
Przyszedł czas na Ursusa C-325
RE: Przyszedł czas na Ursusa C-325
Taki przełącznik był montowany fabrycznie chyba w syrenach 104 lub 105
Miałem taki sam , ale nie znałem jego wartości i został sprzedany z ciągnikiem ...

RE: Przyszedł czas na Ursusa C-325
Bossman, jakie nity kupowałeś do nitowania kloszy tylnych lamp? Ja póki co rozwierciłem sobie te nity i myślę jak je po malowaniu odtworzyć
Drugie pytanko - polerowałeś jakoś te szkiełka? W sumie plastikowe "szkiełka" 


Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Przyszedł czas na Ursusa C-325
nity normalne ,takie długie dałem chyba podkładki jakieś żeby niecisnelo szkiel do opuru,szkiełka sylikonem bezbarwnym pociagnelem , mikroszparki i wibracje,a tak dolega ją i wydaje się być fajnie szczelnie. przez otwór w nicie sruba m 04 przechodzi , rubli z kwasówki i łebki półokrągle "wiesz klimat"
szkiełka umyłem, bez poleracji.
a ramki chromowane. bardzo mi się podobają.
szkiełka umyłem, bez poleracji.
a ramki chromowane. bardzo mi się podobają.
RE: Przyszedł czas na Ursusa C-325
Ramki tylne chromowałeś też??
Ja mam szkiełka porysowane troszkę.
Ja mam szkiełka porysowane troszkę.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Przyszedł czas na Ursusa C-325
pawlus224 napisał/a:
Taki przełącznik był montowany fabrycznie chyba w syrenach 104 lub 105Miałem taki sam , ale nie znałem jego wartości i został sprzedany z ciągnikiem ...
Nigdy nie było w Syrenach ani Warszawach...ciężarówki i autobusy...
RE: Przyszedł czas na Ursusa C-325
Czekam na relacje zdjęciową renowacji filtra powietrza.
RE: Przyszedł czas na Ursusa C-325
No zdjęcia pewnie będą - ale zapewne nie za wiele - filtr pojedzie do piaskowania, potem podkład, ewentualne poprawki, jakaś szpachla miejscowo - lakier i tyleRoman1313 napisał/a:
Czekam na relacje zdjęciową renowacji filtra powietrza.

W autobusach nie wiem, w Starach były na pewnochrapek3011 napisał/a:Nigdy nie było w Syrenach ani Warszawach...ciężarówki i autobusy...pawlus224 napisał/a:
Taki przełącznik był montowany fabrycznie chyba w syrenach 104 lub 105Miałem taki sam , ale nie znałem jego wartości i został sprzedany z ciągnikiem ...
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Przyszedł czas na Ursusa C-325
Ano te sprężyny, stal resorowa
W sumie fajnym patentem byłoby wsadzenie między nie kawałka gumy (zadziała troche jak amortyzator cierny) , no i obowiązkowo odbojnik na podnośniku musi być perfekt 


Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
RE: Przyszedł czas na Ursusa C-325
Odbojnik mam, na razie na odbojnik założyłem też sprężynę
Trwa zabawa z detalami - robię lampki równocześnie do Supra i do Ciapka


*****************************************************
Cały czas ostatnio coś idzie powoli do przodu przy Ursusiku, ale ja z doskoku tylko jestem przy tym - bo gonię z Suprem.
Ale informacja z dnia wczorajszego jest taka, że Ursusik zagadał

Jest tylko problem ze sprzęgłem. Chyba trzeba będzie jeszcze raz rozpołowić. Okazuje się, że przejście na wałki od C330 i tarcze nowego typu nie jest takie proste jak się wydaje. Nie wystarczy zmienić samych wałków. Jak tylko się okaże co było przyczyną to opiszę.

Trwa zabawa z detalami - robię lampki równocześnie do Supra i do Ciapka


*****************************************************
Cały czas ostatnio coś idzie powoli do przodu przy Ursusiku, ale ja z doskoku tylko jestem przy tym - bo gonię z Suprem.
Ale informacja z dnia wczorajszego jest taka, że Ursusik zagadał


Jest tylko problem ze sprzęgłem. Chyba trzeba będzie jeszcze raz rozpołowić. Okazuje się, że przejście na wałki od C330 i tarcze nowego typu nie jest takie proste jak się wydaje. Nie wystarczy zmienić samych wałków. Jak tylko się okaże co było przyczyną to opiszę.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Przyszedł czas na Ursusa C-325
Jak problem ze sprzęgłem to nie wałki.
RE: Przyszedł czas na Ursusa C-325
No nie wałki, ale żeby założyć nowego typu tarcze - trzeba zmodyfikować docisk.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Przyszedł czas na Ursusa C-325
Rozmawiałem z Frankiem...dekiel sprzęgła z kątownikami podpierającymi dźwigienki.
RE: Przyszedł czas na Ursusa C-325
Metodą prób i błędów udało nam się jakoś wyregulować to sprzęgło, żeby rozłącza tarczę I stopnia - ale dopiero jutro się okaże czy prawidłowo to działa jak odpalimy. Dziś już nie było siły.
Jeśli zadziała - to znaczy, że nie trzeba tego dekla zmieniać, ale też już będziemy mieli opatentowane co trzeba zrobić by to poprawnie zmienić. Bo nie jest to takie proste jak się kiedyś wydawało - że dwa wałki zmienić, 2 tarcze i gra gitara
Jeśli zadziała - to znaczy, że nie trzeba tego dekla zmieniać, ale też już będziemy mieli opatentowane co trzeba zrobić by to poprawnie zmienić. Bo nie jest to takie proste jak się kiedyś wydawało - że dwa wałki zmienić, 2 tarcze i gra gitara

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Przyszedł czas na Ursusa C-325
stan frezów na wałkach przyjrzeliście sie im?, u mnie w c360 miałem właśnie w tym problem bo miałem frezy na wielowypustach wyrobione i tarcze nie odskakiwały, wówczas wymieniłem wałki przesmarowałem i wtedy przyniosło określony rezultat.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Przyszedł czas na Ursusa C-325
Uprzedzę odpowiedź Pawła...Wałki i tarcze nowe.
RE: Przyszedł czas na Ursusa C-325
Dokładnie jak pisze Sławek - wszystko nówka.
No i jest zagadka. Jak się poluzuje całkiem śruby regulacji II stopnia (kontrowane M8 nakrętką wkręty, podobne jak do regulacji zaworów) do tego stopnia, że są luźne. Wtedy sprzęgło pięknie działa. Dziwne to trochę i wbrew temu co książka pisze
Przy książkowym luzie - nie wysprzęgla.
Dodatkowe pytanie - czy u Was w tarczy docisku te "miseczki" są wszystkie zgrzane do tarczy?
Przy okazji
https://www.youtube.com/watch?v=Z2FSpZnKOSU
No i jest zagadka. Jak się poluzuje całkiem śruby regulacji II stopnia (kontrowane M8 nakrętką wkręty, podobne jak do regulacji zaworów) do tego stopnia, że są luźne. Wtedy sprzęgło pięknie działa. Dziwne to trochę i wbrew temu co książka pisze

Dodatkowe pytanie - czy u Was w tarczy docisku te "miseczki" są wszystkie zgrzane do tarczy?
Przy okazji

https://www.youtube.com/watch?v=Z2FSpZnKOSU
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Przyszedł czas na Ursusa C-325
Te miseczki powinny być zgrzane do tarczy...nie ma innej opcji...
RE: Przyszedł czas na Ursusa C-325
No to właśnie u mnie trzeba będzie pospawać. Bo teraz są luźne te z regulacją.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Przyszedł czas na Ursusa C-325
Też się spotkałem że niektóre luźne są najlepiej by było to klejem złapać do metalu bo spawanie wprowadza dodatkowe masy i jak spawac to wszystkie po kolei tak dla pewniaka.
Jak założone sa tarcze(w którą strone sa kołnieże), sprawdzałeś czy nie są krzywe, czy nie zacinają się na wielowpuście?
Jak założone sa tarcze(w którą strone sa kołnieże), sprawdzałeś czy nie są krzywe, czy nie zacinają się na wielowpuście?