T-25 Władimirec - różne problemy

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
Awatar użytkownika
pop
Posty: 801
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: pop »

Panowie nie jestem materiałoznawcą,ale dorabiałem sprzęgła elastyczne z poliuretanu i wiem,że jest nieodporny na wys. temp.i nie wiem skąd pomysł,by ten materiał zastosować na uszczelki.Jeśli chodzi o wytoczenie uszczelnień,to z takowych usług nie raz korzystałem w Promaszu(wrocław).Usługa jest dość droga i opłacalna,gdy nie ma innej opcji.Jak ktoś mocno cierpi z powodu tych uszczelnień,to proponuję poszukać czegoś podobnego z innych pojazdów(Deutz,Magirus,Lamborghini) itp. lub zmodyfikować przez dodatkowe oringi,porządne pasty uszczelniające,doprężające podkładki itd.Powodzenia.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

Uszczelka zrobiła się po prostu twarda.

Zobaczę jutro co się będzie działo. W zanadrzu mam jeszcze radę żeby to obsmarkać pastą do klejenia gwintów ?
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
pop
Posty: 801
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: pop »

Specyfiki do uszczelniania i hamowania gwintów do takich celów kompletnie się nie nadają(większość przy dopływie świeżego powietrza się nie utwardzi),a utwardzone mają kruchą nieelastyczną strukturę.Jesli mazidła,to wymienione już w tym temacie pasty(nie powszechnie stosowany czerwony czy niebieski sylikon).Masy uszczelniające Reinz,to najlepsze jakie znam do takich celów.Doraźnie zdarzało mi się doprężać uszczelnicz np.opaską zaciskową lub...drutem i było ok.
mordeth
Posty: 29
Rejestracja: 10 maja 2013, 17:14

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: mordeth »

Kochani - ratujcie! :D
Rok temu na wiosnę walczyłem z elektryką we władku, poprawiłem mase i wszystko działało. Na wiosne ruszyłem w pole, zadowolony godzina 18 a ja jeszcze jade - mówie włączę światła a tu niespodzianka...
Jedyne co w tym momencie działa to oświetlenie w kabinie, wentylator dachowy, prawy kierunkowskaz i prawe światło stopu. Co może być przyczyną? Może ktoś już po tych objawach powie? Bo nie jestem szpecem od elektryki jeśli mam być szczery a i teraz czasu nie mam żeby sie tym zająć.

Czy to mogą być bezpieczniki? A jeśli tak, wie ktoś jakie powinny być? W sensie teraz mam w skrzynce (fabryczna) 1.-10A, 2.-20A, 3.-10A. i sie zastanawiam czy jest ok bo klakson już nie działa od wieków ;) A w instrukcji ani słowa o tym nie mam, w katalogu części też nie mam opisanego (tylko numer katalogowy). Z góry dziękuje za pomoc ;)

A i jeszcze 1 - jaki smar do koła kierownicy, zwolnic i kół? Jaki kolwiek łożyskowy czy konieczny numerek? nie wiem, na ile ufać tej instrukcji :d
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: KECZO »

Jak bezpieczniki całe to musisz posprawdzać połączenia, czy nie pośniedziały oraz punkty masowe znowu do sprawdzenia - tak na początek.
Co do pytania nr 2: w zwolnice i piasty przednich kół idzie normalny, przekładniowy Hipol. W przekładnię kierowniczą też fabrycznie szedł olej przekładniowy ale jak ma już swoje lata może się okazać że dużo zaraz wycieknie.
mordeth
Posty: 29
Rejestracja: 10 maja 2013, 17:14

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: mordeth »

no tylko właśnie mam dylemat co do tych bezpieczników bo to tak nagle sie stało a zakładam, że nie było to ruszane. może wstawić nowe spróbować?
przemex
Posty: 5
Rejestracja: 15 mar 2015, 18:23

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: przemex »

U mnie w ciągniki jak się jedzie gdzieś po wertepach, nierównej drodze to czasem się zdarza że coś nie łączy, z reguły są to bezpieczniki ale czasem mogą poluzować się gniazda żarówek, mocowania kabli mogą się poluzować albo zardzewieć, mi nawet w jednej lampie kabel się złamał sam nie wiem od czego, mogą się też czasem żarówki spalić, a nawet może dojść do zwarcia. We władkach tak już jest że czasem wszystko działa jak należy aż tu nagle pewnego dniach chcesz zapalić światła a tu ciemno...
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1559
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: marek »

Wartość potrzebnej wielkości bezpiecznika obliczysz z wzoru 1Vx1A=1W. Przykład. Instalacja ma 12V ,podłączone żarówki przednie razem 90W. Podstawiasz do odwrotności wzoru 90W:12V=~`8A . Dajesz bezpiecznik z zapasem , czyli 10A i ,,gitara". Tak obliczysz wartość każdego bezpiecznika.
mordeth
Posty: 29
Rejestracja: 10 maja 2013, 17:14

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: mordeth »

ok dzięki bardzo, jak skończe siewy to pogrzebe przy nim troszke.

A jeszcze jedno pytanie - jak trudna i kosztowna (i czy w ogóle możliwa) byłaby przeróbka regulacji gazu na taką, jak była w t25a1 w jednej z wersji (nie wiem która to w sumie już sam), nie wiem jak to opisać, ale najprościej rzecz biorąc przestawić ją "z prawego błotnika" pod kierownice.
Dokładnie tak jak tu w instrukcji (11):

Obrazek
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: KECZO »

Szczerze powiedziawszy to nie było by z tym dużo roboty. Musiałbyś nabyć/dorobić mocowanie tej dźwigni od gazu, wykonać otwór w podłodze oraz dorobić mocowanie cięgna do wałka (pręta) lecącego pod podłogą do pedału gazu. Jeśli nie spieszy Ci się z tym to mogę w okolicach świąt porobić zdjęcia tej odmiany, gdyż posiadam takie fabryczne.
mordeth
Posty: 29
Rejestracja: 10 maja 2013, 17:14

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: mordeth »

nie śpieszy, to już w formie upiększania rusinka ;) no i moim zdaniem wygodniejsze rozwiązanie. Będe bardzo wdzięczny za takie zdjęcia. Swoją drogą, możesz nawet całości zrobić traktora fotke bo ciekawi mnie w jakich wersjach było zrobione to w ten sposób. Bo znajomy ma np. władka z 86', ja z 92' i wszystko identyko, tyle, że u mnie nie było obrotomierza (wtf?) i podobno fabrycznie tak ale ile w tym prawdy ;p

@Bolszewik
to samo pomyślałem, ale traktor w rodzinie kolegi był praktycznie od nowości więc szybko zginęło wszystko, linka jak i zegar ;)
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

Obrotomierz był zawsze, chyba że ktoś go fabrycznie ..... sprywatyzował .....
Wersje 1975 miały inne oblachowanie. Wcześniej była jeszcze inna maska, ale do nas chyba ich nie sprowadzano. Poszukaj na Google.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: KECZO »

Widzisz Bolszewik, u mnie jest lepszy kwiatek: ciągnik jest z 1977, posiada już deskę rozdzielczą nowego typu (z obrotomierzem po lewej, a nie centralnie), ale oblachowanie dalej w tył ciągnika (podłoga, błotniki etc.) są jeszcze takie jak stosowano w DT14/20 i pierwszych T25 z okrągłą maską ;)
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

Nic to dziwnego, akurat magazynier znalazł w kącie stare podzespoły i zamontowali. To samo było u nas gdy zmieniały się odmiany skarpet, malkolmów, kanciaków, poldków czy żulów. Wychodziły modele będące w różnym stopniu kompilacją nowego i starego typu.


PS. Masz unikalny egzemplarz, ja bym się cieszył *tup*
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
iks
Posty: 2
Rejestracja: 31 mar 2015, 10:32

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: iks »

Witam, jestem w trakcie operacji zmiany rozstawu kół w moim t-25 ze standardowych 1200 mm na drugą pozycję czyli 1310 mm tył już został zrobiony i czas na przód, zastanawia mnie tylko jak taka zmiana wpłynie na pracę ciągnika przy ziemniakach, czyli sadzeniu, redleniu i samych wykopkach... czy ktoś z forumowiczów przeprowadzał taką operację i może coś na ten temat powiedzieć ???
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

Szerszy wydaje się być silniejszy i jest dużo stabilniejszy - lepiej się go prowadzi.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
iks
Posty: 2
Rejestracja: 31 mar 2015, 10:32

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: iks »

Z tego akurat zdaje sobie sprawę, ale czy problemem nie będzie późniejszy rozstaw grządek po takim poszerzeniu, nie mam ochoty wracać do poprzedniego rozstawu kół przed sezonem sadzenia ziemniaków bo którymś z kół jadę po grządce..
pawel1976
Posty: 63
Rejestracja: 02 sty 2013, 22:56

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: pawel1976 »

Z tego co się orientuję to ten drugi rozstaw pasuje do poszerzonego rozstawu sadzarki automatycznej ( ja swoim T25 sadzę na zwężonej sadzarce a sąsiad do C360 przestwia na szerzej).
RockNRolla
Posty: 7
Rejestracja: 14 cze 2013, 11:45

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: RockNRolla »

Witam serdecznie,
Chciałbym was prosić o informację gdzie mogę kupić w internecie takie rzeczy:
Filtry paliwa, oleju, bezpieczniki, przełącznik świateł, klin auto blokady i jednobiegowy lewarek aby przerobić z dwóch.
Próbowałem szukać sam, ale zacząłem i skończyłem już na filtrach paliwa bo nie wiem czy są one takie same czy dwa różne.
Ciągnik to Władimirec T-25A1 prawie czterdziestoletni.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

1. Jakie nasz filtry to sprawdź (zmierz ich wysokość) Zresztą albo są dwa długie, albo długi i krótki. Nie da się pomylić. Oprócz filtra paliwa jest jeszcze sitko w odstojniku.

http://allegro.pl/wszystkie-czesci-wlad ... 82747.html

http://allegro.pl/przelacznik-swiatel-k ... 11699.html

http://allegro.pl/bezpiecznik-elektrycz ... 83196.html

http://allegro.pl/kolumna-dzwignia-zmia ... 32356.html
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
ODPOWIEDZ