Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie ERRATA- model H3A

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
C360-3P
Posty: 218
Rejestracja: 03 lut 2008, 11:37

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: C360-3P »

Mam nadzieje że nie zapomniałeś o odpowiednich podkładkach pod blokami?
Pytam ponieważ jest to częsty błąd podczas napraw tego typu silników.A szkoda roboty
marek_79
Posty: 281
Rejestracja: 09 mar 2014, 21:05

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: marek_79 »

Andrzej na OLX jest cały Horch na sprzedaż, popatrz sobie. Sprzedawca pisze, że ma 2000 kg ładowności... strasznie mało.
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2786
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: Jacek ze Skansena »

A gdzie to ogłoszenie?
marek_79
Posty: 281
Rejestracja: 09 mar 2014, 21:05

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: marek_79 »

Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2786
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: Jacek ze Skansena »

Marek a gdzie tam jest napisane, że ładowność dwie tony?
maciej sacha
Posty: 161
Rejestracja: 01 gru 2011, 18:15

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: maciej sacha »

Jest napisane "ładowność 2000 kg", czyli 2 tony
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: drandrzej »

podkladki pod półblokami sa , poskrecalem bez , powymierzalem komory spalania i ile co ma wystawać/być poniżej , dobrałem odpowiednie (wyszły 0.4 - w końcu udało się dostać bo ludzie nie wiedza co sprzedają - inny wymiar rzeczywisty inny sprzedawany, blok i półbloki nominał )

ładowność auta wynosi w zalezności od rocznika i typu 2500kg dla wersji 1Z , 3200kg dla LB800 , 3400kg wywrot 3 str , 4000 skrzynia - taką mam w dowodzie

jest jeszcze wersja z siodłem , i inne typy(pożarnicze , beczki , paszowozy,dźwig, ...) - ale danych nie mam .
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12749
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: Ursus »

2000 kg na taką dużą ciężarówkę wydaje się słabym wynikiem :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2786
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: Jacek ze Skansena »

Faktycznie jest napisane 2000kg ale tak jak pisał Andrzej to ma cztery tony ładowności. Nie jest to za szybkie ale nie o to chodzi aby jechać szybko a raczej dla przyjemności.
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: drandrzej »

szybkiego da się zrobić wyieniając most na ifowski - ja zrobiłem odwrotnie - wstawiłem oryginał a IFY- wyjąłem - gdyby ktoś potrzebował to mam na zbyciu - kompletny .

jest jeszcze opcja wymiany wkładu mostu na inne przełożenie , ale $$, chyba że ktoś z Was ma jakieś dojście w tym temacie - mam wkład mostu jeden zapasowy - na eksperymenty .

w
weekend majowy może uda się uruchomić silnik - ech rąk do pracy brakuje ...
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2786
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: Jacek ze Skansena »

Trzymam kciuki Andrzej.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12749
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: Ursus »

Andrzej, na jakim etapie są prace? :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: drandrzej »

na zbyt wolnym , niestety .

wczoraj przykręcilismy elementy blaszane kabiny do stelaża drewnianego ,wkrety do drewna 2,5x16 a czasem 2,5x20 , elementy tylnej ściany wkretami 4x16 a czasem 4x30

kabina założona na ramie w celu ustawienia reszty blach , maska ( podobnie jak oslony silnika )okazała się półfabrykatem ktory trzeba docinać i doginać do wymiarów więc montujemy komplet wstępnie poszpachlowanych + podklad blach na aucie , potem demontaż i lakierowanie elementów zewnętrznie . blachy przykręcone do stelaża sa polakierowane od strony wnętrza .


dziś jade dobierac kolor tapicerki do częściowo polakierowanej deski rozdzielczej - tak żeby się zgrywało jakos w całość

dalej nie mam opon PNEUMANT prowadzacych 825-20 mimo deklaracji kilku niemieckich znajomych z byłego DDR . nie chce regenerowanych tylko nowe albo bardzo dobre stare

kombinuję tez jak odtworzyć chrom na kierownicy bakielitowo-stalowo-aluminiowej .

dużo oryginalnych gratow dotarło - nowych albo wygladajacych na nowe - zegary , elementy z drutu oporowego (cos jak zetorkowate solniczki ) , lampy przod i tył (he he , tego nawet w muzeum Horcha nie mają w swoim s-4000 ) , odblaski .

nie wiem jeszcze w jakim kierunku iść z tematem papierowym żeby na drodze nie było watpliwości jak bede wiózł bombaja na skrzyni - co powinno byc w DR - czy jakis pojazd cięzarowy uniwersalny czy cos ...

fotek nie zrobiłem , ale niedługo pstryknę








temat kół wreszcie zakończony

2 szt. 101TM radialki , nowiznowate - jeszcze resztki "cycków" , nowe fartuchy i dentki

Obrazek


kabina na ramie , w lakierni
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12749
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: Ursus »

To są te opony Pneumant? pokaż bieżnik :)

No i jakieś fotki z prac - ciekaw jestem :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: drandrzej »

nie , STOMIL Olsztyn , PNEUMANT jest do zdobycia , 160 EUR/szt + transport , ale pojawiły się jak już zakupiłem te - dosłownie 2 dni później w DE i jak policzyłem przy dzisiejszym kursie z transportem - wyszło ponad 2x tyle co zapłaciłem za 2 koła z nowymi oponami,felgami i fartuchami . jak trafią się gdzieś za rozsądną cenę to wrócę do tematu . fotki z praz po odebraniu z lakierni , chyba że coś znajdę na telefonie



skoro lakiernik zamula z robotą , to ja sobie w garażu prostuję zderzak

Obrazek
zbiegusek
Posty: 34
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:28

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: zbiegusek »

Naszego zderzaka nigdy nie prostowaliśmy - a i jak pamiętam, to wszystkie były złamane w 1/3 długości z obu stron (tam, gdzie masz ciemne plamy). :)
Pozdrrrawiam! :)
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: drandrzej »

Zbiegusek - faktycznie !!

Wszystkie moje zderzaki były tam złamane ! :p

tam sa otwory i jak o cokolwiek się zahaczy cofając lub ciągnąc auto za zderzak to zderzak pęknie .
Nie ma jak tego poprawić bo nie ma miejsca na jakies konstrukcyjne wzmocnienia - chyba że by się boczne stopnie wywaliło (właściwie kątowniki które trzymają te stopnie - one idą wzdłuż zderzaka )

zderzak w podkładzie reaktywnym , jak wyschnie to mogę rzeźbić dalej , bo wyprostowanie tego juz nie jest dalej możliwe - przynajmniej mnie nie wychodzi , mimo użycia palnika , kowadła , wody i różnych młotków . dziwna stal .
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12749
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: Ursus »

A możesz wrzucić jakieś fotki całości? :D Bo ciekawość zżera :D
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: drandrzej »

no auto u lakiernika cały czas , miął termin do końca stycznia *no*
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2685
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

Post autor: SEBRIGHT »

Grunt że idziesz do przodu z robotą :) A takie przestój z cudzej winy potrafią być cholernie frustrujące niestety...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
ODPOWIEDZ