiłem wywalić te stalowe rurki bo wiecznie się odkręcają i ciagnik ukidany olejem. No i jeszcze kolumna kierownicy zamówiłem nową gość woła 600 zł. Nie wiem czy to dobra cena ?
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
agrotechnik
Posty: 1052
Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38

RE: T-25A Wszystko W Tym Temacie

Post autor: agrotechnik »

Co do opon to można by zamówić w sklepie, gdzie sprzedają wschodni sprzęt, nowe od Ślązak-XTZ 3510 bo to jest podobno taki odnowiony i odświeżony Władek.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5012
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25A Wszystko W Tym Temacie

Post autor: Bolszewik »

Koszt transportu/wysyłki byłby pewnie za duży. Zresztą opony i przewody już kupiłem. Leżą w garażu i czekają. Chodzi mi głównie o kolumnę kierowniczą , zastanawiam się czy to dobra cena.

Co do opon to polskie były po 170, chinole (z dętkami) po 130. Kolega ma te Chinole już dwa lata i nie narzeka. Szczerze to trochę mi żal wymieniać bo mam jeszcze oryginalne kapcie z fabryki z sygnaturą CCCP.

Muszę jeszcze sobie zafundować dwa szybkozłacza hydrauliki do przedniego podnośnika. Skręcanie, rozkręcanie i zakładanie zaślepek już mi się znudziło. W związku z tym mam pytanie jakie szybkozłączki kupić. Chodzi mi nie tylko o rodzaj ale i o firmę. Zależy mi na niezawodności i trwałości.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
agrotechnik
Posty: 1052
Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38

RE: T-25A Wszystko W Tym Temacie

Post autor: agrotechnik »

Co do laczków przednich to zostaw na pamiątkę, no chyba że zsrr się reaktywuje to spal.;)

Co do szybko złączy to:
http://www.madejski.com.pl/pl_,hydrauli ... 949056.php
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5012
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25A Wszystko W Tym Temacie

Post autor: Bolszewik »

Które wybrać :confused:

Grzybkowe ISO A
Suchoodcinajace Flat Face
Skręcane z gw. zew. PVV3 AG
Skręcane z gw. zew. PVV3 AGS
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
ODPOWIEDZ