Majorek Sławka.
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Majorek Sławka.
Podziwiam staranność z jaką odbudowujesz maszynę- wielki szacun!
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Podziękował.Pozdrawiam.
Jak robić coś to dobrze...a jak licho robić to lepiej wcale nie robić!!!
Jak robić coś to dobrze...a jak licho robić to lepiej wcale nie robić!!!
RE: Majorek Sławka.
Witam. Doktorze Frankenstein i znowu kolejna Zetorowa istota dostanie nowe życie. Sławny genetyk Czeskiej techniki w burzową noc zepnie te dwa iskrzące sie kable i krzyknie Majorze Ożyj!!! Zyj!!!. A on przemówi jeszcze mocniej niż jak urodził się pierwszy raz. Bo nie będzie już zwykłym wielkoseryjnym tworem składanym na szybkiego, tylko ręczną robotą z duszą mistrza, ojca wielu Zetorowych braci którzy od dnia zmartwychwstania żyją juz wiecznie i cieszą oko i ucho swojego zbawiciela. Pozdrowienia.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
O ja cie pier...ale tekst zajebisty...Dziękuję Jacku!!!
RE: Majorek Sławka.
Amen! 

Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Na razie nic w temacie nowego,bo jestem zajęty innymi tematami,w tym też zetorowym,tylko,że w bardzo dużym kalibrze...(16245).Pozdrawiam.Coś nowego będzie po niedzieli.
RE: Majorek Sławka.
Ooo... widzę Chrapek, że też wzięło Cię na prace wiosenne
Ja też wczoraj woziłem trochę szlaki na drogi polne, bo dziury, że szok, a dziś gruz wywiozłem do dalszego sąsiada, bo będzie oborę powiększał.
Zgrabną masz tą przyczepkę. Też by mi się przydała taka, bo czasami wóz za duży, a taka w sam raz. Chyba będzie trzeba jakieś materiały zacząć szykować i zrobić coś podobnego *yes*

Zgrabną masz tą przyczepkę. Też by mi się przydała taka, bo czasami wóz za duży, a taka w sam raz. Chyba będzie trzeba jakieś materiały zacząć szykować i zrobić coś podobnego *yes*
Facebook. old URSUS tractor
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Trochę prac podwórzowych.Trzeba było przyczepkę opróżnić bo dziś za Passatem pojechała po płyty na dalsze ocieplanie garażu.Na razie w temacie majorkowym przerwa,bo w garażu sodoma i gomora.
RE: Majorek Sławka.
Czasami trzeba porządek zrobić. Wiem jak u mnie po remoncie ciapka wyglądało - masakra. Na pewno nie będę już nic szlifierką czyścił w warsztacie czy garażu, bo w każdym zakamarku syf. Teraz czyszczenie tylko na zewnątrz jak będzie pogoda, bo warsztat mam świeżo wymalowany, wszystko pomyte i tak ma zostać. Jak wiosenne prace polowe będę miał zrobione, to biorę się za malowanie garażu.
PS. że tak zapytam, a co tej 16'ce dolegało?
PS. że tak zapytam, a co tej 16'ce dolegało?
Facebook. old URSUS tractor
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Prądy Panie,prądy...od 1993 roku nikt z tych pseudo elektryków nie potrafił nawet masy wyczyścić.Światła słabe,alternator ładował tylko bez obciążenia.Przełącznik 12/24 raz działał raz nie działał...Stan ciągnika techniczny i wizualny jak na rok produkcji 1993 oceniam na bdb oprócz tych elektrycznych mankamentów.Instalacja elektryczna oraz oświetlenie pozostało oryginalne.Wymieniliśmy tylko alternator na nowy,i oczywiste czyszczenie wszystkich połączeń z masą.
Kolejny w kolejce był ciągnik C-360 na prądnicy,którego ładowanie bolało bardzo dawno.Przyczyną tylko zużyty ze starości regulator napięcia.Rocznik 1985 w oryginale.
Następny C-330M 1987 prądnica i regulator.
Następny 1614 elektryka kompletna.
Na naszym terenie brak już od dawna elektryka samochodowego,ale znawcy tematu.
Wczoraj spawałem rozsiewacz nawozów Amazone 600l.Zgnił ze starości.
U mnie zawsze jest coś do roboty.
Ściany w garażu już prawie zostały docieplone.Do momentu kiedy majstry przyjdą ocieplać dach znów prace przy Majorku posuną się dalej.Na razie w garażu mydło i powidło,aż nie chce się tam iść...jutro na silniku zamontuję pompę olejową i obudowę rozrządu.Żeby na silniku zamontować pokrywę tylną i koło zamachowe trzeba go zdjąć niestety z tego stojaka.Te sprawy łącznie z miska olejową zostawię na koniec.Teraz została mi jeszcze do regeneracji przednia oś.Czasu co raz mniej a błotników oryginalnych tylnich nigdzie nie widać!!!
Kolejny w kolejce był ciągnik C-360 na prądnicy,którego ładowanie bolało bardzo dawno.Przyczyną tylko zużyty ze starości regulator napięcia.Rocznik 1985 w oryginale.
Następny C-330M 1987 prądnica i regulator.
Następny 1614 elektryka kompletna.
Na naszym terenie brak już od dawna elektryka samochodowego,ale znawcy tematu.
Wczoraj spawałem rozsiewacz nawozów Amazone 600l.Zgnił ze starości.
U mnie zawsze jest coś do roboty.
Ściany w garażu już prawie zostały docieplone.Do momentu kiedy majstry przyjdą ocieplać dach znów prace przy Majorku posuną się dalej.Na razie w garażu mydło i powidło,aż nie chce się tam iść...jutro na silniku zamontuję pompę olejową i obudowę rozrządu.Żeby na silniku zamontować pokrywę tylną i koło zamachowe trzeba go zdjąć niestety z tego stojaka.Te sprawy łącznie z miska olejową zostawię na koniec.Teraz została mi jeszcze do regeneracji przednia oś.Czasu co raz mniej a błotników oryginalnych tylnich nigdzie nie widać!!!
RE: Majorek Sławka.
To u Ciebie dzieje się sporo. Jak nie ma elektryka, to pewnie nie narzekasz na nadmiar czasu wolnego *annoy*
Z błotnikami będzie ciężko. Nawet MAJOR'ka z oryginalnymi błotnikami już ciężko trafić. W większości jak obserwuję, to już z 60'tek mają pozakładane. Szkoda, że z 60'ki nie da się jakoś pomniejszyć *no*
Z błotnikami będzie ciężko. Nawet MAJOR'ka z oryginalnymi błotnikami już ciężko trafić. W większości jak obserwuję, to już z 60'tek mają pozakładane. Szkoda, że z 60'ki nie da się jakoś pomniejszyć *no*
Facebook. old URSUS tractor
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
A właśnie,że da się pomniejszyć!!!Ja mam z czego wymiary zdjąć.Tylko,że ja zawsze będę czuł ten niedosyt,że jednak są przerabiane.
Niektórzy próbują przerabiać błotniki sześćdziesiątkowe w większym jednak stopniu nieudolnie...to trzeba zrobić tak,żeby wymiary były zdjęte z oryginału a nie na pałę...W ostateczności i tak będę zmuszony...
Niektórzy próbują przerabiać błotniki sześćdziesiątkowe w większym jednak stopniu nieudolnie...to trzeba zrobić tak,żeby wymiary były zdjęte z oryginału a nie na pałę...W ostateczności i tak będę zmuszony...
- Ursus c-325
- Posty: 1711
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
RE: Majorek Sławka.
W Czechach 300zł jeden. Współczesna produkcja.
http://www.zetorobchod.cz/ceskenaradi/e ... -3011-4011
http://www.zetorobchod.cz/ceskenaradi/e ... -3011-4011
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Mateusz,ja pomierzyłem swoje oryginalne błotniki i to nie są oryginalne błotniki.To są zwykłe duże błotniki takie jak do C-360...
- Ursus c-325
- Posty: 1711
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
RE: Majorek Sławka.
No jak sprzedają do 2011/3011/4011 to nie ma siły... Ty wiesz najlepiej, że to się różni.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Numer początkowy...004011...nie mam więcej pytań.
- Ursus c-325
- Posty: 1711
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
RE: Majorek Sławka.
A na to nie spojrzałem nawet. Teraz bezapelacyjnie.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Ale wymiary i tak przemawiają za dużymi niestety nawet i bez numeru.