Majorek Sławka.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Zgadza się.Ta w Zetorze 2011 jest oryginalna i na elektronicznym regulatorze ładuje od 800 obr. bardzo dobrze,napięcie na światłach dochodzi do 14V...co nigdy nie widziałem,żeby prądnica tak ,,dawała,,.Najwyższe napięcie na prądnicy przy polskich sprzętach to mierzyłem coś koło 13,5V...nic po za...
RE: Majorek Sławka.
Bo cewki w regulatorze prądu za dużo żarły!
Ja u siebie to nie pamiętam żebym w ogóle miał prądnicę, nawet w gratach... zawsze jakiś alternator siedział, fiatowski a teraz z mercedesa... co się dziwić, wół roboczy.
Ja u siebie to nie pamiętam żebym w ogóle miał prądnicę, nawet w gratach... zawsze jakiś alternator siedział, fiatowski a teraz z mercedesa... co się dziwić, wół roboczy.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Ja na pierwszym Majorku mam fiatoski alternator.Jakoś nie spieszy mi się na czeski tu wymieniać.Sprawuje się bardzo dobrze już trzeci rok!!!
RE: Majorek Sławka.
U mnie na wjeździe na remont łożyska padli i okaząło się że przez zgięty wałek... Do pary z elektronicznym regulatorem alternator z fiata sprawował się idealnie, poluje na taki na miejscowym fajansie żeby go znów zamontować w odpowiednim miejscu
)) Na razie mam tam boscha, ale fiatowski był "jak stamtąd"

Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Skrzynia biegów poskładana.Mam już dwa kawałki(razem z mostem),które będzie można już połączyć.
Oprócz tego blachy(maska,zbiornik i wspornik tablicy rozdzielczej)są przygotowywane dla mistrza blacharza-lakiernika.Tym razem kolor blach i felg będzie niebieski.
Oprócz tego blachy(maska,zbiornik i wspornik tablicy rozdzielczej)są przygotowywane dla mistrza blacharza-lakiernika.Tym razem kolor blach i felg będzie niebieski.
RE: Majorek Sławka.
O, fotka z książki Zetor Tractors 

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Dzięki Mateusz za dodanie!Majorek górski!!!Prawda,że piękny...tylko to malowanie nieoryginalne.To byłby prawdziwy materiał na HOT-ROD'a.Niski i szeroki.Do tego zaopatrzyłbym go w mega-kapcie no i oczywiście pustą chromowaną rurę!Yes.
RE: Majorek Sławka.
Chyba tylko z przednią osią byś miał problem. Tył to już pikuś.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- dominik5211
- Posty: 151
- Rejestracja: 16 sty 2008, 15:34
RE: Majorek Sławka.
Sławek wymieniałeś jakieś tryby w skrzyni na nowe?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Nie było potrzeby wymieniać...łożyska dałem wszystkie ZKL ze starych zapasów.W końcu mam trzy skrzynie...choć z eksportowego są wszystkie tryby i wałki.
- Rolnik122894
- Posty: 421
- Rejestracja: 31 gru 2010, 16:37
RE: Majorek Sławka.
Niebieski....*music* To dopiero będzie bryka!:D
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Most ze skrzynią złożony.Skrzynia zamknięta już na tip-top.Na następny ogień tym razem idzie podnośnik.
Zaraz wyślę kolejne fotki.
Zaraz wyślę kolejne fotki.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Dzięki Mateusz!I to na razie było by na tyle.Pokrywę skrzyni dałem jednak nowego typu...a to dlatego,że przystosuję go do swojego użytku jak Majorka ,,Zwycięzcę,,.
RE: Majorek Sławka.
Sławek kulturalny chłopak, zna prawidłowe metody uszczelniania ;D
Mi też zawsze idzie więcej nitra niż silikonu
A metodę z podklejeniem uszczelki na silikon bardzo sobie uważam, nie ma szansy żeby się podwinęła albo odpadła przy montażu, co jak się na przykład most składa lekko denerwuje ;D
Sławek sprzedaje "małego" !
http://tablica.pl/oferta/zetor-2011-maj ... d6f193c253
Pomóżmy Sławkowi znaleźć dobrego właściciela dla tego ciągniczka, bo szkoda żeby po takim nawale pracy go skundlili...
Link do tematu o 2011:
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ad_id=6606
Mi też zawsze idzie więcej nitra niż silikonu

Sławek sprzedaje "małego" !
http://tablica.pl/oferta/zetor-2011-maj ... d6f193c253
Pomóżmy Sławkowi znaleźć dobrego właściciela dla tego ciągniczka, bo szkoda żeby po takim nawale pracy go skundlili...
Link do tematu o 2011:
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ad_id=6606
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
RE: Majorek Sławka.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Pierwsze i ostatnie zdjęcie...prowadnice linki gazu ręcznego.Stary typ rurką,a nowy kółko.
Drugie zdjęcie...elementy hamulca ręcznego z dwóch ciągników.Z jednego taśmy są idealne,było chyba zrobione,a nikt tego hamulca nie używał albo nie działał.Taśmy mają okładziny plecione.
Wczoraj wieczorem oczyściłem,zamocowałem i podłączyłem pedał blokady,wspornik pompy hamulcowej i wsporniki podłóg.Jako ciekawostkę mogę podać,że Zetor Major 3011 wszedł do produkcji seryjnej w grudniu 1960 roku.Wiosną 1961 roku w IMiER przeprowadzono badania testowe na egzemplarzu seryjnym o numerze fabrycznym 1566.Po sprawdzeniu na stanowisku i 50-godzinnym docieraniu...moc efektywna wyniosła 37,45KM,co przewyższyło 33KM gwarantowane przez fabrykę.Ale taki wynik nie powtórzył się na dwóch innych egzemplarzach badanych jednocześnie w innych ośrodkach badawczych w kraju.
Można twierdzić,że były i lepsze i gorsze egzemplarze,a może inne metody badań i pomiarów w różnych ośrodkach badawczych.
Kolejną ciekawostką może być prototyp Zetora 3011 z polskim silnikiem trzycylindrowym S-313 z prototypowego Ursusa 340.
Drugie zdjęcie...elementy hamulca ręcznego z dwóch ciągników.Z jednego taśmy są idealne,było chyba zrobione,a nikt tego hamulca nie używał albo nie działał.Taśmy mają okładziny plecione.
Wczoraj wieczorem oczyściłem,zamocowałem i podłączyłem pedał blokady,wspornik pompy hamulcowej i wsporniki podłóg.Jako ciekawostkę mogę podać,że Zetor Major 3011 wszedł do produkcji seryjnej w grudniu 1960 roku.Wiosną 1961 roku w IMiER przeprowadzono badania testowe na egzemplarzu seryjnym o numerze fabrycznym 1566.Po sprawdzeniu na stanowisku i 50-godzinnym docieraniu...moc efektywna wyniosła 37,45KM,co przewyższyło 33KM gwarantowane przez fabrykę.Ale taki wynik nie powtórzył się na dwóch innych egzemplarzach badanych jednocześnie w innych ośrodkach badawczych w kraju.
Można twierdzić,że były i lepsze i gorsze egzemplarze,a może inne metody badań i pomiarów w różnych ośrodkach badawczych.
Kolejną ciekawostką może być prototyp Zetora 3011 z polskim silnikiem trzycylindrowym S-313 z prototypowego Ursusa 340.
RE: Majorek Sławka.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...