c 325

Wszystko o naszych Ursusach
bossmann
Posty: 2141
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: c 325

Post autor: bossmann »

Dzieki. ....
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: c 325

Post autor: damber »

Już mam - nawet jeszcze taniej :D

http://farmexpert.pl/pictures/bigfoto/z ... -styki.jpg
http://farmexpert.pl/pictures/bigfoto/z ... -styki.jpg

Wiadomo, są to współczesne zamienniki, ale nic im nie brakuje.
Facebook. old URSUS tractor
bossmann
Posty: 2141
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: c 325

Post autor: bossmann »

O proszę, mamy żywy dowód na to że remont jest droższy od zakupu nowego.



Ale szczerze powiemze moja rozetka ładniejsza , a jak pomysle ze skręcal ja majster z ursusa to tym bardziej nie zaluje.



http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0ad ... 21865.html



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Podesty wraz zc hamulcami juz dzis zaczolem rozkrecać , stozkowe śruby i automat stop pod podestem , jestem pod milym wrazeniem że to na śruby zrobiono a nie pospawane.podgrzane rozkrecaly sie bezproblemowo.



No i wajha chamulca rozkołatana .... trzeba ja usprawnić.



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Mam juz sruby stozkowe ale nie mozna juz takich jak orginal dostac na plaski wkretak, tylko imbus.



Sygnal belma , jak dostanie chrom to bedzie jeszcze piekniejszy.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: c 325

Post autor: damber »

Ja też jak pytałem o śrubki na płaski wkrętak, to się sprzedawcy dziwili, że jeszcze ktoś pyta się o takie. Mówi "Panie na krzyżak, albo na imbus mam są o wiele lepsze", to kupiłem na imbus, a w domu spawarką cyknąłem łebek i rowek zrobiłem piłką do metalu i jak oryginał :D - Podczas skręcania ciągnika starałem się nie używać ani śrub krzyżakowych, ani imbusowych. Przyznam się, że zastosowałem dwie nakrętki samo-kontrujące, które mnie trochę denerwują, ale jak znajdę trochę czasu, to je wymienię na takie jakie były, czyli koronkowe plus zawleczka odginana.
Facebook. old URSUS tractor
bossmann
Posty: 2141
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: c 325

Post autor: bossmann »

Sraciłoby urok gdybym na imbus zostawił, jednak tak jak Ty zrobie , zaspawam i rowki wytnę.



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Łapa chamulca ręcznego wyrobiona, sworzeń tez jajkowaty ...mam zamiar w rączce zrobic gwint m14 i mąsiężną śrubę wkręcić , a potem otwór na swożeń .czy się uda? Zobaczymy. Podesty poszlifowane pare malych elementów też.



Obrazek



Obrazek



Obrazek



niby ciapek caly w oleju cieknie ale pedaly zapieczone , teraz sprubowalem na przeciwage brac i cos strzelilo ... mi w lokciu.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: c 325

Post autor: damber »

Bossmann tylko ostrożnie, żeby nie było tak, że ciapka wyremontujesz, a sam będziesz wymagał "remontu" ;)

Powiedz mi, czy u Ciebie pedały uderzały o podest?, bo u mnie tak się dzaiało.
Facebook. old URSUS tractor
bossmann
Posty: 2141
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: c 325

Post autor: bossmann »

Tak uderzaly. Posiadaja oba slady od uderzeń
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: c 325

Post autor: damber »

Ja zrobiłem odbój gumowy pod podestem i teraz pedały są w odległości ok. 15 mm od podestu. Ślady uderzeń na pedałach napawałem i na gładko wyszlifowane. Na podeście wyrobione miejsca także nadlane spawem i na równo krawędź wyszlifowana tak jak było fabrycznie. Polecam zrobienie odboju ;)
Facebook. old URSUS tractor
bossmann
Posty: 2141
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: c 325

Post autor: bossmann »

Cos sie wymysli. Automat stopu masz tez pod podestem?
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: c 325

Post autor: damber »

Szkoda było by, aby znowu się o podest obijały.
Tak, automat też pod podestem mam. Jedyna różnica, to taka, że Twoje podesty mają jeszcze przykręcane uchwyty do mocowania ich do obudowy skrzyni biegów, a w moich te uchwyty są już spawane - zrobili zmianę w technologi produkcji tych części.
Facebook. old URSUS tractor
bossmann
Posty: 2141
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: c 325

Post autor: bossmann »

O odbojach pomysle jak uporam sie z rozczepieniem pedalow , teraz udalo sie wyciagnać pierścień i podkładkę , i troche rozruszać.dobrze że nikogo obok niebylo bo piescien tyskoczyl tak ze mogly komus zęba wybić. *sarcasm*
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: c 325

Post autor: damber »

Tak sobie myślę, że może i nawet dobrze, że pedały były zapieczone, bo może to oznaczać, że otwór w prawym pedale hamulca nie będzie wyrobiony tak jak to było w moim przypadku i nie będziesz musiał tulejki zakładać ;)
Facebook. old URSUS tractor
bossmann
Posty: 2141
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: c 325

Post autor: bossmann »

Zauważyłem że wałek chamulca w niejscach obsadzenia w korpusie lekko wyrobione , czy u Ciebie też takbbyło?
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: c 325

Post autor: damber »

Też był wyrobiony. Napawałem wałek i przetoczyłem na właściwą średnicę i jest OK.
Facebook. old URSUS tractor
bossmann
Posty: 2141
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: c 325

Post autor: bossmann »

Kalamiki po obu sronach wałka są i one smaryja wałek a czy smarują też ten pedał ktory nie jest na frezie?




Chodzi o walek (oś) chamulca.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: c 325

Post autor: damber »

Tak, smaruje i ten pedał prawego hamulca.
Facebook. old URSUS tractor
bossmann
Posty: 2141
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: c 325

Post autor: bossmann »

Aaaaaa. To mądrze pomyśleli , jeszcze pedaly mi sie nie poddaly i se tak mysle czemu zapieczone to tak? Juz w planach mialem po zdemontowaniu otworek zrobić, ale chyba niebede musial.



Wyczściłem sygnał belma 6v podlanczałem ma dwa różne sposoby ale nie reaguje. Są jakieś inne sposoby sprawdzenia sygnału takiego?
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: c 325

Post autor: chrapek3011 »

6V nie będzie dobrze pracował przy napięciu 12v.Będzie charczał.Rozmontuj go,i przeczyść styki przerywacza.Prędzej zaznacz sobie położenie siatki i membrany względem korpusu.
bossmann
Posty: 2141
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: c 325

Post autor: bossmann »

Dziękuję Sławku. ... jutro będzie elektryk u mnie moze będzie miał pomysł na zredukowanie pradu do 6 V.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: c 325

Post autor: chrapek3011 »

Ale zaznaczam,że to nie jest oryginalny sygnał.To jest polski sygnał motocyklowy.
ODPOWIEDZ