Przy moim C-4011 są oryginalne wieszaki ale prawy jest nieco inny jak ten na zdjęciu powyżej. Przy moim prawym wieszaku górne mocowanie nie ma elementów ustalających położenie wieszaka względem ramienia (w okolicy górnego sworznia). Położenie górnej połowy wieszaka jest ustalane przez dolną połowę poprzez wytłoczenia w rurze w które wchodzi dolna połowa. Były dwa rodzaje tych wieszaków czy któryś jest nie oryginalny ?
Po przeanalizowaniu wszystkich sygnałów - przede wszystkim dziękuję, że tak aktywnie włączacie się w dyskusję w moim temacie - mam pewne wnioski.
Elementy ustalające są dospawane przez poprzedniego właściciela. Prawdopodobnie ma to związek z tym, że wieszak był założony w Zetorze 50 Super. A w Suprach właśnie oryginalny wieszak z korbką ma budowę, która uniemożliwia ruchy na boki. Wobec tego będę musiał to usunąć.
Górna część wieszaka nie powinna mieć możliwości obrócenia się względem dolnej. Jeżeli prowadzenia wewnątrz wieszaka są wyrobione to nie będzie to działało poprawnie, przede wszystkim źle się kręci korbą bo korba ucieka na boki. Nie bez powodu ktoś dospawał te uszy. Jeśli możesz to dodaj zdjęcia rozkręconego wieszaka. To wiele wyjaśni.
szubinska pisze: ↑30 mar 2021, 7:45
Jeżeli prowadzenia wewnątrz wieszaka są wyrobione to nie będzie to działało poprawnie, przede wszystkim źle się kręci korbą bo korba ucieka na boki. Nie bez powodu ktoś dospawał te uszy.
Nie wiem czy we wszystkich, ale w C 355 ten uchwyt górny wieszaka miał te "opory" "fabryczne" był to jednolity odlew wieszaka, nie spawane.
Być może użytkownicy podpatrzeli że tak jest lepiej i dospawywali takie opory...
Nawiazujac do powyższych zawisłości związanych z wieszakiem.....byłem dzisiaj na zakupach z rozbiórek i natrafiłem na taki wieszak. Stan jest fatalny, ale był to dodatek do pozostałych części.
Z czego to jest ? U góry nie ma ograniczników i raczej nikt ich nie odciął, a na górnej cylindrycznej części ma przetłoczenia.
Jak już się weźmiesz za niego, to będzie wyjątkowy remont
Patrząc nawet na nasze forum, poziom renowacji ciągników mam wrażenie, że rośnie z każdą sztuką Kilka lat temu wzorem byli Damber czy Chrapek, a dziś co chwila się pojawia jakaś perełka
Ursus pisze: ↑02 maja 2021, 20:27
Jak już się weźmiesz za niego, to będzie wyjątkowy remont
Patrząc nawet na nasze forum, poziom renowacji ciągników mam wrażenie, że rośnie z każdą sztuką Kilka lat temu wzorem byli Damber czy Chrapek, a dziś co chwila się pojawia jakaś perełka
Ktoś może powiedzieć, że za mocno detalowo chcę żeby to wyglądało
Znowu wrócę do prawego wieszaka. Przeglądam sobie ogłoszenia i trafiłem C4011 z 1968 roku. Na zdjęciach taki sam prawy wieszak jak mój.
Większość przypadków potwierdza wieszak z tuleją z prowadzeniem, jak kolegi RRC. Ale coś jest na rzeczy z tym drugim typem.
Wczoraj odebrałem przesyłkę z kolejnymi detalami - mianowicie gniazdami szybkozłączy.
Produkcja Pilmet. Co ciekawe nie idzie ich dostać w Polsce, ja swoje kupiłem w Czechach.
Ursus C-4011 przez cały okres produkcji był w takie gniazda wyposażany, a także C-355 do numeru ciągnika 133299.