Silnik 1ca90
RE: Silnik 1ca90
Podłączę się-do tmatu remontuję silniki Hatza i tam w każym silniku jest wybity na bloku koło pompy numer, oznacza on grubość-podkladki jaka ma być pod pompą (czyli np 0,9 to jest 0,9mm ma podkładka). Przełożenie pompy z innego silnika wiąże się z założeniem tylu podkładek co w silniku z którego pochodzi pompa ( w najlepszym przypadku) w innym przypadku regulacja metodą domową na zasadzie prób i błędów ( czyli czy nie stuka, czy nie kopci, czy Łatwo pali czy dobrze wchodzi na obroty). jeżeli jest dobrze złożony rozrząd na znaki to tylko kwestia wyregulowania pompy. tak jest w silnikach Hatz nie wiem jak jest w naszych silnikach Esiokach. bardzo ważna sprawa to równierz ustawienie zaworów i co najważniejsze w jakim stanie jest silnik (układ krbowo tłokowy i układ zasilania pompa wtryskiwacz).
Jak wymieniLeś sekcję- sam to daj pompę-do sprawdzenia czy daje odpowiednie ciśnienie.
Jak wymieniLeś sekcję- sam to daj pompę-do sprawdzenia czy daje odpowiednie ciśnienie.
RE: Silnik 1ca90
Coś to się nie trzyma ani kupy ani d..py.
Coś źle jest poskładane albo nie napisałeś co jeszcze w nim podmieniałeś.
Coś źle jest poskładane albo nie napisałeś co jeszcze w nim podmieniałeś.
RE: Silnik 1ca90
Witam wszystkich
Mam problem z moim 1ca90 tzw 10
zaznaczę że pracuje na traktorku sam na pod zespołach żuka (sprzęgło skrzynia tylny most )
W dniu dzisiejszym podczas prac odmówił posłuszeństwa *helpless*
Opisze dolegliwości podczas pracy stracił na mocy i strasznie kopcił i w końcu zatrzymał się *tdown* przy próbie uruchomienia z wielkim trudem zapala i nie chce wejść na obroty i wydaje dziwne dźwięki Zaznaczę olej jest stan filtr powietrza i oleju w tym sezonie wymieniany
Prosze o pomoc i o rady
Mam problem z moim 1ca90 tzw 10
zaznaczę że pracuje na traktorku sam na pod zespołach żuka (sprzęgło skrzynia tylny most )
W dniu dzisiejszym podczas prac odmówił posłuszeństwa *helpless*
Opisze dolegliwości podczas pracy stracił na mocy i strasznie kopcił i w końcu zatrzymał się *tdown* przy próbie uruchomienia z wielkim trudem zapala i nie chce wejść na obroty i wydaje dziwne dźwięki Zaznaczę olej jest stan filtr powietrza i oleju w tym sezonie wymieniany
Prosze o pomoc i o rady
RE: Silnik 1ca90
Jak go odpaliszna jakiego koloru jest dym?
RE: Silnik 1ca90
Jak był rozgrzany to jeszcze chciał zagadać a dym był czarny momentami biały ale w tej chwili to już wcale nie chce zaskoczyć
co zauważyłem kompresja jest zachowana
a i druga sprawa nie wiem jak się ta część nazywa która jest umiejscowiona od strony korby troszkę poniżej przekręca się ją przy zimnym silniku ułatwia rozruch w chwili obecnej nie chce się przekrecic tak jak by cos ją blokowało
co zauważyłem kompresja jest zachowana
a i druga sprawa nie wiem jak się ta część nazywa która jest umiejscowiona od strony korby troszkę poniżej przekręca się ją przy zimnym silniku ułatwia rozruch w chwili obecnej nie chce się przekrecic tak jak by cos ją blokowało
RE: Silnik 1ca90
Pewnie bedzie to problem z regulatorem obrotow bo jezeli "przyspieszacz"nie reaguje na przekrecenie to pewnie cos sie zawiesilo.
Musisz zajrzec pod pokrywe rozrzadu.
Musisz zajrzec pod pokrywe rozrzadu.
RE: Silnik 1ca90
pod pokrywę rozrządu ok ale jak się za to zabrać mniej więcej
może jakieś podpowiedzi co i jak odkrecać żeby nie uszkodzić
i z której strony odkrecić
może jakieś podpowiedzi co i jak odkrecać żeby nie uszkodzić
i z której strony odkrecić
RE: Silnik 1ca90
Pokrywa rozrzadu jest postronie zbiornika paliwa a dokladniej pod nim.
Pierwsze wykrec pompe paliwa (bedzie ci pszekadzac podczas demontazu pokrywy rozrzadu).
Odkrecasz sruby M8 i delikatnie odciagsz cala pokrywe.Podczas odciagania pokrywu musisz zdemontowac sprezyne ktora naciaga regulator obrotow jest ona przymocowana do trzpienia dzwigni gazu.
Musisz tez zwrocic uwage na zimering walka w pokrywie latwo go uszkodzic.
Tu masz zdjecie z katalogu czesci.
http://imageshack.us/f/846/skanuj0006c.jpg/
Tu jest zdjecie samego regulatora i jego czesci.
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... j0024.jpg/
Proponuje ci skontrolowanie wtrysku paliwa.
P.S
Znowu brak polskich liter.*sarcasm**sarcasm**sarcasm*
Pierwsze wykrec pompe paliwa (bedzie ci pszekadzac podczas demontazu pokrywy rozrzadu).
Odkrecasz sruby M8 i delikatnie odciagsz cala pokrywe.Podczas odciagania pokrywu musisz zdemontowac sprezyne ktora naciaga regulator obrotow jest ona przymocowana do trzpienia dzwigni gazu.
Musisz tez zwrocic uwage na zimering walka w pokrywie latwo go uszkodzic.
Tu masz zdjecie z katalogu czesci.
http://imageshack.us/f/846/skanuj0006c.jpg/
Tu jest zdjecie samego regulatora i jego czesci.
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... j0024.jpg/
Proponuje ci skontrolowanie wtrysku paliwa.
P.S
Znowu brak polskich liter.*sarcasm**sarcasm**sarcasm*
RE: Silnik 1ca90
Dzięki serdeczne za podpowiedzi
pytanie czy muszę spuścić olej
a jesli chodzi o kontrole wtrysku to raczej fachowiec musi sprawdzi bo bez sprzętu nie da rady
Dziś wieczorem się tym zajmę
pytanie czy muszę spuścić olej
a jesli chodzi o kontrole wtrysku to raczej fachowiec musi sprawdzi bo bez sprzętu nie da rady
Dziś wieczorem się tym zajmę
RE: Silnik 1ca90
Tak musisz spuscic olej.
Co do wtrysku sprawdz sobie czy robi mgielke jezeli bedzie wypuszczal kropelki to jest do wymiany.
Wtedy musisz odwiedzic fachowca i ustawic wtrysk na 210 atm.(21MPa)*tup*
Co do wtrysku sprawdz sobie czy robi mgielke jezeli bedzie wypuszczal kropelki to jest do wymiany.
Wtedy musisz odwiedzic fachowca i ustawic wtrysk na 210 atm.(21MPa)*tup*
-
- Posty: 386
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: Silnik 1ca90
21 MPa to jest 210atm jak dobrze kojarzę
RE: Silnik 1ca90
Tak to jest 210 atm.
Zjadlem zero.*rolleyes*
Zjadlem zero.*rolleyes*
RE: Silnik 1ca90
Witam
Pokrywa rozrządu ściągnięta udalo się bez problemów
brak widocznych uszkodzeń i nadmiernych luzów wręcz wszystko jak nowe
jedynie co zauwarzylem nadmierne luzy na zaworach ale już po korekcie jeśli chodzi o uklad paliwowy dam pompę i wtrysk do fachowca na sprawdzenie
Jak na razie nie wiadomo jakie są powody awarii*helpless*
http://zapodaj.net/57d1fd02db7ec.jpg.html
http://zapodaj.net/5664328495b31.jpg.html
http://zapodaj.net/ea34ad45d5705.jpg.html
I nasz sam w calości
http://zapodaj.net/944c89d954d04.jpg.ht ... ><br>pompa sprawdzona
wtrysk się zapiekl wymieniona końcówka i hula
Pokrywa rozrządu ściągnięta udalo się bez problemów
brak widocznych uszkodzeń i nadmiernych luzów wręcz wszystko jak nowe
jedynie co zauwarzylem nadmierne luzy na zaworach ale już po korekcie jeśli chodzi o uklad paliwowy dam pompę i wtrysk do fachowca na sprawdzenie
Jak na razie nie wiadomo jakie są powody awarii*helpless*
http://zapodaj.net/57d1fd02db7ec.jpg.html
http://zapodaj.net/5664328495b31.jpg.html
http://zapodaj.net/ea34ad45d5705.jpg.html
I nasz sam w calości
http://zapodaj.net/944c89d954d04.jpg.ht ... ><br>pompa sprawdzona
wtrysk się zapiekl wymieniona końcówka i hula
RE: Silnik 1ca90
Cześć,
Mogę prosić o przesłanie instrukcję obsługi do 1ca90
e-mail markaw1984@gmail.com
Dziękuję
Cześć,
Mam pytanko zauważyłem, że w moim 1ca90 spod wtryskiwacza sączy się olej napędowy, nie wiecie jaki może być tego powód?
Czy wiecie jaka powinna być podkładka pod wtryskiwacz?
Po zakupie silnika sprawdzany był wtryskiwacz i zastanawiam się czy nie została zamontowana inna podkładka, może zbyt twarda, albo obecna podkładka jest uszkodzona.
Pozdrawiam
Mogę prosić o przesłanie instrukcję obsługi do 1ca90
e-mail markaw1984@gmail.com
Dziękuję
Cześć,
Mam pytanko zauważyłem, że w moim 1ca90 spod wtryskiwacza sączy się olej napędowy, nie wiecie jaki może być tego powód?
Czy wiecie jaka powinna być podkładka pod wtryskiwacz?
Po zakupie silnika sprawdzany był wtryskiwacz i zastanawiam się czy nie została zamontowana inna podkładka, może zbyt twarda, albo obecna podkładka jest uszkodzona.
Pozdrawiam