Wszystko o Zetorze 25

Forum ciągników naszych południowych sąsiadów
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Wicher »

Hmmmm, to spróbuj z tą podkładką pod tulejkę, może akurat się uda. I tak i tak masz rozebrane więc najwyżej druga próba będzie.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 996
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Przemo »

Siamano pod tuleje wtrysku idzie gruby oring 34x6 i pod wtrysk podkładka miedziana jeżeli jest twarda to ją przepal i musi trzymać:p Natomiast pod tuleje świecy idzie oring 24x6, a samą świecę wkręca sie na stożek.*tup*
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 814
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:14

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Wiesiek »

Przemo! sprawdż dobrze proszę jeśli masz katalog. Pod tuleje świecy i wtrysku oring??? a nie miedziana podkladka??
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 996
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Przemo »

Wiesiek na bank idą grube oringi pod tulejkę świecy 24x6mm a pod tuleje wtrysku 34x6 .żadna podkładka miedziana zaufaj mi wiem co pisze:p
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 814
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:14

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Wiesiek »

Dobra! Jestem właśnie w trakcie roboty. Założe takie jak piszesz, ale jestem pewny że w oryginale tego nie było. Ani miedzi też.



He he he! Przemo! Niezbyt dokładnie mnie poczytałeś. Mnie chodziło o podkładki miedziane pod tulejkę świecy, a Tobie o uszczelnienie zewnetrzne tej tuleji.
Awatar użytkownika
jarekstryszawa
Posty: 692
Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
Lokalizacja: Stryszawa
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: jarekstryszawa »

Czy świece żarowe powinny być między sobą połączone drutem miedzianym czy kanthalowym? W jednym egzemplarzu znalazłem wygięty w "świński ogon" drut o grubości ok. 2,5 mm łączący styki świec.
Stary fachman elektryk samochodowy twierdzi, że może to służyć wyrównywaniu spadków napięcia- czy tak jest istotnie.
Ze schematu mi to nie wynika.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: chrapek3011 »

Elementem wyrównawczym jest spirala grzejna w kolektorze ssącym...żeby cały układ działał sprawnie w połączeniu szeregowym na 12 V.Przełącznik świec łączysz z żarnikiem kontrolnym przewodem o przekroju min 6mm2 i dalej cały układ również takim samym przewodem zaopatrzonym odpowiednio w końcówki oczkowe.Od żarnika kontrolnego do pierwszej świecy,od pierwszej do drugiej świecy i od drugiej świecy do spirali grzejnej w kolektorze,której drugi koniec jest połączony z masą.
Awatar użytkownika
jarekstryszawa
Posty: 692
Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
Lokalizacja: Stryszawa
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: jarekstryszawa »

Tak zrobiłem u siebie, tylko mnie zastanowił ten oryginalny łącznik z epoki. Może ktoś wtedy zrobił kombinację bo nie miał na przykład spirali w kolektorze?
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: chrapek3011 »

Zmierz opór tego drutu...i będzie wszystko jasne a tak jest na razie tylko jako łącznik pomiędzy świecami.
Awatar użytkownika
jarekstryszawa
Posty: 692
Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
Lokalizacja: Stryszawa
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: jarekstryszawa »

Z ciekawości sprawdzę- ale jeśli nie musi tam być żadnych oporów między świecami to się uspokoiłem , bo dałem nowe świece i bałem się żeby ich nie spalić...
Czy ktoś wie jak powinien wyglądać pręt siedzenia wskazany strzałką? W kilku moich zawsze jest wygięty na środku- nie wiem czy tak powinno być, czy to jest efekt wypracowania?

Obrazek
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: chrapek3011 »

Ale żeby tych świec nie spalić to trzeba mieć sprawny żarnik kontrolny i spiralę grzejną w kolektorze ssącym...temat opisywany wiele razy.
Awatar użytkownika
jarekstryszawa
Posty: 692
Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
Lokalizacja: Stryszawa
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: jarekstryszawa »

To sprawdziłem w pierwszej kolejności, wsio bangla.
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 814
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:14

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Wiesiek »

Witam!
Wykorzystam sytuację, w której temat Zetorka dość długo utrzymuje się na tapecie i ponowię wcześniej zadane pytanie.
We wcześniejszym poście Przemo udzielił mi dobrej rady , ale nie zrozumiał o które uszczelnienie chodzi. Mnie zależało na odpowiedzi, czym uszczelniona jest tuleja świecy żarowej przy jej wkręcaniu w komorę spalania. Ja kierując się intuicją, zastosowałem miedzianą rozhartowaną podkładkę i trochę siły przy wkręcaniu tuleji. Jeśli ktoś może mi udzielić profesjonalnej odpowiedzi, to bardzo proszę.
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 996
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Przemo »

Okej Wieśiek dobrze zrobiłeś tam się daje miedziane podkładki:p Ja Cie zrozumiałem ze tu na początku chcesz uczczelnić gdzie oringi idą ale spoko*tup*
Awatar użytkownika
jarekstryszawa
Posty: 692
Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
Lokalizacja: Stryszawa
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: jarekstryszawa »

Pod wtryski także powinny iść podkładki miedziane?
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 996
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Przemo »

No a jak myslisz???:p obowiązkowo*tup*
Awatar użytkownika
Mars
Posty: 787
Rejestracja: 26 lip 2013, 16:25

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Mars »

Widzę, że Twój temat Sławek, jest najbardziej oblegany i chętnie odwiedzany przez naszych :) To nobilituje :) Możesz być dumny z siebie. Oby tak dalej, dla wielu z nas jesteś wzorem do naśladowania.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: chrapek3011 »

To nie mój temat ale chętnie sam tutaj zaglądam.
Awatar użytkownika
Mars
Posty: 787
Rejestracja: 26 lip 2013, 16:25

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Mars »

No tak, miałem to napisać w Twoim temacie ;) W każdym razie wszystko inne się zgadza ;)
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 814
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:14

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Wiesiek »

Przemo sprawdż jeszcze jakie podkładki dajemy pod tuleje wtrysków - tutaj uwaga! nie pod wtryski jak pisze ~jarekstryszawa, ale pod tuleje wtrysków.

Odnośnie sposobu podłączenia świec żarowych, radziłbym jednak przygotować taki zestaw gotowy do montażu ( żarnik z solniczką- obowiązkowo, dwie świece podłączone w odpowiedni układ- można szeregowo, można równolegle;lepiej szeregowo, żarnik - jesli istnieje w kolektorze ssącym i odpowiednie przekroje przewodów zasilających- 4 do 6mm2)na stole i próbować ostrożnie podłączyć pod akumulator 12V. Uwaga ! pod akumulator nie pod prostownik. Prostowniki w warsztatach mamy różne i nie otrzymamy w ten sposób wiarygodnego efektu. W ten sposób można naocznie przekonać się do jakiego stopnia i w jakim czasie nagrzewają się świece i żarnik. Gdy zaistnieje potrzeba można ingerować i ewentualnie regulować doborem rezystora w solniczce, lub dobrać długość żarnika w kolektorze. Nie obrażając nikogo w tym temacie trochę podstaw elektrotechniki jest potrzebne. Ktoś kto nie zna, lepiej niech poprosi bardziej kompetentną osobę. Wszelkie inne teoretyczne gdybania mogą szybko nas rozczarować. Jedna sztuka świecy kosztuje ok 80 PLN a jej uszkodzenie trwa ok 3 sekund......
.

A tak z innej beczki, zastanawiam się nad przerobieniem tuleji pod świece i zastosowaniem świec od Władymirca 12Voltowych. Te mogą grzać i grzac.......
ODPOWIEDZ