Weryfikacja stopnia skundlenia...
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
Ale po co Ci ta gruszkowa pompka? Moim zdaniem zbędne. Jak wszystko jest tak jak trzeba to działa bez zarzutu grawitacyjnie.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
W zetorze 3340 mam wsadzoną świecę żarową na zbiorniczek grawitacyjny i tam wsadzę taką do dodatkowego nabicia ciśnienia przed odpaleniem.
W zetorze 25 myślałem, żeby sobie taka leżała na wężu pod bakiem do ewentualnego odpowietrzenia w razie "W".
Tylko mam jeszcze wątpliwość czy grawitacja przebije zaworek zwrotny jaki jest w pompce.
Takie cudo: http://allegro.pl/reczna-pompka-paliwa- ... 51936.htmlNaprawiam hamulec ręczny, którego nie było wcale- mam w związku z tym trochę wątpliwości.
1. Czy zaciąganie ręcznego jest w kierunku do siebie czy od siebie?
2. Jak powinna być założona końcówka na osi hamulca z łapką (jak podejrzewam do sterowania linką hamulca przyczepy)?
W zetorze 25 myślałem, żeby sobie taka leżała na wężu pod bakiem do ewentualnego odpowietrzenia w razie "W".
Tylko mam jeszcze wątpliwość czy grawitacja przebije zaworek zwrotny jaki jest w pompce.
Takie cudo: http://allegro.pl/reczna-pompka-paliwa- ... 51936.htmlNaprawiam hamulec ręczny, którego nie było wcale- mam w związku z tym trochę wątpliwości.
1. Czy zaciąganie ręcznego jest w kierunku do siebie czy od siebie?
2. Jak powinna być założona końcówka na osi hamulca z łapką (jak podejrzewam do sterowania linką hamulca przyczepy)?
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
Możesz z tą gruszką mieć problem.
Ręczny zawsze się zaciąga, czyli do siebie. W Zetorku w tył.
O jaką końcówkę Ci chodzi? Żadnych linek w Zetorze nie było. Zrób fotkę.
Ręczny zawsze się zaciąga, czyli do siebie. W Zetorku w tył.
O jaką końcówkę Ci chodzi? Żadnych linek w Zetorze nie było. Zrób fotkę.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
Na elemencie, który ciągnie taśmę jest jakby kątownik z dziurą. Pasuje mi to na zaczep do systemu hamowania przyczepy. Podobny patent był np. w TZ4K14.
Fotki postaram się zrobić jutro.
Fotki postaram się zrobić jutro.
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
Chciałem taką kupić do Forda żeby nabić ciśnienie przed rozruchem bo mi nie trzyma.Jest niewiele warta czy marnie działa i szybko się psuje?Wiecie coś na jej temat?Ursus napisał/a:
Możesz z tą gruszką mieć problem.
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
Nie wiem jak z jakością, ale przy grawitacyjnym obiegu paliwa to raczej nie wypali.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
Ja mam takie pompki w peugeocie 406 i samuraju z motorem renaulta- ale jak były jakieś nieszczelności na filtrze paliwa to zaworek zwrotny nie uchronił przed zapowietrzaniem. Jakościowo są bez zarzutu.
Skoro zetor 25 się łatwo odpowietrza to sobie odpuszczę w nim tą pompkę.
Nie zdążyłem dzisiaj zrobić fotek hamulców, jutro się postaram.Tak to wygląda.
1. Przymierzone taśmy z C360 (jeszcze przed skróceniem)

2. Element, o który pytałem (spawany po wcześniejszym przecięciu)

3. U góry widać jakby przelotkę- do czego ona służy?

4. Drugi wałek- widoczny też analogiczny element z dziwną dźwignię (tylko wcześniej została obcięta).

Skoro zetor 25 się łatwo odpowietrza to sobie odpuszczę w nim tą pompkę.
Nie zdążyłem dzisiaj zrobić fotek hamulców, jutro się postaram.Tak to wygląda.
1. Przymierzone taśmy z C360 (jeszcze przed skróceniem)

2. Element, o który pytałem (spawany po wcześniejszym przecięciu)

3. U góry widać jakby przelotkę- do czego ona służy?

4. Drugi wałek- widoczny też analogiczny element z dziwną dźwignię (tylko wcześniej została obcięta).

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
Ten element z dźwignią i otworem służy do połączenia tegoż elementu z wajchą (dźwignią) hamulca ręcznego poprzez odpowiednio wyprofilowaną śrubę +sprężyna ,czyli dźwignia(wajcha) z wałkiem ręcznego połączona jest sprężyście.
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
Teraz rozumiem- masz jakieś fotki tego rozwiązania?Oświeciłeś mnie- znalazłem to na zdjęciu w drugim moim zetorze.

Co robi ten element? Odbija dźwignię? Bez tego będzie poprawnie działać?

Co robi ten element? Odbija dźwignię? Bez tego będzie poprawnie działać?
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
Sprężyna powoduje że hamulec działa -czyli utrzymuje w napięciu taśmę po zaciągnięciu ręcznego ,bez tego przy orginalnym zazębniku z powodu dość dużych zębów zegniesz dźwignię albo coś urwiesz, sama dźwignia powinna się obracać na wałku od hamulców a połączenie poprzez ten "amortyzator"
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
Teraz mi się rozjaśniło.
W jednym ciągniku w ogóle nie było sterowania hamulca ręcznego, a drugi z powodu zimy jeszcze nie zwiozłem do siebie i nie miałem jak porównać.
Dzięki za pomoc.
W jednym ciągniku w ogóle nie było sterowania hamulca ręcznego, a drugi z powodu zimy jeszcze nie zwiozłem do siebie i nie miałem jak porównać.
Dzięki za pomoc.
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
Dokładnie, wszystko wyjaśnione. Dodam, że ręczny bez tej sprężyny (miałem zapieczoną dźwignię i to nie pracowało) też działa, ale nie uda się go mocno zaciągnąć. Ze sprężyną traktor od razu pewniej się zaciąga 

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
Nabyłem drogą kupna dwa zestawy tylnych błotników muszelek- jeden ładniejszy, drugi bardzo zmasakrowany.
Czy ktoś może ma fotki jak powinien wyglądać wzorcowy błotnik? Chodzi mi o mocowania lamp, przewodów, położenie i średnicę otworów itp. Jak już oddam blacharzowi to chciałbym doprowadzić do zgodności z oryginałem (o ile to będzie możliwe...).
Czy ktoś może ma fotki jak powinien wyglądać wzorcowy błotnik? Chodzi mi o mocowania lamp, przewodów, położenie i średnicę otworów itp. Jak już oddam blacharzowi to chciałbym doprowadzić do zgodności z oryginałem (o ile to będzie możliwe...).
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
Mogę Ci przesłać na email parę fotek, ale podaj mi na PW adres.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
Czy może ktoś montował do zetora prądnicę z ciapka? Mam gdzieś w szpeju kilka takich starych prądnic, zastanawiam się czy taka podejdzie i nie będzie bardzo razić?
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
Z Ciapka raczej za mała średnica, będzie kiepsko w uchwycie leżała. Już od C4011 bardziej podpasi.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
Kurcze, wygląda na sporą- może ona faktycznie nie z ciapka?
Średnica siakieś 13 cm, oznaczenie na obudowie: P6c 12/25 19 5
Średnica siakieś 13 cm, oznaczenie na obudowie: P6c 12/25 19 5
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
A możesz fotkę zrobić? Ja kurcze nigdy w tych oznaczeniach mocny nie byłem...
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
Szukajcie, a znajdziecie- mogłem wcześniej grzebać w nieprzebranych zasobach forumowych...
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... rowstart=0
Coś się nam forum przycinało ostatnio...
Taka prądnica:


Taki regler (z nim ponoć chodziła):


Czy taki sygnał produkcji węgierskiej na licencji Magneti Marelli jest koszerny?


Mam jeszcze pytanie: gdzie w okolicy Krakowa lub Bielska Białej skutecznie naprawić oryginalną chłodnicę?
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... rowstart=0

Taka prądnica:


Taki regler (z nim ponoć chodziła):


Czy taki sygnał produkcji węgierskiej na licencji Magneti Marelli jest koszerny?


Mam jeszcze pytanie: gdzie w okolicy Krakowa lub Bielska Białej skutecznie naprawić oryginalną chłodnicę?
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
Tak, ale tamta prądnica okazała się nie oryginalna. PAL, ale być może do Supra
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...