Remont Zetora 25K

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Grigs
Posty: 850
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: Grigs »

też mam wygięty obok rozrusznika.
HARY
Posty: 149
Rejestracja: 13 sie 2010, 14:40

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: HARY »

W moim również jest podgięty przechodzi przez otwór i nie obciera.
pozdrawiam.
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

Dzięki za odpowiedzi, już naprawione, wszystko super chodzi, ciągnik zalany Petrygo, także można jeździć :) Teraz mi zostało tylko zamontować błotniki i wszystko na razie gotowe, będzie czekać w takim stanie do wiosny, może wtedy kupię oryginalne blachy i odmaluje ciągnik.
HARY
Posty: 149
Rejestracja: 13 sie 2010, 14:40

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: HARY »

Wskoczę w temat, czy ktoś z kolegów wie gdzie kupić rurkę kapilarną lub czym ją skutecznie zastąpic.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12751
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: Ursus »

Chciałbyś sobie pompę regulować?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
HARY
Posty: 149
Rejestracja: 13 sie 2010, 14:40

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: HARY »

Robię wszystko po kolei jest to mój pierwszy traktorek więc ciekawość wzieła górę, rozebrałem a teraz sprawdzam i składam, więc pasuje sprawdzić wyprzedzenie zapłonu itp. Jeżeli ktoś ma lub wie czym ją zastąpić to bardzo chętnie przyjmę pomoc, wpadł mi pomysł zastąpić ją rurką z termometru ale to będzie trochę skomplikowane.
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

Panowie, którędy olej się dostaje do pompy wtryskowej i którędy schodzi ? U mnie jest taki problem, że nie schodzi on wogóle i aż wyrzuca go górą przy tym wałku co się nim reguluje obroty. Muszę to zrobić jaknajszybciej, bo uniemożliwia to jazdę, musiałbym miec chyba beczke oleju za sobą i dolewać co chwile.
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

racja z pod ośki, źle napisałem ;] Zdejmowałem ostatnio dekiel i zleciaiało z niego z ponad 1 l oleju, słowem, dekiel był pełny, jak tą ośke można uszczelnić, bądź jak to jest oryginalnie rozwiązane.
Awatar użytkownika
felek
Posty: 143
Rejestracja: 23 lip 2006, 21:32

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: felek »

Przednia dolna śruba mocująca pompę wtryskową
jest z otworem, którym spływa olej. Olej dostaje się do pompy
od wałka rozrządu poprzez popychacze sekcji.
Sprawdź czy nie masz pozamieniane te śruby.
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

Mowa o tych 4 śrubach którymi się przykręca pompę do bloku (te pod którymi są popychacze) ? Czy o tych wewnątrz dekla ?
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drandrzej »

prawa dolna pompy wtryskowej do bloku
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

Śrubę przekręciłem, faktycznie ta co była wkręcona nie miała otworu, dzięki :) ale wydaje mi się, że w tej temp. ten olej nie spłynie samoczynnie, za dużo jest go w regulatorze.
Awatar użytkownika
felek
Posty: 143
Rejestracja: 23 lip 2006, 21:32

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: felek »

Tą śrubą ma Ci spłynąć olej tylko z wnętrza pompy wtryskowej,
a nie z regulatora obrotów. W regulatorze utrzymuje się poziom około
100 - 150 ml do wysokości panewki wałka rozrządu. Obecny wyższy
poziom spowodowany był przelewaniem się oleju z pompy
do regulatora obok listwy zębatej regulacyjnej. Tam nie może być
dodatkowego uszczelnienia poza uszczelką pomiędzy obudowami
pompy i regulatora. Rozumiem, że w tym momencie olej cieknie przez
śrubę regulacyjną, ograniczającą maksymalne obroty (wysuw listwy zębatej).
Jeżeli po założeniu śruby z otworem nadal będzie wyciek (minimalny) to też
jest na to rada.
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

W takim razie jak zmniejszyć poziom oleju w regulatorze ? Odkręcić dekiel przez co zleje się olej i założyć znowu, i powinno być dobrze ? Olej cieknie na zewnątrz przy ośce obrotów, czyli w najwyższym możliwym punkcie na regulatorze.
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

sprawdzałem, odpaliłem go i chodził sobie trochę czasu na wolnych obrotach, od czasu do czasu dawałem wyższe, chciałem żeby olej się zagrzał, wtedy nie jest tak gęsty i olej cieknie nadal.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12751
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: Ursus »

Być może masz luz na tulejce wałka rozrządu, a panuje tam dość duże ciśnienie oleju, biegnie tamtędy olej do klawiatury. Jeśli masz na tej tulejce luz to może Ci olej pompować do regulatora.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
felek
Posty: 143
Rejestracja: 23 lip 2006, 21:32

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: felek »

Jak zagrzejesz olej to odkręć pokrywę pompy wtryskowej
i sprawdź czy olej z niej spływa. Powinny być śladowe ilości.
Ciepły olej z regulatora sam spłynie przez panewkę wałka
rozrządu. Możliwy jest też zbyt duży luz na wyjściu osi obrotów
i odśrodkowe wyrzucanie oleju przez te nieszczelności. Jeszcze pytanie:
czy wyciek proporcjonalnie zmniejsza stan oleju w misce
i czy po wyłączeniu silnika wyciek natychmiast ustaje?
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

wyrzucanie oleju jest odśrodkowe, wyciek wstępuje jedynie w momencie gdy silnik pracuje. Jutro rozgrzeje silnik i odkręcę pokrywę pompy wtryskowej.



Panowie, taka sprawa, olej wydaje mi się, utrzymuje odpowiedni poziom, z powodu, że wyciska go górą, ale gdy wstawiłem ciągnik do garażu odkręciłem olej był wydaje mi się w miarę stan ok 2 cm od najniższego punktu przy osłonie, ale przy ośce regulatora jest otwór do bloku, ale ja mam go zasłoniętego silikonem, czy tam jest otwór którędy powinien schodzić olej ? to by wyjaśniało sprawę, czy to jest defekt w osłonie, olej tamtędy na zewnątrz nie jest wyrzucany na zewnątrz, a nie jest to otwór na śrubę, gdyż jest dość duży, ok 1 cm, później wrzucę fotki, ale za dużo na nich nie widać.

Mowa o tym na ostatnim zdjęciu, widać tam fragment czerwonego silikonu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

Więc co, tamtędy spływa olej z regulatora ? Nie chciałem na razie nic wydłubywać, dlatego pytam, przy okazji jak uszczelnić tą oś regulatora ?
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

silikon wydłubałem, ale za tym nie ma żadnego otworu, a ja zakładając ten dekiel "obsmarowałem" zaraz przy tym jak wchodzi do bloku silikonem, konieczny będzie demontaż tego dekla i usunięcie tego silikonu, jeśli tak to jak (jeśli to usunę) uszczelnić ten dekiel ? bardziej po zewnętrznej stronie, tak by olej mógł spływać po bloku czy jak ? może ktoś mi to wytłumaczyć jak ten olej jest usuwany dokładnie z tego regulatora ?

Jeżeli ktoś mógłby powiedzieć chociaż czy muszę ten silikon usunąć, czy może zostać.
ODPOWIEDZ