Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie ERRATA- model H3A
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
Mam nadzieje że nie zapomniałeś o odpowiednich podkładkach pod blokami?
Pytam ponieważ jest to częsty błąd podczas napraw tego typu silników.A szkoda roboty
Pytam ponieważ jest to częsty błąd podczas napraw tego typu silników.A szkoda roboty
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
Andrzej na OLX jest cały Horch na sprzedaż, popatrz sobie. Sprzedawca pisze, że ma 2000 kg ładowności... strasznie mało.
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
A gdzie to ogłoszenie?
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
Jacek i Andrzej tutaj masz:
http://olx.pl/oferta/ifa-horch-s40001-C ... e7b6125731
http://olx.pl/oferta/ifa-horch-s40001-C ... e7b6125731
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
Marek a gdzie tam jest napisane, że ładowność dwie tony?
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 01 gru 2011, 18:15
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
Jest napisane "ładowność 2000 kg", czyli 2 tony
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
podkladki pod półblokami sa , poskrecalem bez , powymierzalem komory spalania i ile co ma wystawać/być poniżej , dobrałem odpowiednie (wyszły 0.4 - w końcu udało się dostać bo ludzie nie wiedza co sprzedają - inny wymiar rzeczywisty inny sprzedawany, blok i półbloki nominał )
ładowność auta wynosi w zalezności od rocznika i typu 2500kg dla wersji 1Z , 3200kg dla LB800 , 3400kg wywrot 3 str , 4000 skrzynia - taką mam w dowodzie
jest jeszcze wersja z siodłem , i inne typy(pożarnicze , beczki , paszowozy,dźwig, ...) - ale danych nie mam .
ładowność auta wynosi w zalezności od rocznika i typu 2500kg dla wersji 1Z , 3200kg dla LB800 , 3400kg wywrot 3 str , 4000 skrzynia - taką mam w dowodzie
jest jeszcze wersja z siodłem , i inne typy(pożarnicze , beczki , paszowozy,dźwig, ...) - ale danych nie mam .
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
2000 kg na taką dużą ciężarówkę wydaje się słabym wynikiem 

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
Faktycznie jest napisane 2000kg ale tak jak pisał Andrzej to ma cztery tony ładowności. Nie jest to za szybkie ale nie o to chodzi aby jechać szybko a raczej dla przyjemności.
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
szybkiego da się zrobić wyieniając most na ifowski - ja zrobiłem odwrotnie - wstawiłem oryginał a IFY- wyjąłem - gdyby ktoś potrzebował to mam na zbyciu - kompletny .
jest jeszcze opcja wymiany wkładu mostu na inne przełożenie , ale $$, chyba że ktoś z Was ma jakieś dojście w tym temacie - mam wkład mostu jeden zapasowy - na eksperymenty .
w
weekend majowy może uda się uruchomić silnik - ech rąk do pracy brakuje ...
jest jeszcze opcja wymiany wkładu mostu na inne przełożenie , ale $$, chyba że ktoś z Was ma jakieś dojście w tym temacie - mam wkład mostu jeden zapasowy - na eksperymenty .
w
weekend majowy może uda się uruchomić silnik - ech rąk do pracy brakuje ...
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
Trzymam kciuki Andrzej.
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
Andrzej, na jakim etapie są prace? 

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
na zbyt wolnym , niestety .
wczoraj przykręcilismy elementy blaszane kabiny do stelaża drewnianego ,wkrety do drewna 2,5x16 a czasem 2,5x20 , elementy tylnej ściany wkretami 4x16 a czasem 4x30
kabina założona na ramie w celu ustawienia reszty blach , maska ( podobnie jak oslony silnika )okazała się półfabrykatem ktory trzeba docinać i doginać do wymiarów więc montujemy komplet wstępnie poszpachlowanych + podklad blach na aucie , potem demontaż i lakierowanie elementów zewnętrznie . blachy przykręcone do stelaża sa polakierowane od strony wnętrza .
dziś jade dobierac kolor tapicerki do częściowo polakierowanej deski rozdzielczej - tak żeby się zgrywało jakos w całość
dalej nie mam opon PNEUMANT prowadzacych 825-20 mimo deklaracji kilku niemieckich znajomych z byłego DDR . nie chce regenerowanych tylko nowe albo bardzo dobre stare
kombinuję tez jak odtworzyć chrom na kierownicy bakielitowo-stalowo-aluminiowej .
dużo oryginalnych gratow dotarło - nowych albo wygladajacych na nowe - zegary , elementy z drutu oporowego (cos jak zetorkowate solniczki ) , lampy przod i tył (he he , tego nawet w muzeum Horcha nie mają w swoim s-4000 ) , odblaski .
nie wiem jeszcze w jakim kierunku iść z tematem papierowym żeby na drodze nie było watpliwości jak bede wiózł bombaja na skrzyni - co powinno byc w DR - czy jakis pojazd cięzarowy uniwersalny czy cos ...
fotek nie zrobiłem , ale niedługo pstryknę
temat kół wreszcie zakończony
2 szt. 101TM radialki , nowiznowate - jeszcze resztki "cycków" , nowe fartuchy i dentki

kabina na ramie , w lakierni
wczoraj przykręcilismy elementy blaszane kabiny do stelaża drewnianego ,wkrety do drewna 2,5x16 a czasem 2,5x20 , elementy tylnej ściany wkretami 4x16 a czasem 4x30
kabina założona na ramie w celu ustawienia reszty blach , maska ( podobnie jak oslony silnika )okazała się półfabrykatem ktory trzeba docinać i doginać do wymiarów więc montujemy komplet wstępnie poszpachlowanych + podklad blach na aucie , potem demontaż i lakierowanie elementów zewnętrznie . blachy przykręcone do stelaża sa polakierowane od strony wnętrza .
dziś jade dobierac kolor tapicerki do częściowo polakierowanej deski rozdzielczej - tak żeby się zgrywało jakos w całość
dalej nie mam opon PNEUMANT prowadzacych 825-20 mimo deklaracji kilku niemieckich znajomych z byłego DDR . nie chce regenerowanych tylko nowe albo bardzo dobre stare
kombinuję tez jak odtworzyć chrom na kierownicy bakielitowo-stalowo-aluminiowej .
dużo oryginalnych gratow dotarło - nowych albo wygladajacych na nowe - zegary , elementy z drutu oporowego (cos jak zetorkowate solniczki ) , lampy przod i tył (he he , tego nawet w muzeum Horcha nie mają w swoim s-4000 ) , odblaski .
nie wiem jeszcze w jakim kierunku iść z tematem papierowym żeby na drodze nie było watpliwości jak bede wiózł bombaja na skrzyni - co powinno byc w DR - czy jakis pojazd cięzarowy uniwersalny czy cos ...
fotek nie zrobiłem , ale niedługo pstryknę
temat kół wreszcie zakończony
2 szt. 101TM radialki , nowiznowate - jeszcze resztki "cycków" , nowe fartuchy i dentki

kabina na ramie , w lakierni
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
To są te opony Pneumant? pokaż bieżnik
No i jakieś fotki z prac - ciekaw jestem

No i jakieś fotki z prac - ciekaw jestem

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
nie , STOMIL Olsztyn , PNEUMANT jest do zdobycia , 160 EUR/szt + transport , ale pojawiły się jak już zakupiłem te - dosłownie 2 dni później w DE i jak policzyłem przy dzisiejszym kursie z transportem - wyszło ponad 2x tyle co zapłaciłem za 2 koła z nowymi oponami,felgami i fartuchami . jak trafią się gdzieś za rozsądną cenę to wrócę do tematu . fotki z praz po odebraniu z lakierni , chyba że coś znajdę na telefonie
skoro lakiernik zamula z robotą , to ja sobie w garażu prostuję zderzak

skoro lakiernik zamula z robotą , to ja sobie w garażu prostuję zderzak

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
Naszego zderzaka nigdy nie prostowaliśmy - a i jak pamiętam, to wszystkie były złamane w 1/3 długości z obu stron (tam, gdzie masz ciemne plamy). 

Pozdrrrawiam! :)
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
Zbiegusek - faktycznie !!
Wszystkie moje zderzaki były tam złamane ! :p
tam sa otwory i jak o cokolwiek się zahaczy cofając lub ciągnąc auto za zderzak to zderzak pęknie .
Nie ma jak tego poprawić bo nie ma miejsca na jakies konstrukcyjne wzmocnienia - chyba że by się boczne stopnie wywaliło (właściwie kątowniki które trzymają te stopnie - one idą wzdłuż zderzaka )
zderzak w podkładzie reaktywnym , jak wyschnie to mogę rzeźbić dalej , bo wyprostowanie tego juz nie jest dalej możliwe - przynajmniej mnie nie wychodzi , mimo użycia palnika , kowadła , wody i różnych młotków . dziwna stal .
Wszystkie moje zderzaki były tam złamane ! :p
tam sa otwory i jak o cokolwiek się zahaczy cofając lub ciągnąc auto za zderzak to zderzak pęknie .
Nie ma jak tego poprawić bo nie ma miejsca na jakies konstrukcyjne wzmocnienia - chyba że by się boczne stopnie wywaliło (właściwie kątowniki które trzymają te stopnie - one idą wzdłuż zderzaka )
zderzak w podkładzie reaktywnym , jak wyschnie to mogę rzeźbić dalej , bo wyprostowanie tego juz nie jest dalej możliwe - przynajmniej mnie nie wychodzi , mimo użycia palnika , kowadła , wody i różnych młotków . dziwna stal .
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
A możesz wrzucić jakieś fotki całości?
Bo ciekawość zżera 


Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
no auto u lakiernika cały czas , miął termin do końca stycznia *no*
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
Grunt że idziesz do przodu z robotą
A takie przestój z cudzej winy potrafią być cholernie frustrujące niestety...

Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;